Fiat pokračuje ve svém plánu postupně navyšovat podíl ve třetím největším americkém výrobci automobilů.
Před pár dny navýšil Fiat svůj podíl v Chrysleru na 30 procent a včera už na veřejnost pronikla informace, že další navýšení se již chystá.
Někdy v červnu tohoto roku by tak podíl Fiatu mohl vzrůst na 46%. Ještě než se tak stane ale musí být splněno několik podmínek. Především musí Chrysler začít umořovat svůj dluh vůči vládám USA a Kanady. Těm dluží celkem 7,4 miliardy dolarů, které dostal jako půjčku v době finanční krize. Než dojde k navýšení akciového podílu tak musí tento dluh spadnout na 4 miliardy USD, jinak převod akcií nebude povolen. Dle vedení obou automobilových koncernů ale nebude problém ani se splacením celé dlužné částky.
Sergio Machionne, současný ředitel obou automobilek, se nechal slyšet že vše proběhne bez problémů. Do konce roku je v plánu ještě další zvýšení podílu, tentokrát na nadpoloviční většinu. Fiat by se tak stal absolutním vládcem v tomto americkém koncernu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.