Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi
DS3 Crossback 1,5 BlueHDi, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 9. října 2020 15:09
Sdílej:

Přibližně před půl rokem jsme měřili rozdíl ve spotřebě vozu při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h a následně rychlostí 90 km/h za kamionem. V té době jsme měli v testu k dispozici DS3 Crossback s benzínovým motorem 1,2 PureTech. Tento týden máme stejný vůz s naftovým motorem 1,5 BlueHDi, tak jsme se rozhodli měření zopakovat, tentokrát s naftovým vozem.

Jelikož první pokus s měřením spotřeby na dálnici měl mezi čtenáři velice slušný úspěch, rozhodli jsme se pokus opakovat. K týdennímu testu máme v redakci stejný vůz jako posledně, ale tentokrát s naftovým motorem. Bude výsledný rozdíl ve spotřebě stejně propastný jako posledně nebo u naftového vozu tak zásadní rozdíl ve spotřebě nebude? To se dozvíte v následujících řádcích.

Nejprve si připomeneme výsledky v měření z prvního testu. Tehdy jsme naměřili při ustálené rychlosti 130 km/h spotřebu 7,1 litrů na 100 km. Spotřeba při jízdě za kamionem byla o ohromných 51% nižší, konkrétně jsme naměřili spořebu 3,5 litrů na 100 km.

Tentokrát jsme se při jízdě po dálnici ustálenou maximální povolenou rychlostí dostali na spotřebu 5,3 litrů na 100 km. Při měření jízdy za kamionem, nutno podotknout, že v bezpečné vzdálenosti , při které nebyl odbourán všechen aerodynamický odpor vzduchu, jsme naměřili úžasných 2,4 litrů nafty na 100 km. Což je pokles spotřeby dokonce o 55%, tedy ještě větší rozdíl, než při obdobném měření benzínové motorizace.

A jak je to s finanční vs. časovou úsporou?Rozdíl ve spotřebě při jízdě za "kamionem" oproti jízdě maximální povolenou rychlostí je 2,9 litru na 100 km. Při současných cenách nafty okolo 27,20 Kč jsem tak na každém ujetém kilometru ušetřil asi 80 haléřů, výměnou za 12 sekund strávených navíc řízením vozidla. Z čehož nám vychází úspora 240 Kč na hodinu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.