Fiat pokračuje ve svém plánu postupně navyšovat podíl ve třetím největším americkém výrobci automobilů.
Před pár dny navýšil Fiat svůj podíl v Chrysleru na 30 procent a včera už na veřejnost pronikla informace, že další navýšení se již chystá.
Někdy v červnu tohoto roku by tak podíl Fiatu mohl vzrůst na 46%. Ještě než se tak stane ale musí být splněno několik podmínek. Především musí Chrysler začít umořovat svůj dluh vůči vládám USA a Kanady. Těm dluží celkem 7,4 miliardy dolarů, které dostal jako půjčku v době finanční krize. Než dojde k navýšení akciového podílu tak musí tento dluh spadnout na 4 miliardy USD, jinak převod akcií nebude povolen. Dle vedení obou automobilových koncernů ale nebude problém ani se splacením celé dlužné částky.
Sergio Machionne, současný ředitel obou automobilek, se nechal slyšet že vše proběhne bez problémů. Do konce roku je v plánu ještě další zvýšení podílu, tentokrát na nadpoloviční většinu. Fiat by se tak stal absolutním vládcem v tomto americkém koncernu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.