Vozy z kategorie SUV bývají často označovány za největší žrouty a současně znečišťovatele ovzduší, ovšem v některých případech by toto označení nemohlo být více vzdálené pravdě. Příkladem budiž například nový Outlander PHEV (modelový rok 2019), který jako jeden z z prvních plug-in hybridů absolvoval oficiální hodnocení spotřeby v realističtějších testech spotřeby paliva a emisí dle metodiky WLTP, která lépe zohledňuje reálné podmínky provozu.
Pokrokové SUV, které prošlo širokou modernizací, dosáhlo emisí na úrovni pouhých 46 g/km při kombinované spotřebě jen 2,0 litru na 100 km. Maximální dojezd na elektřinu (v režimu EV) je 45 km. Tyto parametry umožňují majitelům tohoto vozu uplatňovat nejrůznější úlevy a pobídky, včetně možnosti vjezdu do nízkoemisních zón po celém světě.
Například v Praze je tak již nyní možné s Outlanderem PHEV zcela zdarma parkovat na modrých a fialových parkovacích zónách. Řada konkurenčních plug-in hybridů ale v důsledku nového testování již nebude do nízkoemisní kategorie spadat a některé dokonce kvůli novým testům budou zcela staženy z prodeje.
Outlander PHEV 2019
Inovovaný Outlander dosáhl pozoruhodně nízké spotřeby díky celé řadě nových úprav, jejichž cílem bylo nabídnout mimořádné jízdní vlastnosti v kombinaci s potěšením za volantem. Nová benzínová jednotka 2,4 litru používá systém proměnného časování ventilů MIVEC a v závislosti na režimu jízdy hladce přepíná mezi Ottovým a Atkinsonovým spalovacím cyklem. Oproti předchůdci disponuje vyšším výkonem (99 kW / 135 k vs 89 kW / 121 k) a vyšším točivým momentem v širším spektru otáček (211 Nm vs 190 Nm).
Zlepšení doznalo i elektrické hnací ústrojí, jehož zadní elektromotor nyní disponuje výkonem 70 kW (95 k) a baterie soustavy pohonu má o 10 % vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na výsledných 10,5 s.
Vylepšení hnacího ústrojí jdou ruku v ruce s dalšími změnami, díky nimž je řízení Outlanderu PHEV ještě o něco příjemnější: Vylepšené tlumiče zlepšují komfort za nízkých rychlostí jízdy a nový režim „Sport“ nabízí o něco ostřejší odezvu plynového pedálu a lepší záběr prostřednictvím systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control). Převod řízení je nyní o něco ostřejší a změnou mapování elektronické řídicí jednotky (ECU) posilovače řízení se podařilo dosáhnout lepší odezvy i čitelnější zpětné vazby; větší kotouče na předních brzdách zase vykazují o něco vyšší účinnost. K dispozici je i nový jízdní režim „Snow“ ke zlepšení rozjezdu na povrchu s nízkou přilnavostí a bezpečnějšímu průjezdu zatáček na kluzkých površích.
Nový Outlander PHEV je také tišší i kultivovanější a opět o něco pohodlnější, vč. předních sedadel s dobrou oporou pro tělo, nových ovládacích prvků, přepracovaného přístrojového štítu, nových výdechů ventilace pro zadní pasažéry, pohodlně umístěných portů USB a nových dekorativních obkladů v interiéru. Mitsubishi Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 snáze rozlišíte podle nového zpracování přední partie a masky chladiče, nového nárazníku a nových světel. Záď vozidla vylepšuje přepracovaný zadní nárazník a velký střešní spoiler. Vnější úpravy završují nová luxusní 18" kola.
Nový Outlander PHEV se v ČR začne prodávat přibližně na přelomu roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.