V posledních letech jsme svědky masivní propagace přechodu od klasických spalovacích motorů směrem k elektromobilitě. Čistě elektrické automobily však mají stále mnoho omezení a tak se nejschůdnější cestou zdají být hybridy, které kombinují výhodu obou světů. O tom ostatně svědčí i fakt, že hybridní vozidla začínají stále častěji sloužit i v policejních sborech.
V minulém roce, zhruba touto dobou, jsme psali o hybridním policejním sedanu, který prošel všemi zkouškami a byl schválen pro aktivní službu u policie a kromě role hlídkového vozu mohl plnit svou roli i při pronásledování pachatelů v automobilových honičkách.
Nyní se situace opakuje, ovšem s tím rozdílem, že policisté schválili pro hlídkovou službu i pronásledování nový model "Police Interceptor Utility." Ten se může pochlubit vyšším výkonem a současně nižší spotřebou, čehož bylo dosaženo díky hybridnímu pohonnému systému.
Nový Ford Police Interceptor Utility je vůbec prvním hybridním SUV ve službách policie, které může zasahovat i u pronásledování pachatelů. Ford navíc slibuje, že díky hybridní technologii může policejní sbor ročně ušetřit zhruba 3 200 dolarů (cca 70 000 Kč) oproti klasickému modelu jen se spalovacím motorem.
Podle Fordu by měl nový Police Interceptor Utility dosáhnout kombinované spotřeby cca 9.8 l/100 km, což je úspora zhruba 40 % oproti v současnosti používaným 3.7 litrovým motorům V6. Kromě úspornější jízdy se navíc počítá i s výraznými úsporami v momentě, kdy vůz stojí s nastartovaným motorem.
Policisté, kteří budou s novými vozy sloužit, se navíc mohou těšit na lepší akceleraci a současně vyšší maximální rychlost, což je opět zásluha hybridního pohonu. Z jeho Li-Ion baterií navíc bude napájena veškerá elektronika vozidla, jako jsou například výstražná světla, počítač, vysílačka a další vybavení. Podle Fordu byl hybridní systém nastaven speciálně pro potřeby policie, takže se umí automaticky přizpůsobit potřebám.
Ford navíc standardně vybavuje policejní vozy speciální systémem Ford Telematics, díky kterému se mohou policisté dostat k záznamům o jízdách a snadno tak navrhovat změny v jejich využívání pro optimální provoz. Současně mohou být policejní vozy vybaveny i systémem Police Perimeter Alert, který sleduje pohyb okolo vozu, analyzuje ho a snaží se nalézt potencionální nebezpečí pro policisty. Pokud se něco takového objeví, vůz zatroubí, vytáhne okna a zamkne dveře - automaticky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?