Moravská značka Thunderbolt, výrobce tříkolek Streamer, dvoustopých speciálů Carlos, Stenley a Long je navzdory neutuchající krizi zase o krok dál.
Panu Jiřímu Vlkovi, majiteli společnosti Autohandl s.r.o., sídlící v Hrušovanech u Břeclavi se právě v této době zřejmě plní jeden z největších snů jeho života. V situaci, kdy automobilky a světové koncerny škrtají a škrtají, výše zmiňovaná společnost Autohandl rozšiřuje výrobu a dokončuje továrnu na výrobu exkluzivních automobilů v Tvrdonicích u Břeclavi.Společnost Autohandl, pro kterou značka Thunderbolt vyrábí momentálně několik modelů vozů. Tříkolky Streamer jsou od počátku února 2005 poháněny agregáty automobilky Škoda 1.3, nyní i 1.6 a v budoucnu snad 2.0 FSI. Model pro dvě osoby s motorem 1.3 o objemu 1289 cm?, výkonem 50 kW/68 k, maximální rychlostí 130 km/h jede více než slušně. A ti správní nadšenci se mohou těšit na jedno sto koňový motor 1.6, možná i novou kapotáž. Prodeje v řádech stovek kusů jsou jasným znakem dobře a poctivě odvedené práce. Příkladem je užití kompozitních materiálů u všech v budoucnu navrhovaných modelů.Přejme tedy panu Vlkovi a všem podobným českým výrobcům prodejní úspěchy, jak v ČR tak i zahraničí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?