Hyundai Motor získal další významná ocenění pro svou rozmanitou produktovou řadu ekologických automobilů a vedoucí pozici si drží i v letošním žebříčku EcoTest, sestavovaném autoklubem ADAC, který je s více než 20 miliony členy největším autoklubem v Evropě.
Německý autoklub uskutečňuje svůj EcoTest a průběžně aktualizuje žebříček ekologických modelů od roku 2003. Každý rok jsou do něj zařazovány výsledky testů všech nových vozidel. V současném pořadí je značka Hyundai zastoupena ne méně než třemi modely. První místo si udržuje IONIQ Electric, který absolvoval standardizovaný test autoklubu ADAC již v roce 2017 a okamžitě se dostal do čela žebříčku se 105 ze 110 maximálně možných bodů. Hyundai KONA Electric obsadil osmé místo a v „Top 20“ celkového pořadí se umístil také Hyundai NEXO.
Hyundai je průkopníkem alternativních pohonů
Hyundai nabízí rozmanité technologie pro snižování emisí vozidel a znečišťování ovzduší, zejména ve městech. Kromě vyspělých konceptů mobility má značka již širokou produktovou řadu modelů s různými alternativními pohony: elektrickými, hybridními, hybridními s možností vnějšího nabíjení i systémy s palivovými články. Hyundai je tak jediným světovým výrobcem automobilů, který nabízí v sériově vyráběných vozech všechny nejdůležitější druhy elektrifikovaných pohonů.
Hyundai IONIQ Electric znovu na prvním místě
ADAC EcoTest hodnotí emise škodlivin a CO2 jak ve zkušebně, tak i v reálném silničním provozu. Pro elektromobily vypočítává ADAC emise CO2 na základě německého elektrického mixu (výchozí hodnota pro rok 2013: 579 g/kWh). Hyundai IONIQ Electric splňuje vysoké standardy ve všech kritériích testu. Odborníci autoklubu ADAC udělili tomuto modelu za příkladně nízké emise škodlivin nejvyšší počet 50 bodů a 55 z 60 možných bodů za emise CO2. Emise oxidu uhličitého navíc klesnou na nulu, pokud budou lithium-polymerové akumulátory nabíjeny výhradně elektrickou energií z obnovitelných zdrojů. Hyundai IONIQ Electric i nadále vede celkový žebříček se 105 body.
Hyundai KONA Electric patří rovněž mezi vozy s nejlepšími výsledky v EcoTestu
Kromě modelové řady IONIQ má Hyundai ve svém ekologickém portfoliu také model KONA Electric, první kompaktní SUV s elektrickým pohonem. Ze 109 vozidel, testovaných autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil elektromobil KONA Electric páté místo. Stejně jako modelu IONIQ Electric udělil ADAC elektromobilu KONA Electric všech 50 bodů za nulové lokální emise škodlivin, za emise CO2 pak 46 bodů. I v tomto případě platí, že emise CO2 klesnou na nulu, jsou-li akumulátory modelu KONA Electric nabíjeny elektrickou energií výhradně z obnovitelných zdrojů. Elektrické lifestylové SUV je v celkovém žebříčku ADAC EcoTest na osmém místě.
Hyundai NEXO je třetím vozidlem značky v Top 20
Hyundai v roli lídra automobilového průmyslu uvedl již v létě 2018 na trh model NEXO, druhou generaci vozidla s pohonem na vodík. Vozidla s palivovým článkem, stejně jako akumulátorové elektromobily, nevypouštějí za jízdy žádné škodlivé emise – pouze vodní páru. Hyundai NEXO díky tomu získal od autoklubu ADAC maximum z 50 možných bodů za neexistující škodlivé emise. Mezi vozidly, testovanými autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil model NEXO deváté místo s celkovým skóre 88 bodů, a patří tak do Top 20 v průběžně aktualizovaném celkovém žebříčku nejekologičtějších vozů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.