Mitsubishi se v posledních týdnech dostalo do problémů kvůli podvádění se spotřebou u vybraných v Japonsku prodávaných modelů. Celou kauzu odhalil Nissan, pro něhož tří diamanty některé automobily vyrábí. A právě Nissan oznámil, že odkoupil 34 procent akcií Mitsubishi.
Hlavním kamenem úrazu doposud stále bobtnající kauzy byly nesrovnalosti v tabulkové a reálné spotřebě modelů eK Wagon a eK Space, respektive dvojčat těchto vozů Dayz a Dayz Roox, nosící logo Nissanu. Tyto konkrétní modely byly již oficiální cestou potvrzeny a jejich výroba pozastavena. Postupně ale sílí spekulace, že podobný problém trápí všechna v Japonsku prodávaná Mitsubishi a to až hluboko do devadesátých let. Akciový trh na tuto zprávu zareagoval poklesem ceny za akcii Mitsubishi až o polovinu.
Toho se rozhodl využít Nissan, který dnes oznámil odkup čtyřiatřicetiprocentního podílu v Mitsubishi za 237 miliard jenů (necelých 52 miliard korun). Jedna z největších transakcí v automobilovém průmyslu za posledních několik let znamená, že Nissan bude největším akcionářem třech diamantů. Oficiálně pak mají oba výrobci dále rozvíjet započatou spolupráci, zejména v oblastech oblasti nákupu, sdílených podvozkových platforem, sdílení technologií, společného využívání výrobních závodů a působení na růstových trzích.
Jak moc to bude znamenat prodej pouze přeznačených automobilů je otázkou. Nyní každopádně vypadá celá transakce maximálně výhodně pro obě strany. Mitsubishi na tom totiž není finančně nejlépe a injekce od stabilního a silného partnera jistě přijde vhod. Nissan bude pro změnu moci využít dobré pozice Mitsubishi na některých trzích a také tak získá přístup k know-how ohledně v Japonsku populárních kei cars.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.