Mitsubishi se v posledních týdnech dostalo do problémů kvůli podvádění se spotřebou u vybraných v Japonsku prodávaných modelů. Celou kauzu odhalil Nissan, pro něhož tří diamanty některé automobily vyrábí. A právě Nissan oznámil, že odkoupil 34 procent akcií Mitsubishi.
Hlavním kamenem úrazu doposud stále bobtnající kauzy byly nesrovnalosti v tabulkové a reálné spotřebě modelů eK Wagon a eK Space, respektive dvojčat těchto vozů Dayz a Dayz Roox, nosící logo Nissanu. Tyto konkrétní modely byly již oficiální cestou potvrzeny a jejich výroba pozastavena. Postupně ale sílí spekulace, že podobný problém trápí všechna v Japonsku prodávaná Mitsubishi a to až hluboko do devadesátých let. Akciový trh na tuto zprávu zareagoval poklesem ceny za akcii Mitsubishi až o polovinu.
Toho se rozhodl využít Nissan, který dnes oznámil odkup čtyřiatřicetiprocentního podílu v Mitsubishi za 237 miliard jenů (necelých 52 miliard korun). Jedna z největších transakcí v automobilovém průmyslu za posledních několik let znamená, že Nissan bude největším akcionářem třech diamantů. Oficiálně pak mají oba výrobci dále rozvíjet započatou spolupráci, zejména v oblastech oblasti nákupu, sdílených podvozkových platforem, sdílení technologií, společného využívání výrobních závodů a působení na růstových trzích.
Jak moc to bude znamenat prodej pouze přeznačených automobilů je otázkou. Nyní každopádně vypadá celá transakce maximálně výhodně pro obě strany. Mitsubishi na tom totiž není finančně nejlépe a injekce od stabilního a silného partnera jistě přijde vhod. Nissan bude pro změnu moci využít dobré pozice Mitsubishi na některých trzích a také tak získá přístup k know-how ohledně v Japonsku populárních kei cars.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.