Čínské automobilky čím dál častěji investují do renomovaných výrobců z Evropy, Ameriky nebo Japonska. Dongfeng tak koupil podíl v koncernu PSA, Geely pro změnu zcela ovládlo Volvo. A podle italského deník Il Giornale brzy změní majitele také koncern Fiat Chrysler.
Americko-italský koncern Fiat Chrysler Automobiles (zkráceně FCA) na tom finančně není zrovna nejlépe. Ačkoliv v USA se Chrysleru nebo Jeepu relativně daří, v Evropě se stále nedaří naplno nakopnout prodeje Alfy Romeo a Fiat, sázející především na deriváty malé 500, také netrhá prodejní rekordy. K tomu si připočtěte neúspěšné modely Chrysler 200 a Dodge Dart, jejichž osud je už zpečetěn, kvůli nimž mimo jiné hledá Sergio Marchionne pro koncern strategického partnera.
Zkoušel to u Fordu, Volkswagenu, Toyoty i General Motors. A všichni ho odmítli. Zabroušení na čínský trh by tak při nutnosti najít partnera, který do koncernu okamžitě nepumpuje větší množství finančních prostředků, vlastně dávalo smysl. V úvahu by v takovém případě nejspíše připadala automobilka GAC (Guangzhou Automobile), s níž má koncern FCA v Číně uzavřené partnerství. Před pár týdny tam například odstartovala lokální výroba Jeepu Renegade.
GAC má podle zákulisních informací větší množství finančních prostředků a zároveň chuť expandovat na trhy mimo Čínu. A koncern FCA, působící v USA i Evropě, by k tomuto účelu byl více než vhodným partnerem. Ba co víc, deník Il Giornale dokonce spekuluje o odkupu většinového podílu v FCA. Číňané sice možnost jakéhokoliv kapitálového vstupu rychle popřely, GAC ale například již potvrdil svou účast na příštím ročníku autosalonu v Detroitu. Náhoda?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?