Přibližně před půl rokem jsme měřili rozdíl ve spotřebě vozu při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h a následně rychlostí 90 km/h za kamionem. V té době jsme měli v testu k dispozici DS3 Crossback s benzínovým motorem 1,2 PureTech. Tento týden máme stejný vůz s naftovým motorem 1,5 BlueHDi, tak jsme se rozhodli měření zopakovat, tentokrát s naftovým vozem.
Jelikož první pokus s měřením spotřeby na dálnici měl mezi čtenáři velice slušný úspěch, rozhodli jsme se pokus opakovat. K týdennímu testu máme v redakci stejný vůz jako posledně, ale tentokrát s naftovým motorem. Bude výsledný rozdíl ve spotřebě stejně propastný jako posledně nebo u naftového vozu tak zásadní rozdíl ve spotřebě nebude? To se dozvíte v následujících řádcích.
Nejprve si připomeneme výsledky v měření z prvního testu. Tehdy jsme naměřili při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebu 7,1 litrů na 100 km. Spotřeba při jízdě za kamionem byla o ohromných 51% nižší, konkrétně jsme naměřili spořebu 3,5 litrů na 100 km.
Tentokrát jsme se při jízdě po dálnici ustálenou maximální povolenou rychlostí dostali na spotřebu 5,3 litrů na 100 km. Při měření jízdy za kamionem, nutno podotknout, že v bezpečné vzdálenosti , při které nebyl odbourán všechen aerodynamický odpor vzduchu, jsme naměřili úžasných 2,4 litrů nafty na 100 km. Což je pokles spotřeby dokonce o 55%, tedy ještě větší rozdíl, než při obdobném měření benzínové motorizace.
A jak je to s finanční vs. časovou úsporou?Rozdíl ve spotřebě při jízdě za "kamionem" oproti jízdě maximální povolenou rychlostí je 2,9 litru na 100 km. Při současných cenách nafty okolo 27,20 Kč jsem tak na každém ujetém kilometru ušetřil asi 80 haléřů, výměnou za 12 sekund strávených navíc řízením vozidla. Z čehož nám vychází úspora 240 Kč na hodinu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.