Není tomu dlouho, co se všude hovořilo o konečném řešení německého Opelu. Čísla hovořila jasně. V loňském roce provozní ztráty vykazovaly téměř 1,8 miliardy dolarů, což je orientačně 35 miliard korun. Původní záměr tak nepůsobil zarážejícím dojmem, zvláště pokud se jednalo o třináctý rok v podobném duchu.
Velkému hráči evropskému trhu zachránilo život vedení koncernu GM. To se však neobešlo beze změn. Původní 37 tisícový počet zaměstnanců poklesne. Vleklé jednání mezi odbory a vedením bochumského závodu nepřineslo patřičného výsledku, zaměstnanci odmítli požadavky, spočívající v propuštění části dělníků a odložení růstu mezd. Uzavření je plánováno na rok 2015. Fabrika v Antverpách již uzavřena byla. Uvidíme, jak se situace se zbytkem továren vyvine. V Německu čítaly 4.
Marketingový plán spočívá v celkovém navýšení tržního podílu společnosti GM, počítá se s příchodem nových modelů, v plánu jsou velké investice především do vývojových center a zkušebních okruhů, které jsou hlavním pilířem úspěšné budoucnosti firmy. V časovém horizontu tří a čtyř let tak bude modernizován Rüsselsheim a Dudenhofen.
Vývoj situace budeme sledovat. S poklesem prodejů se potýká většina světových automobilových značek. Úspěch restrukturalizace je obecně nejistý.