Porsche potvrzuje skutečnost, že se momentálně prémiovým značkám daří. Za první pololetí roku 2011 vykázalo Porsche o více než polovinu vyšší zisk než za stejné období loni.
Na těchto vysokých nárůstech se podílejí výrazně trhy jako Čína a Rusko. Zisk za pololetí se vyšplhal na 1,54 miliardy dolarů. Oproti loňskému roku firma prodala o 26,3 % více vozidel, 56.272 aut.
Zajímavá je i statistika prodejů z pohledu modelových řad. Nejlépe se prodává SUV Cayenne (28.405 kusů), druhou pozici drží sedan Panamera (11.567 kusů) a třetí příčku hájí klasická řada 911 (10.101 kusů). Překvapivě nejhůře se prodávají typy Boxster (3.860 kusů) a Cayman (2.339 kusů).
Nejlepšími trhy jsou pro Porsche Spojené státy (15.466 vozů), Čína (11.712 vozů) a na bronzové příčce je domácí německý trh (6.734 aut).
Zdá se, že má štutgartská automobilka dobře našlápnuto. A to má v zásobě pár es, již ve Frankfurtu se představí nová generace kultovní 911. V přípravě je dále malý spyder v kooperaci s VW a Audi a také menší crossover Cajun.
zdroj: motorauthority.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.