Toyota prodala po celém světě už 15 milionů hybridních aut

bohy / AutoRoad.cz, 28. dubna 2020, 10:50 Google+

Od uvedení modelu Prius v roce 1997 prodala Toyota po celém světě přes 15 milionů vozidel s hybridním elektrickým pohonem (HEV). Dosavadní prodeje HEV v Evropě přesahují 2,8 miliony kusů a zahrnují 19 různých modelů HEV značek Toyota a Lexus. Více než polovina prodaných vozů Toyota v loňském roce byla hybridní, v zemích západní Evropy to bylo dokonce 63 procent. V Česku tvoří prodeje hybridů u Toyoty 40 procent, u značky Lexus dokonce přes 90 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Celková nabídka vozů Toyota a Lexus s hybridním elektrickým pohonem čítá v globálním měřítku 44 modelů, což zdaleka zastiňuje původního osamoceného vlajkonoše, který i nadále zůstává symbolem brzkého a vizionářského vpádu automobilky do světa masové elektrifikace. 

Rozhodnutí Toyoty vyvíjet hybridní elektrická vozidla padlo před více než 25 lety, kdy Takeši Učijamada vedl vývojový tým pracující na vozidle pro 21. století s cílem snížit emise skleníkových plynů i dalších škodlivých látek. Hybridní technologie dnes výrazně pomáhá snižovat emise CO2, a to tím, že umožňuje řidičům absolvovat i více než 50 procent cesty po městě a okolí v režimu jízdy čistě na elektřinu, tedy s nulovými emisemi, a je tak dostupnou cestou ke zlepšování kvality ovzduší v městských centrech.

První generace modelu Prius se představila v roce 1997, přibližně v době ratifikace Kjótského protokolu, jenž dodal nový impuls celosvětovým environmentálním aktivitám. Dnes se Toyota může pochlubit 15 miliony prodaných hybridních vozů, které významně přispěly k ochraně životního prostředí, neboť samotná hybridní elektrická technologie do dnešních dnů napomohla v globálním měřítku snížit emise CO2 o více než 120 milionů tun oproti srovnatelným vozům s benzínovým motorem.

img-responsive

Toyota představuje nový pětimístný Prius Plug-in Hybrid | foto: Toyota

Toyota se díky své původní vizi stala celosvětovým leaderem mezi automobilkami usilujícími o plnění stále přísnějších emisních předpisů. „Právě díky prodejům našich hybridních vozidel je Toyota na dobré cestě splnit cíl 95 g/km, který platí pro roky 2020 a 2021 v zemích EU, kde jsou předpisy CO2 vůbec nejpřísnější na světě,“ komentuje Matt Harrison, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe (TME). „Naše plně hybridní modely jsou kromě toho neuvěřitelně efektivní, pokud jde o cestování zcela bez emisí po většinu času ve městech,“ dodává Harrison.

Toyota v poslední době zaznamenala prudký nárůst poptávky po svých vozidlech s hybridním elektrickým pohonem společně s tím, jak tuto pokrokovou technologii dokázala spojit s emotivním designem, a to díky nasazení globálních podvozkových platforem TNGA. Nad rámec aktuálního hybridního systému 4. generace pokračuje Toyota ve zdokonalování hybridní technologie s cílem ještě snížit emise a dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva. Z pohledu nejširšího spektra zákazníků na evropských trzích jsou dnes hybridní elektrická vozidla cenově dostupná, dosažitelná a plně vyhovující.

Hybrid je přirozeným předskokanem bateriových elektromobilů a elektromobilů na palivové články

Toyota je stále přesvědčena o tom, že hybridní elektrická vozidla (HEV) jsou klíčovou součástí širšího mixu elektrifikovaných vozidel budoucnosti, avšak dvě desetiletí zkušeností v oblasti elektrifikace se odrazily ve vlastní strategii prosazování různorodých typů pohonů.

Toyota nabízí různé druhy elektrifikovaných vozidel s cílem snižovat emise v souladu s předpisy, infrastrukturou trhu a v konečném důsledku i s poptávkou zákazníků. Toyota nevěří ve strategii ‚vítěz bere vše‘, ale v budoucnost, kde konkrétní roli hrají různé elektrifikované technologie, jako např. hybridní elektrická vozidla, plug-in hybridy, bateriové elektromobily a elektromobily na palivové články.

„Samozřejmě musíme usilovně pracovat na zlepšování parametrů baterií a snižování nákladů bateriových elektromobilů, což také děláme. Avšak musíme se vyvarovat dalšího postupu bez plánu, dokud nepřekonáme překážky v souvislosti s bateriovými elektromobily a vozy na palivové články. V mezidobí můžeme přispět tím, že i nadále budeme pracovat na hybridní technologii,“ říká Šigeki Teraši, vedoucí manažer společnosti Toyota Motor Corporation.

Díky svým širokým zkušenostem s hybridními elektromobily disponuje firma detailními a přenosnými zkušenostmi s klíčovými technologiemi elektrifikace, které jsou společné všem variantám elektrifikovaných hnacích ústrojí, a má tak dobrou startovní pozici pro elektrifikovanou budoucnost.

Dvě desetiletí nepřetržitého vývoje elektromotorů, baterií a jednotek řízení energie poskytly Toyotě detailní znalosti toho, jak efektivně hospodařit s energiemi a opětovně je využívat, a zákazníkům tak nabízet elektrifikované varianty vozů Toyota a Lexus prostřednictvím hybridů a plug-in hybridů, vozů na palivové články a elektromobilů s bateriovým pohonem.

img-responsive

Lexus | foto: Toyota

V rámci naplňování své vize v Evropě plánuje Toyota do roku 2025 uvést 40 nových nebo modernizovaných elektrifikovaných modelů s různými druhy technologií, včetně nejméně 10 čistých elektromobilů.

Jádrem skladby pohonů budou i nadále vozidla s hybridním elektrickým pohonem v souladu s potřebami zákazníků a s cílem snižovat emise v kombinaci s dalšími typy elektrifikovaných vozidel. Stejné cíle prosazuje Toyota již od uvedení první Toyoty Prius před více než 20 lety s konečným cílem dosahovat nulových emisí v masovém měřítku a udržitelnou cestou.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Toyota prodala po celém světě už 15 milionů hybridních aut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

toyota land cruiser

Policie ČR převzala prvních 12 terénních vozů Toyota Land Cruiser

Ilustrační foto

Ojetá auta v ČR: 1 ze 4 poškozeno, tachometry stočené o 61 tisíc kilometrů

Faceliftované BMW 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Hyundai ukázal první fotografii nového SUV Santa Fe

Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

ford mustang

Starý Mustang se proměnil ve stylový rat rod

Chorvatská dálnice

Jak cestovat do okolních zemí?

Anytime carsharing expanduje. Přidává 70 coroll a plánuje 500 vozů do konce roku

Zájem o sdílení aut se mění. Největší tuzemská firma reaguje

Neplaťte zbytečně za pojištění vozu. Jak získat nejlevnější povinné ručení na trhu?

Neplaťte zbytečně za pojištění vozu. Jak získat nejlevnější povinné ručení na trhu?

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

reklama

Doporučujeme

Růžové auto pro playmate

Růžová auta pro dívky roku časopisu Playboy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Starý Mustang se proměnil ve stylový rat rod

  2. Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

  3. Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

  4. Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

  5. Jak cestovat do okolních zemí?

  6. Zájem o sdílení aut se mění. Největší tuzemská firma reaguje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud