Ford má nový cíl a stát bude obrovský balík

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid
Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid, foto: Ford
AutoRoad.cz 26. června 2020 23:49
Sdílej:

Společnost Ford Motor Company si dala za cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v globálním měřítku. Současně si stanovila ještě urgentnější průběžné cíle uhlíkové neutrality, například pro Evropu.

Společnost tyto ambice oznámila v souvislosti s vydáním své již 21. výroční Zprávy o udržitelnosti (Sustainability Report). Ford je jediným velkým výrobcem automobilů z USA, který se zavázal snížit svoje emise CO2 v souladu s Pařížskou dohodou. Spolupracuje také se státem Kalifornie na zavedení ambicióznějších norem pro emise skleníkových plynů z motorových vozidel.

V Evropě již Ford využívá výhradně „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž dosáhne uhlíkové neutrality.

Již dříve značka oznámila záměr přejít do roku 2035 ve všech svých výrobních závodech po celém světě na stoprocentní zásobování elektřinou z místních obnovitelných zdrojů. K těm se řadí vodní, geotermální, větrné nebo solární elektrárny.

Pojmem „uhlíková neutralita“ se popisuje dosažení nulové bilance skleníkových plynů jednak snižováním jejich emisí a jednak odstraňováním uhlíku z atmosféry, jímž se kompenzují ty emise, které nelze snížit nebo eliminovat. Ford se zaměří na tři oblasti, jež dohromady tvoří přibližně 95 procent jeho emisí CO2 – provozování vozidel, dodavatelskou základnu a výrobní, technologická, logistická administrativní atd. zařízení společnosti.

„Můžeme vyvíjet a vyrábět skvělé automobily, udržet a rozvíjet silný byznys i chránit planetu – tyto ideály se ve skutečnosti vzájemně doplňují,“ řekl Bob Holycross, viceprezident Fordu a ředitel pro udržitelnost, životní prostředí a bezpečnost. „Zatím nemáme všechny odpovědi, ale jsme odhodláni spolupracovat se všemi globálními i regionálními partnery na tom, abychom těchto cílů dosáhli.“

Ford také pokračuje v rozpracovávání cílů schválených a definovaných v rámci iniciativy Vědecky stanovené cíle. Ty jsou rozděleny do tří tříd. Třída 1 zahrnuje přímé emise ze zdrojů, které společnost přímo vlastní nebo ovládá. Třída 2 se týká nepřímých emisí z nakupované elektřiny, páry, topení a chlazení spotřebovávaného Fordem. Ve třídě 3 jsou započítané emise z provozování automobilů, které Ford prodá, dodavatelského řetězce a dalších zdrojů.

Do elektrifikace svého modelového portfolia investuje Ford více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) a zavázal se nabízet každý model nově uváděný na evropské trhy také v elektrifikované verzi. Do roku 2021 bude v Evropě nabízet 18 takových modelů. Mezi elektrifikované pohony se řadí mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid a samozřejmě také elektromobil.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.