Může být SUV ekologické? Inovované Mitsubishi Outlander boří zavedený mýty

Mitsubishi Outlander PHEV MY19
Mitsubishi Outlander PHEV MY19, foto: Mitsubishi Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. srpna 2018 14:20
Sdílej:

Vozy z kategorie SUV bývají často označovány za největší žrouty a současně znečišťovatele ovzduší, ovšem v některých případech by toto označení nemohlo být více vzdálené pravdě. Příkladem budiž například nový Outlander PHEV (modelový rok 2019), který jako jeden z z prvních plug-in hybridů absolvoval oficiální hodnocení spotřeby v realističtějších testech spotřeby paliva a emisí dle metodiky WLTP, která lépe zohledňuje reálné podmínky provozu.

Pokrokové SUV, které prošlo širokou modernizací, dosáhlo emisí na úrovni pouhých 46 g/km při kombinované spotřebě jen 2,0 litru na 100 km. Maximální dojezd na elektřinu (v režimu EV) je 45 km. Tyto parametry umožňují majitelům tohoto vozu uplatňovat nejrůznější úlevy a pobídky, včetně možnosti vjezdu do nízkoemisních zón po celém světě.

Například v Praze je tak již nyní možné s Outlanderem PHEV zcela zdarma parkovat na modrých a fialových parkovacích zónách. Řada konkurenčních plug-in hybridů ale v důsledku nového testování již nebude do nízkoemisní kategorie spadat a některé dokonce kvůli novým testům budou zcela staženy z prodeje.

Outlander PHEV 2019

Inovovaný Outlander dosáhl pozoruhodně nízké spotřeby díky celé řadě nových úprav, jejichž cílem bylo nabídnout mimořádné jízdní vlastnosti v kombinaci s potěšením za volantem. Nová benzínová jednotka 2,4 litru používá systém proměnného časování ventilů MIVEC a v závislosti na režimu jízdy hladce přepíná mezi Ottovým a Atkinsonovým spalovacím cyklem. Oproti předchůdci disponuje vyšším výkonem (99 kW / 135 k vs 89 kW / 121 k) a vyšším točivým momentem v širším spektru otáček (211 Nm vs 190 Nm).

Zlepšení doznalo i elektrické hnací ústrojí, jehož zadní elektromotor nyní disponuje výkonem 70 kW (95 k) a baterie soustavy pohonu má o 10 % vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na výsledných 10,5 s.

Vylepšení hnacího ústrojí jdou ruku v ruce s dalšími změnami, díky nimž je řízení Outlanderu PHEV ještě o něco příjemnější: Vylepšené tlumiče zlepšují komfort za nízkých rychlostí jízdy a nový režim „Sport“ nabízí o něco ostřejší odezvu plynového pedálu a lepší záběr prostřednictvím systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control). Převod řízení je nyní o něco ostřejší a změnou mapování elektronické řídicí jednotky (ECU) posilovače řízení se podařilo dosáhnout lepší odezvy i čitelnější zpětné vazby; větší kotouče na předních brzdách zase vykazují o něco vyšší účinnost. K dispozici je i nový jízdní režim „Snow“ ke zlepšení rozjezdu na povrchu s nízkou přilnavostí a bezpečnějšímu průjezdu zatáček na kluzkých površích.

Nový Outlander PHEV je také tišší i kultivovanější a opět o něco pohodlnější, vč. předních sedadel s dobrou oporou pro tělo, nových ovládacích prvků, přepracovaného přístrojového štítu, nových výdechů ventilace pro zadní pasažéry, pohodlně umístěných portů USB a nových dekorativních obkladů v interiéru. Mitsubishi Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 snáze rozlišíte podle nového zpracování přední partie a masky chladiče, nového nárazníku a nových světel. Záď vozidla vylepšuje přepracovaný zadní nárazník a velký střešní spoiler. Vnější úpravy završují nová luxusní 18" kola.

Nový Outlander PHEV se v ČR začne prodávat přibližně na přelomu roku.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.