Hyundai Motor získal další významná ocenění pro svou rozmanitou produktovou řadu ekologických automobilů a vedoucí pozici si drží i v letošním žebříčku EcoTest, sestavovaném autoklubem ADAC, který je s více než 20 miliony členy největším autoklubem v Evropě.
Německý autoklub uskutečňuje svůj EcoTest a průběžně aktualizuje žebříček ekologických modelů od roku 2003. Každý rok jsou do něj zařazovány výsledky testů všech nových vozidel. V současném pořadí je značka Hyundai zastoupena ne méně než třemi modely. První místo si udržuje IONIQ Electric, který absolvoval standardizovaný test autoklubu ADAC již v roce 2017 a okamžitě se dostal do čela žebříčku se 105 ze 110 maximálně možných bodů. Hyundai KONA Electric obsadil osmé místo a v „Top 20“ celkového pořadí se umístil také Hyundai NEXO.
Hyundai je průkopníkem alternativních pohonů
Hyundai nabízí rozmanité technologie pro snižování emisí vozidel a znečišťování ovzduší, zejména ve městech. Kromě vyspělých konceptů mobility má značka již širokou produktovou řadu modelů s různými alternativními pohony: elektrickými, hybridními, hybridními s možností vnějšího nabíjení i systémy s palivovými články. Hyundai je tak jediným světovým výrobcem automobilů, který nabízí v sériově vyráběných vozech všechny nejdůležitější druhy elektrifikovaných pohonů.
Hyundai IONIQ Electric znovu na prvním místě
ADAC EcoTest hodnotí emise škodlivin a CO2 jak ve zkušebně, tak i v reálném silničním provozu. Pro elektromobily vypočítává ADAC emise CO2 na základě německého elektrického mixu (výchozí hodnota pro rok 2013: 579 g/kWh). Hyundai IONIQ Electric splňuje vysoké standardy ve všech kritériích testu. Odborníci autoklubu ADAC udělili tomuto modelu za příkladně nízké emise škodlivin nejvyšší počet 50 bodů a 55 z 60 možných bodů za emise CO2. Emise oxidu uhličitého navíc klesnou na nulu, pokud budou lithium-polymerové akumulátory nabíjeny výhradně elektrickou energií z obnovitelných zdrojů. Hyundai IONIQ Electric i nadále vede celkový žebříček se 105 body.
Hyundai KONA Electric patří rovněž mezi vozy s nejlepšími výsledky v EcoTestu
Kromě modelové řady IONIQ má Hyundai ve svém ekologickém portfoliu také model KONA Electric, první kompaktní SUV s elektrickým pohonem. Ze 109 vozidel, testovaných autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil elektromobil KONA Electric páté místo. Stejně jako modelu IONIQ Electric udělil ADAC elektromobilu KONA Electric všech 50 bodů za nulové lokální emise škodlivin, za emise CO2 pak 46 bodů. I v tomto případě platí, že emise CO2 klesnou na nulu, jsou-li akumulátory modelu KONA Electric nabíjeny elektrickou energií výhradně z obnovitelných zdrojů. Elektrické lifestylové SUV je v celkovém žebříčku ADAC EcoTest na osmém místě.
Hyundai NEXO je třetím vozidlem značky v Top 20
Hyundai v roli lídra automobilového průmyslu uvedl již v létě 2018 na trh model NEXO, druhou generaci vozidla s pohonem na vodík. Vozidla s palivovým článkem, stejně jako akumulátorové elektromobily, nevypouštějí za jízdy žádné škodlivé emise – pouze vodní páru. Hyundai NEXO díky tomu získal od autoklubu ADAC maximum z 50 možných bodů za neexistující škodlivé emise. Mezi vozidly, testovanými autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil model NEXO deváté místo s celkovým skóre 88 bodů, a patří tak do Top 20 v průběžně aktualizovaném celkovém žebříčku nejekologičtějších vozů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).