Fasáda historické budovy Národního muzea byla dlouhá léta symbolem toho, jak každodenní hustý provoz zásadně ovlivňuje kvalitu ovzduší v centru města. První zátěžový eko-test vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo v českých reáliích potvrdil, že výkonný filtrační systém účinně a spolehlivě zachycuje až 75 % pevných částic (PM2,5). Vůz také při jízdě zredukuje stejné množství CO2 jako 60 stromů. Emisně neutrální provoz Hyundai Nexo pomůže udržet v budoucnu historickou budovu muzea bez „dopravních“ vrásek.
„Hyundai Nexo má obrovský potenciál sehrát klíčovou roli v cestě za emisně neutrální masově dostupnou individuální dopravou. Již teď je reálnou alternativou pro zeleně smýšlející nadšence, kteří fandí špičkovým technologiím a čisté mobilitě. Z hlediska infrastruktury je pro motoristy mimořádně pozitivní zprávou partnerství Hyundai s ÚJV v Řeži, kde je možné vodíkové elektromobily tankovat. Zároveň se bavíme o výstavbě plnicích stanic s dodavateli infrastruktury, se zástupci státní správy a samosprávy v rámci navazujících pilotních projektů,“ říká generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.
Druhá generace vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo je žádaná hlavně v evropských metropolích – ve své flotile už model mají policejní sbory v Itálii, Velké Británii nebo Německu. Je vybaven palivovým článkem, který chemickou reakcí vodíku a kyslíku vyrábí elektřinu potřebnou k jízdě. Hyundai Nexo tedy vodík ani nespaluje, ale používá pro výrobu elektrické energie a z výfuku vypouští pouze vodní páru (H20, dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku). Vodík a kyslík (spolu s pročištěným vzduchem) vrací zpět do prostředí. To, že filtrační systém Hyundai Nexo vzduch ve svém okolí skutečně čistí a nevytváří žádné částicové emise, potvrzují výsledky certifikovaného měření Státního zdravotního ústavu v Praze.
„Simulace běžného městského provozu v rámci opakovaných kontinuálních jízd různé délky na válcovém dynamometru v rychlostech 30–50 km/h prokázala mimořádně zajímavý jev – automobil Huyndai Nexo snížil koncentraci pevných částic ve svém bezprostředním okolí do 15 minut až o 75 %. Pokles koncentrace měřicí sondy zaznamenaly prakticky okamžitě po nastartování, přičemž po dosažení hraničních hodnot kvalita vzduchu zůstávala stabilní. Po vypnutí motoru se hodnoty koncentrace pevných částic bez účinného filtračního systému Hyundai Nexo začaly vracet na výchozí hodnoty. Každý, kdo někdy jel centrem Prahy, ví, jak jsou velká města z hlediska kvality ovzduší problematická. Vodíkové pohony jsou jedním z konkrétních řešení, které přispívají mobilitě emisně neutrální,“ říká Dr. Bohumil Kotlík, vedoucí Oddělení hygieny ovzduší a odpadů Státního zdravotního ústavu. Kvalita vzduchu v bezprostředním okolí Hyundai Nexo se v průběhu eko zátěžového certifikovaného měření v relativně zatíženém prostředí servisu dokonce zlepšila natolik, že nebyla překročena hodnota 20 µg/m3, která je pro dlouhodobou zátěž částicemi PM2,5 stanovena zákonem o ochraně ovzduší. Průměrná koncentrace takových pevných částic na Legerově ulici (u historické budovy Národního muzea), které je jedním z nejvytíženějších dopravních uzlů v Praze, přitom pravidelně přesahuje hodnotu 27 µg/m3.
Pro škodlivost částic v ovzduší je kromě koncentrace určující i jejich velikost. Částice velikosti PM2,5 mohou pronikat až do průdušinek, a kromě dýchacího ústrojí nepříznivě ovlivňují také např. funkci srdce a cévního systému. Může docházet k podráždění sliznice dýchacích cest, narušení struktury a funkce řasinkové tkáně, a tím ke snížení samočisticí schopnosti dýchacího ústrojí, což usnadňuje vznik infekce. Světová zdravotnická organizace předpokládá, že působení částic PM2,5 se může projevovat už od koncentrací 5 µg/m3.
Právě významná tržní pozice elektromobilů, ať už těch s vodíkovými palivovými články (FCEV), nebo elektromobilů napájených akumulátory, je trvalým cílem společnosti Hyundai Motor Company v rámci Strategie 2025. Ambicí jihokorejského koncernu je stát se do roku 2025 třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě a ročně prodávat až 670 000 elektricky poháněných vozidel.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.