Společnost Ford Motor Company si dala za cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v globálním měřítku. Současně si stanovila ještě urgentnější průběžné cíle uhlíkové neutrality, například pro Evropu.
Společnost tyto ambice oznámila v souvislosti s vydáním své již 21. výroční Zprávy o udržitelnosti (Sustainability Report). Ford je jediným velkým výrobcem automobilů z USA, který se zavázal snížit svoje emise CO2 v souladu s Pařížskou dohodou. Spolupracuje také se státem Kalifornie na zavedení ambicióznějších norem pro emise skleníkových plynů z motorových vozidel.
V Evropě již Ford využívá výhradně „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž dosáhne uhlíkové neutrality.
Již dříve značka oznámila záměr přejít do roku 2035 ve všech svých výrobních závodech po celém světě na stoprocentní zásobování elektřinou z místních obnovitelných zdrojů. K těm se řadí vodní, geotermální, větrné nebo solární elektrárny.
Pojmem „uhlíková neutralita“ se popisuje dosažení nulové bilance skleníkových plynů jednak snižováním jejich emisí a jednak odstraňováním uhlíku z atmosféry, jímž se kompenzují ty emise, které nelze snížit nebo eliminovat. Ford se zaměří na tři oblasti, jež dohromady tvoří přibližně 95 procent jeho emisí CO2 – provozování vozidel, dodavatelskou základnu a výrobní, technologická, logistická administrativní atd. zařízení společnosti.
„Můžeme vyvíjet a vyrábět skvělé automobily, udržet a rozvíjet silný byznys i chránit planetu – tyto ideály se ve skutečnosti vzájemně doplňují,“ řekl Bob Holycross, viceprezident Fordu a ředitel pro udržitelnost, životní prostředí a bezpečnost. „Zatím nemáme všechny odpovědi, ale jsme odhodláni spolupracovat se všemi globálními i regionálními partnery na tom, abychom těchto cílů dosáhli.“
Ford také pokračuje v rozpracovávání cílů schválených a definovaných v rámci iniciativy Vědecky stanovené cíle. Ty jsou rozděleny do tří tříd. Třída 1 zahrnuje přímé emise ze zdrojů, které společnost přímo vlastní nebo ovládá. Třída 2 se týká nepřímých emisí z nakupované elektřiny, páry, topení a chlazení spotřebovávaného Fordem. Ve třídě 3 jsou započítané emise z provozování automobilů, které Ford prodá, dodavatelského řetězce a dalších zdrojů.
Do elektrifikace svého modelového portfolia investuje Ford více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) a zavázal se nabízet každý model nově uváděný na evropské trhy také v elektrifikované verzi. Do roku 2021 bude v Evropě nabízet 18 takových modelů. Mezi elektrifikované pohony se řadí mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid a samozřejmě také elektromobil.
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.