Poslední hřebíček do rakve? Ani nové diesely nejsou moc ekologické

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. června 2018, 14:00 Aktualizováno 6.6.2018, 14:49 Google+

Dieselové motory se v posledních letech staly kontroverzním tématem. Zatím co dříve se podle mnoha ekologů a státních úředníků jednalo o naprostou spásu pro všechny motoristy, dnes už s jistotou víme, že učinit dieselový motor ekologickým je téměř nemožné - a to navzdory stále přísnějším emisním normám limitům, kterými se Evropská unie snaží tlačit na automobilky.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.06. 08:59) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Bosch

Sdílejte článek

Dieselové motory během praktických testů v reálném prostředí stále produkují příliš vysoké množství oxidů dusíku a to navzdory novým a přísnějším evropským regulacím emisních limitů.

Tak lze shrnout závěr vědců z Mezinárodní rady pro čistou dopravu (International Council on Clean Transportation / ICCT), nezávislé a nevýdělečné organizace sídlící v Berlíně, která zveřejnila první výsledky svých nových výzkumů, na kterých se podílela řada dalších organizací - například i FIA.

Iniciativa TRUE (The Real Urban Emissions Initiative) dnes podle webu Motor1.com zveřejnila zajímavou grafiku, která ukazuje skutečné emise oxidů dusíku během zkoušek v městském prostředí. Výsledky jsou řazeny dle barev zelená, žlutá červená s klasickým systémem dobré, průměrné a špatné.

Podle True prošlo testy na 4 850 modelů, které splňovaly ekologické normy od Euro 3 po Euro 6. Výsledky se pak nedají označit jinak než za překvapivě tragické. Všechny dieselové modely od Euro 3 po 5  a 91 % modelů Euro 6 získalo hodnocení špatné. Naproti tomu emise většiny benzínových automobilů v kategorii Euro 6 byly označeny za dobré, menší část pak za průměrné.

Studie dokonce zjistila, že modely čtyř skupin výrobců překračovaly limity Euro 6 až dvanáctinásobně. Nejhorší výsledek pak předvedla skupina automobilů / motorů, jejichž emise překračovaly limity až osmnáctinásobně. 

img-responsive

Testy 4850 automobilů ukazují tragické výsledky většiny dieselových motorů | foto: motor1.com

Nejhorší však je, že všechny automobily ze skupiny Euro 6 překonávaly během praktických zkoušet v městském režimu výrobcem udávané hodnoty NOx. Průzkum měl navíc zjistit, že benzínový automobil s nejvyššími emisemi ve skupině Euro 6 produkoval zhruba stejně NOx, jako nejekologičtější naftový automobil.

Ve skupině Euro 5 se navíc zjistilo, že většina dieselových modelů překračuje emise své skupiny minimálně dvojnásobně, přičemž nejhorší zástupce překračoval emise NOx až 18-násobně.

img-responsive

Na základě výsledků posledních testů dieselových motorů by se mohl zákaz vjezdu do centra měst rozšířit i na novější diesely | foto: youtube.com

„Pokud bych byl zákazník a viděl bych výsledky těchto testů, pravděpodobně bych se nerozhodl koupit si naftový automobil," pronesl Peter Mock z ICCT. „Dokonce ani automobily splňující Euro 6 nebyly schopny dodržet své sliby. Všem podobným automobilům by tak měl být vjezd do center měst zakázán."

Mike Hawes, generální ředitel společnosti výrobců a prodejců motorových vozidel (SMMT) pronesl: „Díky masivním investicím je každá generace automobilů pokročilejší než generace předešlá a samozřejmě nabízí nižší emise. To je ověřeno testy a zákazníci si mohou být jisti, že nové automobily jsou ty nejčistší vůbec a samozřejmě splňují emisní standardy nařízené EU.

Vytisknout

Diskuze: Poslední hřebíček do rakve? Ani nové diesely nejsou moc ekologické

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.06.2018 08:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Panel klimatizace, ilustrační foto

Používání klimatizace v autě. Ať je pomocníkem a ne škůdcem

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Brabus Marine Shadow 300 Edition One

Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

Ford Ranger Raptor

Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Ilustrační foto

Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

Hyundai i20 N

TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

on-line prodej

Ojetá auta v zemích V4? Lidé kroutí hlavami

renault kangoo

Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

Lexus UX představuje stylový a všestranný městský crossover

Modernizovaný Lexus UX přinese spoustu novinek

e-skútr HECHT

Skútr je skvělý pro práci i zábavu, jeho provoz má ale i druhou stranu mince

Ilustrační foto

Jak vybrat havarijní pojistku?

Honda ZR-V

První zmínky o zcela novém SUV automobilky Honda

reklama

Doporučujeme

Ukázky z nového filmu Bumblebee

Jak udělat z Camara starý Beetle? Zeptejte se režiséra filmu Bumblebee

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

  2. Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

  3. Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

  4. Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

  5. Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

  6. Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud