Globální výroba automobilky Toyota činí přibližně 210 mil. vozů.
Společnost Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že 5. prosince 2013 její úhrnná automobilová výroba v Japonsku překročila milník 150 miliónů vozů.K dosažení tohoto milníku bylo zapotřebí 78 let a 5 měsíců – počínaje výrobou nákladního vozu Model G1 v srpnu roku 1935 na úseku výroby automobilů firmy Toyoda Automatic Loom Works, Ltd., ze které se později vyčlenila společnost TMC.Ke konci prosince činila úhrnná globální výroba automobilky Toyota přibližně 210 mil. vozů, přičemž výroba realizovaná v Japonsku představuje v tomto počtu asi 70 procent. Největší podíl v počtu vozů vyráběných v Japonsku zaujímá model Corolla s 25,45 mil. kusů.Toyota i nadále staví své výrobní závody v Japonsku do role strategických základen na podporu konkurenceschopnosti v celosvětovém měřítku, ale současně usiluje o pomáhání globální společnosti prostřednictvím výroby stále lepších automobilů. Milníky úhrnné výroby automobilky Toyota v Japonsku
Milník Dosažen Doba od data výroby prvního vozu 10 mil. vozů Leden 1972 36 let 6 měsíců 50 mil. vozů Leden 1986 50 let, 6 měsíců 100 mil. vozů Říjen 1999 64 let, 3 měsíce 150 mil. vozů Prosinec 2013 78 let, 5 měsíců
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?