Přibližně před půl rokem jsme měřili rozdíl ve spotřebě vozu při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h a následně rychlostí 90 km/h za kamionem. V té době jsme měli v testu k dispozici DS3 Crossback s benzínovým motorem 1,2 PureTech. Tento týden máme stejný vůz s naftovým motorem 1,5 BlueHDi, tak jsme se rozhodli měření zopakovat, tentokrát s naftovým vozem.
Jelikož první pokus s měřením spotřeby na dálnici měl mezi čtenáři velice slušný úspěch, rozhodli jsme se pokus opakovat. K týdennímu testu máme v redakci stejný vůz jako posledně, ale tentokrát s naftovým motorem. Bude výsledný rozdíl ve spotřebě stejně propastný jako posledně nebo u naftového vozu tak zásadní rozdíl ve spotřebě nebude? To se dozvíte v následujících řádcích.
Nejprve si připomeneme výsledky v měření z prvního testu. Tehdy jsme naměřili při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebu 7,1 litrů na 100 km. Spotřeba při jízdě za kamionem byla o ohromných 51% nižší, konkrétně jsme naměřili spořebu 3,5 litrů na 100 km.
Tentokrát jsme se při jízdě po dálnici ustálenou maximální povolenou rychlostí dostali na spotřebu 5,3 litrů na 100 km. Při měření jízdy za kamionem, nutno podotknout, že v bezpečné vzdálenosti , při které nebyl odbourán všechen aerodynamický odpor vzduchu, jsme naměřili úžasných 2,4 litrů nafty na 100 km. Což je pokles spotřeby dokonce o 55%, tedy ještě větší rozdíl, než při obdobném měření benzínové motorizace.
A jak je to s finanční vs. časovou úsporou?Rozdíl ve spotřebě při jízdě za "kamionem" oproti jízdě maximální povolenou rychlostí je 2,9 litru na 100 km. Při současných cenách nafty okolo 27,20 Kč jsem tak na každém ujetém kilometru ušetřil asi 80 haléřů, výměnou za 12 sekund strávených navíc řízením vozidla. Z čehož nám vychází úspora 240 Kč na hodinu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?