Mitsubishi se v posledních týdnech dostalo do problémů kvůli podvádění se spotřebou u vybraných v Japonsku prodávaných modelů. Celou kauzu odhalil Nissan, pro něhož tří diamanty některé automobily vyrábí. A právě Nissan oznámil, že odkoupil 34 procent akcií Mitsubishi.
Hlavním kamenem úrazu doposud stále bobtnající kauzy byly nesrovnalosti v tabulkové a reálné spotřebě modelů eK Wagon a eK Space, respektive dvojčat těchto vozů Dayz a Dayz Roox, nosící logo Nissanu. Tyto konkrétní modely byly již oficiální cestou potvrzeny a jejich výroba pozastavena. Postupně ale sílí spekulace, že podobný problém trápí všechna v Japonsku prodávaná Mitsubishi a to až hluboko do devadesátých let. Akciový trh na tuto zprávu zareagoval poklesem ceny za akcii Mitsubishi až o polovinu.
Toho se rozhodl využít Nissan, který dnes oznámil odkup čtyřiatřicetiprocentního podílu v Mitsubishi za 237 miliard jenů (necelých 52 miliard korun). Jedna z největších transakcí v automobilovém průmyslu za posledních několik let znamená, že Nissan bude největším akcionářem třech diamantů. Oficiálně pak mají oba výrobci dále rozvíjet započatou spolupráci, zejména v oblastech oblasti nákupu, sdílených podvozkových platforem, sdílení technologií, společného využívání výrobních závodů a působení na růstových trzích.
Jak moc to bude znamenat prodej pouze přeznačených automobilů je otázkou. Nyní každopádně vypadá celá transakce maximálně výhodně pro obě strany. Mitsubishi na tom totiž není finančně nejlépe a injekce od stabilního a silného partnera jistě přijde vhod. Nissan bude pro změnu moci využít dobré pozice Mitsubishi na některých trzích a také tak získá přístup k know-how ohledně v Japonsku populárních kei cars.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.