Hyundai Motor získal další významná ocenění pro svou rozmanitou produktovou řadu ekologických automobilů a vedoucí pozici si drží i v letošním žebříčku EcoTest, sestavovaném autoklubem ADAC, který je s více než 20 miliony členy největším autoklubem v Evropě.
Německý autoklub uskutečňuje svůj EcoTest a průběžně aktualizuje žebříček ekologických modelů od roku 2003. Každý rok jsou do něj zařazovány výsledky testů všech nových vozidel. V současném pořadí je značka Hyundai zastoupena ne méně než třemi modely. První místo si udržuje IONIQ Electric, který absolvoval standardizovaný test autoklubu ADAC již v roce 2017 a okamžitě se dostal do čela žebříčku se 105 ze 110 maximálně možných bodů. Hyundai KONA Electric obsadil osmé místo a v „Top 20“ celkového pořadí se umístil také Hyundai NEXO.
Hyundai je průkopníkem alternativních pohonů
Hyundai nabízí rozmanité technologie pro snižování emisí vozidel a znečišťování ovzduší, zejména ve městech. Kromě vyspělých konceptů mobility má značka již širokou produktovou řadu modelů s různými alternativními pohony: elektrickými, hybridními, hybridními s možností vnějšího nabíjení i systémy s palivovými články. Hyundai je tak jediným světovým výrobcem automobilů, který nabízí v sériově vyráběných vozech všechny nejdůležitější druhy elektrifikovaných pohonů.
Hyundai IONIQ Electric znovu na prvním místě
ADAC EcoTest hodnotí emise škodlivin a CO2 jak ve zkušebně, tak i v reálném silničním provozu. Pro elektromobily vypočítává ADAC emise CO2 na základě německého elektrického mixu (výchozí hodnota pro rok 2013: 579 g/kWh). Hyundai IONIQ Electric splňuje vysoké standardy ve všech kritériích testu. Odborníci autoklubu ADAC udělili tomuto modelu za příkladně nízké emise škodlivin nejvyšší počet 50 bodů a 55 z 60 možných bodů za emise CO2. Emise oxidu uhličitého navíc klesnou na nulu, pokud budou lithium-polymerové akumulátory nabíjeny výhradně elektrickou energií z obnovitelných zdrojů. Hyundai IONIQ Electric i nadále vede celkový žebříček se 105 body.
Hyundai KONA Electric patří rovněž mezi vozy s nejlepšími výsledky v EcoTestu
Kromě modelové řady IONIQ má Hyundai ve svém ekologickém portfoliu také model KONA Electric, první kompaktní SUV s elektrickým pohonem. Ze 109 vozidel, testovaných autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil elektromobil KONA Electric páté místo. Stejně jako modelu IONIQ Electric udělil ADAC elektromobilu KONA Electric všech 50 bodů za nulové lokální emise škodlivin, za emise CO2 pak 46 bodů. I v tomto případě platí, že emise CO2 klesnou na nulu, jsou-li akumulátory modelu KONA Electric nabíjeny elektrickou energií výhradně z obnovitelných zdrojů. Elektrické lifestylové SUV je v celkovém žebříčku ADAC EcoTest na osmém místě.
Hyundai NEXO je třetím vozidlem značky v Top 20
Hyundai v roli lídra automobilového průmyslu uvedl již v létě 2018 na trh model NEXO, druhou generaci vozidla s pohonem na vodík. Vozidla s palivovým článkem, stejně jako akumulátorové elektromobily, nevypouštějí za jízdy žádné škodlivé emise – pouze vodní páru. Hyundai NEXO díky tomu získal od autoklubu ADAC maximum z 50 možných bodů za neexistující škodlivé emise. Mezi vozidly, testovanými autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil model NEXO deváté místo s celkovým skóre 88 bodů, a patří tak do Top 20 v průběžně aktualizovaném celkovém žebříčku nejekologičtějších vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.