Hyundai Nexo čistí vzduch: po čtvrthodině dýcháte i v Praze šumavský vzduch

bohy / AutoRoad.cz, 7. září 2020, 21:01 Google+

Fasáda historické budovy Národního muzea byla dlouhá léta symbolem toho, jak každodenní hustý provoz zásadně ovlivňuje kvalitu ovzduší v centru města. První zátěžový eko-test vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo v českých reáliích potvrdil, že výkonný filtrační systém účinně a spolehlivě zachycuje až 75 % pevných částic (PM2,5). Vůz také při jízdě zredukuje stejné množství CO2 jako 60 stromů. Emisně neutrální provoz Hyundai Nexo pomůže udržet v budoucnu historickou budovu muzea bez „dopravních“ vrásek.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 09.09. 16:05) Napište svůj názor
Auta na náplavce 2019: Hyundai Nexo

Auta na náplavce 2019: Hyundai Nexo | foto: Hyundai

Sdílejte článek

„Hyundai Nexo má obrovský potenciál sehrát klíčovou roli v cestě za emisně neutrální masově dostupnou individuální dopravou. Již teď je reálnou alternativou pro zeleně smýšlející nadšence, kteří fandí špičkovým technologiím a čisté mobilitě. Z hlediska infrastruktury je pro motoristy mimořádně pozitivní zprávou partnerství Hyundai s ÚJV v Řeži, kde je možné vodíkové elektromobily tankovat. Zároveň se bavíme o výstavbě plnicích stanic s dodavateli infrastruktury, se zástupci státní správy a samosprávy v rámci navazujících pilotních projektů,“ říká generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.

img-responsive

Hyundai Nexo | foto: wheelsage.org

Druhá generace vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo je žádaná hlavně v evropských metropolích – ve své flotile už model mají policejní sbory v Itálii, Velké Británii nebo Německu. Je vybaven palivovým článkem, který chemickou reakcí vodíku a kyslíku vyrábí elektřinu potřebnou k jízdě. Hyundai Nexo tedy vodík ani nespaluje, ale používá pro výrobu elektrické energie a z výfuku vypouští pouze vodní páru (H20, dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku). Vodík a kyslík (spolu s pročištěným vzduchem) vrací zpět do prostředí. To, že filtrační systém Hyundai Nexo vzduch ve svém okolí skutečně čistí a nevytváří žádné částicové emise, potvrzují výsledky certifikovaného měření Státního zdravotního ústavu v Praze.

„Simulace běžného městského provozu v rámci opakovaných kontinuálních jízd různé délky na válcovém dynamometru v rychlostech 30–50 km/h prokázala mimořádně zajímavý jev – automobil Huyndai Nexo snížil koncentraci pevných částic ve svém bezprostředním okolí do 15 minut až o 75 %. Pokles koncentrace měřicí sondy zaznamenaly prakticky okamžitě po nastartování, přičemž po dosažení hraničních hodnot kvalita vzduchu zůstávala stabilní. Po vypnutí motoru se hodnoty koncentrace pevných částic bez účinného filtračního systému Hyundai Nexo začaly vracet na výchozí hodnoty. Každý, kdo někdy jel centrem Prahy, ví, jak jsou velká města z hlediska kvality ovzduší problematická. Vodíkové pohony jsou jedním z konkrétních řešení, které přispívají mobilitě emisně neutrální,“ říká Dr. Bohumil Kotlík, vedoucí Oddělení hygieny ovzduší a odpadů Státního zdravotního ústavu.

Kvalita vzduchu v bezprostředním okolí Hyundai Nexo se v průběhu eko zátěžového certifikovaného měření v relativně zatíženém prostředí servisu dokonce zlepšila natolik, že nebyla překročena hodnota 20 µg/m3, která je pro dlouhodobou zátěž částicemi PM2,5 stanovena zákonem o ochraně ovzduší. Průměrná koncentrace takových pevných částic na Legerově ulici (u historické budovy Národního muzea), které je jedním z nejvytíženějších dopravních uzlů v Praze, přitom pravidelně přesahuje hodnotu 27 µg/m3.

img-responsive

Hyundai Nexo FCV | foto: Hyundai

Pro škodlivost částic v ovzduší je kromě koncentrace určující i jejich velikost. Částice velikosti PM2,5 mohou pronikat až do průdušinek, a kromě dýchacího ústrojí nepříznivě ovlivňují také např. funkci srdce a cévního systému. Může docházet k podráždění sliznice dýchacích cest, narušení struktury a funkce řasinkové tkáně, a tím ke snížení samočisticí schopnosti dýchacího ústrojí, což usnadňuje vznik infekce. Světová zdravotnická organizace předpokládá, že působení částic PM2,5 se může projevovat už od koncentrací 5 µg/m3.

Právě významná tržní pozice elektromobilů, ať už těch s vodíkovými palivovými články (FCEV), nebo elektromobilů napájených akumulátory, je trvalým cílem společnosti Hyundai Motor Company v rámci Strategie 2025. Ambicí jihokorejského koncernu je stát se do roku 2025 třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě a ročně prodávat až 670 000 elektricky poháněných vozidel.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Nexo čistí vzduch: po čtvrthodině dýcháte i v Praze šumavský vzduch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 09.09.2020 16:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi

EU bude řešit sjednocení platebních metod za dobíjení elektromobilů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Volkswagen v případě flotilových emisí splnil

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy

BMW i4 slibuje obohacení elektromobility o čistou radost z jízdy

fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

reklama

Doporučujeme

Volkswagen prozradil podrobnosti o interiéru připravovaného SUV ID.4

SPECIÁLNÍ INTERIÉR - Volkswagen prozradil další podrobnosti o připravovaném ID.4

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

  2. Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

  3. BMW i4 slibuje obohacení elektromobility o čistou radost z jízdy

  4. Volkswagen v případě flotilových emisí splnil

  5. EU bude řešit sjednocení platebních metod za dobíjení elektromobilů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud