Podnik TATRA, a.s., dnes úspěšně prošel exekuční dražbou. Vydražitelem se stala společnost TRUCK DEVELOPMENT a.s. Byl jí udělen příklep, protože učinila nejvyšší podání ve výši 176.000.000 korun.
Dražba se konala v sídle Exekutorského úřadu Cheb soudního exekutora Mgr. Davida Koncze. Zjištěná cena podniku byla určena částkou 262.702.793 korun, a to dodatečnou zprávou o ceně podniku, kterou vydal správce podniku v souladu se zákonem. Nejnižší podání činilo 175.135.195 korun a dražební jistota 100.000.000 korun. Podrobnosti jsou mimo jiné uvedeny ve veřejně dostupné dražební vyhlášce. Dražby se zúčastnil jeden zájemce, který složil dražební jistotu.
Okresní soud Nový Jičín nařídil exekuci proti TATŘE, a.s., na návrh věřitele, společnosti Composite Com a.s., 13. prosince 2012 kvůli částce 650 miliónů korun a pověřil soudního exekutora provedením svého rozhodnutí. Bylo rozhodnuto o způsobu provedení exekuce prodejem podniku, na jehož řádné hospodaření dohlížel v průběhu řízení správce. Jeho ustanovením zajistil soudní exekutor Mgr. Koncz nepřerušenou výboru v podniku TATRA, a.s., a tím i další fungování této společnosti jako strategického celku s tradicí. „Průběh exekuce se provozu podniku nedotkl, neměl vliv na výrobu, ani na obchodní partnery nebo zaměstnance TATRY. Její dražba byla jen logickým, nutným a zároveň nejpřijatelnějším řešením nejen finančních těžkostí této společnosti,“ říká Mgr. David Koncz.
Společnost TRUCK DEVELOPMENT a.s. teď musí coby vydražitel zaplatit nejvyšší podání. Lhůtu k jeho doplacení stanoví soudní exekutor v usnesení o příklepu. Dle zákona nebude delší než dva měsíce, vysvětluje Mgr. Koncz: „Vydražitel může převzít vydražený podnik TATRA, a.s., už následující den po vydání usnesení o příklepu. Podnik mu na základě žádosti předá správce podniku za součinnosti s dlužníkem. Vydražený podnik přechází do majetku vydražitele, pokud usnesení o příklepu nabylo právní moci a vydražitel zaplatil nejvyšší podání, a to ke dni vydání usnesení o příklepu. K témuž dni se vydražitel stává vlastníkem věcí a vstupuje do práv a závazků patřících k podniku. Nutno podotknout, že podnik kupuje tak, jak stojí a leží. Přecházejí na něj tedy i závazky TATRY, a.s., které exekucí nebudou uspokojeny. Věřitelé se pak mohou domáhat svých nároků na vydražiteli.“
Připomeňme, že do konání dražby nezasáhl ani insolvenční návrh podaný 13. března 2013 Severočeskou správou nemovitostí, s.r.o., kvůli dluhu ve výši 200 tisíc korun za nezaplacené ceny dopravy. Krajský soud v Ostravě včera tento návrh odmítl pro jeho právně-formální nedostatečnost s tím, že i procesně bezvadný návrh by byl odmítnut pro zjevnou bezdůvodnost. Dražba se tak mohla uskutečnit podle původního plánu, resp. v souladu s vydanou dražební vyhláškou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.