Porsche potvrzuje skutečnost, že se momentálně prémiovým značkám daří. Za první pololetí roku 2011 vykázalo Porsche o více než polovinu vyšší zisk než za stejné období loni.
Na těchto vysokých nárůstech se podílejí výrazně trhy jako Čína a Rusko. Zisk za pololetí se vyšplhal na 1,54 miliardy dolarů. Oproti loňskému roku firma prodala o 26,3 % více vozidel, 56.272 aut.
Zajímavá je i statistika prodejů z pohledu modelových řad. Nejlépe se prodává SUV Cayenne (28.405 kusů), druhou pozici drží sedan Panamera (11.567 kusů) a třetí příčku hájí klasická řada 911 (10.101 kusů). Překvapivě nejhůře se prodávají typy Boxster (3.860 kusů) a Cayman (2.339 kusů).
Nejlepšími trhy jsou pro Porsche Spojené státy (15.466 vozů), Čína (11.712 vozů) a na bronzové příčce je domácí německý trh (6.734 aut).
Zdá se, že má štutgartská automobilka dobře našlápnuto. A to má v zásobě pár es, již ve Frankfurtu se představí nová generace kultovní 911. V přípravě je dále malý spyder v kooperaci s VW a Audi a také menší crossover Cajun.
zdroj: motorauthority.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.