Ford má nový cíl a stát bude obrovský balík

AutoRoad.cz, 26. června 2020, 23:49 Google+

Společnost Ford Motor Company si dala za cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v globálním měřítku. Současně si stanovila ještě urgentnější průběžné cíle uhlíkové neutrality, například pro Evropu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid | foto: Ford

Sdílejte článek

Společnost tyto ambice oznámila v souvislosti s vydáním své již 21. výroční Zprávy o udržitelnosti (Sustainability Report). Ford je jediným velkým výrobcem automobilů z USA, který se zavázal snížit svoje emise CO2 v souladu s Pařížskou dohodou. Spolupracuje také se státem Kalifornie na zavedení ambicióznějších norem pro emise skleníkových plynů z motorových vozidel.

img-responsive

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů | foto: Ford

V Evropě již Ford využívá výhradně „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž dosáhne uhlíkové neutrality.

Již dříve značka oznámila záměr přejít do roku 2035 ve všech svých výrobních závodech po celém světě na stoprocentní zásobování elektřinou z místních obnovitelných zdrojů. K těm se řadí vodní, geotermální, větrné nebo solární elektrárny.

Pojmem „uhlíková neutralita“ se popisuje dosažení nulové bilance skleníkových plynů jednak snižováním jejich emisí a jednak odstraňováním uhlíku z atmosféry, jímž se kompenzují ty emise, které nelze snížit nebo eliminovat. Ford se zaměří na tři oblasti, jež dohromady tvoří přibližně 95 procent jeho emisí CO2 – provozování vozidel, dodavatelskou základnu a výrobní, technologická, logistická administrativní atd. zařízení společnosti.

img-responsive

Ford | foto: Ford Motor Company

„Můžeme vyvíjet a vyrábět skvělé automobily, udržet a rozvíjet silný byznys i chránit planetu – tyto ideály se ve skutečnosti vzájemně doplňují,“ řekl Bob Holycross, viceprezident Fordu a ředitel pro udržitelnost, životní prostředí a bezpečnost. „Zatím nemáme všechny odpovědi, ale jsme odhodláni spolupracovat se všemi globálními i regionálními partnery na tom, abychom těchto cílů dosáhli.“

Ford také pokračuje v rozpracovávání cílů schválených a definovaných v rámci iniciativy Vědecky stanovené cíle. Ty jsou rozděleny do tří tříd. Třída 1 zahrnuje přímé emise ze zdrojů, které společnost přímo vlastní nebo ovládá. Třída 2 se týká nepřímých emisí z nakupované elektřiny, páry, topení a chlazení spotřebovávaného Fordem. Ve třídě 3 jsou započítané emise z provozování automobilů, které Ford prodá, dodavatelského řetězce a dalších zdrojů.

Do elektrifikace svého modelového portfolia investuje Ford více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) a zavázal se nabízet každý model nově uváděný na evropské trhy také v elektrifikované verzi. Do roku 2021 bude v Evropě nabízet 18 takových modelů. Mezi elektrifikované pohony se řadí mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid a samozřejmě také elektromobil.

Vytisknout

Diskuze: Ford má nový cíl a stát bude obrovský balík

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Cupra Formentor

Odpočítávání pro nový model Cupra Formentor započalo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud