Nissan využil situace a koupil podíl v Mitsubishi, výhodné to bude pro obě strany

Nissan kupuje podíl v Mitsubishi, za což může i model Dayz.
Nissan kupuje podíl v Mitsubishi, za což může i model Dayz., foto: Nissan
ar6 12. května 2016 20:23
Sdílej:

Mitsubishi se v posledních týdnech dostalo do problémů kvůli podvádění se spotřebou u vybraných v Japonsku prodávaných modelů. Celou kauzu odhalil Nissan, pro něhož tří diamanty některé automobily vyrábí. A právě Nissan oznámil, že odkoupil 34 procent akcií Mitsubishi.

Hlavním kamenem úrazu doposud stále bobtnající kauzy byly nesrovnalosti v tabulkové a reálné spotřebě modelů eK Wagon a eK Space, respektive dvojčat těchto vozů Dayz a Dayz Roox, nosící logo Nissanu. Tyto konkrétní modely byly již oficiální cestou potvrzeny a jejich výroba pozastavena. Postupně ale sílí spekulace, že podobný problém trápí všechna v Japonsku prodávaná Mitsubishi a to až hluboko do devadesátých let. Akciový trh na tuto zprávu zareagoval poklesem ceny za akcii Mitsubishi až o polovinu.

Toho se rozhodl využít Nissan, který dnes oznámil odkup čtyřiatřicetiprocentního podílu v Mitsubishi za 237 miliard jenů (necelých 52 miliard korun). Jedna z největších transakcí v automobilovém průmyslu za posledních několik let znamená, že Nissan bude největším akcionářem třech diamantů. Oficiálně pak mají oba výrobci dále rozvíjet započatou spolupráci, zejména v oblastech oblasti nákupu, sdílených podvozkových platforem, sdílení technologií, společného využívání výrobních závodů a působení na růstových trzích.

Jak moc to bude znamenat prodej pouze přeznačených automobilů je otázkou. Nyní každopádně vypadá celá transakce maximálně výhodně pro obě strany. Mitsubishi na tom totiž není finančně nejlépe a injekce od stabilního a silného partnera jistě přijde vhod. Nissan bude pro změnu moci využít dobré pozice Mitsubishi na některých trzích a také tak získá přístup k know-how ohledně v Japonsku populárních kei cars.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.