Německý automobilový koncern Volkswagen dle ČTK prodá většinový podíl ve své prestižní francouzské značce Bugatti chorvatské firmě Rimac.
Ta kvůli obchodu vytvoří společnou firmu s automobilkou Porsche, která je také součástí Volkswagenu. Porsche a Rimac to dnes oznámily v Dubrovníku, a potvrdily tak dřívější zprávy médií, uvedla agentura DPA.
Nově vytvořená firma ponese název Bugatti-Rimac. Chorvatský výrobce sportovních elektromobilů v ní bude vlastnit 55 procent a převezme provozní vedení. Německý výrobce sportovních vozů Porsche bude mít zbylých 45 procent. Podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí a sídlit bude v Záhřebu.
Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí.
Automobilky Porsche a Rimac jsou vzájemně propojené už několik let. Porsche má podíl ve firmě Rimac od roku 2018. Začátkem března informovala, že jej zvýšila z 15 na 24 procent.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?