Automobilka Opel se rozhodla pro poměrně rázný krok a koncem týdne oznámila, že definitivně hodlá opustit Čínský trh.
Opel už začátkem roku 2015 zcela ukončí prodej automobilů na čínském trhu a zaměří se více na trh v USA a v Německu. Společnost uvedla, že hlavní důvodem pro opuštění Číny je plánovaná velká investice do výrobního zařízení v Německu a také nákladný vývoj nového modelu, jenž by měl stát dle výpočtů až 245 milionů Eur.
Dalším faktem pro podporu odchodu z Číny je i to, že za celý rok 2013 zde Opel prodal jen 4365 vozů, což je zoufale málo. I přes to však Čína platí za zemi, kam směřuje většina automobilek. Kupní síla je zde velká a jen zde najdeme různé speciální verze, o kterých si my Evropané můžeme nechat jen zdát.
Opel je součástí amerického koncernu General Motors, který nedávno oznámil, že Chevrolet naplno zruší svou aktivitu v Evropě, čímž vyrazil dech mnoha jeho fanouškům.
zdroj: Opel
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?