Německý automobilový koncern Volkswagen dle ČTK prodá většinový podíl ve své prestižní francouzské značce Bugatti chorvatské firmě Rimac.
Ta kvůli obchodu vytvoří společnou firmu s automobilkou Porsche, která je také součástí Volkswagenu. Porsche a Rimac to dnes oznámily v Dubrovníku, a potvrdily tak dřívější zprávy médií, uvedla agentura DPA.
Nově vytvořená firma ponese název Bugatti-Rimac. Chorvatský výrobce sportovních elektromobilů v ní bude vlastnit 55 procent a převezme provozní vedení. Německý výrobce sportovních vozů Porsche bude mít zbylých 45 procent. Podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí a sídlit bude v Záhřebu.
Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí.
Automobilky Porsche a Rimac jsou vzájemně propojené už několik let. Porsche má podíl ve firmě Rimac od roku 2018. Začátkem března informovala, že jej zvýšila z 15 na 24 procent.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?