Podnik TATRA, a.s., dnes úspěšně prošel exekuční dražbou. Vydražitelem se stala společnost TRUCK DEVELOPMENT a.s. Byl jí udělen příklep, protože učinila nejvyšší podání ve výši 176.000.000 korun.
Dražba se konala v sídle Exekutorského úřadu Cheb soudního exekutora Mgr. Davida Koncze. Zjištěná cena podniku byla určena částkou 262.702.793 korun, a to dodatečnou zprávou o ceně podniku, kterou vydal správce podniku v souladu se zákonem. Nejnižší podání činilo 175.135.195 korun a dražební jistota 100.000.000 korun. Podrobnosti jsou mimo jiné uvedeny ve veřejně dostupné dražební vyhlášce. Dražby se zúčastnil jeden zájemce, který složil dražební jistotu.
Okresní soud Nový Jičín nařídil exekuci proti TATŘE, a.s., na návrh věřitele, společnosti Composite Com a.s., 13. prosince 2012 kvůli částce 650 miliónů korun a pověřil soudního exekutora provedením svého rozhodnutí. Bylo rozhodnuto o způsobu provedení exekuce prodejem podniku, na jehož řádné hospodaření dohlížel v průběhu řízení správce. Jeho ustanovením zajistil soudní exekutor Mgr. Koncz nepřerušenou výboru v podniku TATRA, a.s., a tím i další fungování této společnosti jako strategického celku s tradicí. „Průběh exekuce se provozu podniku nedotkl, neměl vliv na výrobu, ani na obchodní partnery nebo zaměstnance TATRY. Její dražba byla jen logickým, nutným a zároveň nejpřijatelnějším řešením nejen finančních těžkostí této společnosti,“ říká Mgr. David Koncz.
Společnost TRUCK DEVELOPMENT a.s. teď musí coby vydražitel zaplatit nejvyšší podání. Lhůtu k jeho doplacení stanoví soudní exekutor v usnesení o příklepu. Dle zákona nebude delší než dva měsíce, vysvětluje Mgr. Koncz: „Vydražitel může převzít vydražený podnik TATRA, a.s., už následující den po vydání usnesení o příklepu. Podnik mu na základě žádosti předá správce podniku za součinnosti s dlužníkem. Vydražený podnik přechází do majetku vydražitele, pokud usnesení o příklepu nabylo právní moci a vydražitel zaplatil nejvyšší podání, a to ke dni vydání usnesení o příklepu. K témuž dni se vydražitel stává vlastníkem věcí a vstupuje do práv a závazků patřících k podniku. Nutno podotknout, že podnik kupuje tak, jak stojí a leží. Přecházejí na něj tedy i závazky TATRY, a.s., které exekucí nebudou uspokojeny. Věřitelé se pak mohou domáhat svých nároků na vydražiteli.“
Připomeňme, že do konání dražby nezasáhl ani insolvenční návrh podaný 13. března 2013 Severočeskou správou nemovitostí, s.r.o., kvůli dluhu ve výši 200 tisíc korun za nezaplacené ceny dopravy. Krajský soud v Ostravě včera tento návrh odmítl pro jeho právně-formální nedostatečnost s tím, že i procesně bezvadný návrh by byl odmítnut pro zjevnou bezdůvodnost. Dražba se tak mohla uskutečnit podle původního plánu, resp. v souladu s vydanou dražební vyhláškou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?