Elektromobily jiným pohledem. Proč se o tomhle nikde nemluví?

-mao / AutoRoad.cz, 25. května 2018, 14:57 Google+

Elektromobily si získaly velkou podporu hned z několika důvodů přičemž jedním z těch nejčastěji omílaných je „čistší provoz." Nová studie zkoumající elektromobily však poukazuje na čínský paradox, kdy narůstající počet elektromobilů přináší i narůstající znečištění ovzduší.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.05. 07:50) Napište svůj názor
Lynk & Co 01

Lynk & Co 01 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Hned na začátek je potřeba si připomenout, že Čína má s kvalitou ovzduší dlouhodobě obrovské potíže. Vláda se s nimi snaží bojovat hned několika cestami, počínaje pokutami pro dovozce neekologických automobilů, až po rozvoj elektromobility.

Čínská vláda pevně věřila, že podpora elektromobility a investice do společností zabývajících se jejím rozvojem přinesou kromě předního postavení na trhu elektromobilů i výrazné zlepšení problémů s ovzduším. První část plánu se víceméně povedla a čínské automobilky představují jeden elektromobil za druhým. Druhá fáze má však zásadní problém, neboť podstatná většina elektrické energie v Číně pochází z uhelných elektráren.

„Přechod na elektromobily neznamená výrazné omezení používání fosilních paliv, tedy alespoň dokud jsou elektromobily napájeny energií pocházející z fosilních paliv, což je v případě Číny uhlí" citoval web CarScoops Scotta Kennedyho z "Center for Strategic and International Studies" ve Washingtonu D.C. „Elektromobily tak mohou jen přesouvat znečištění vzduchu z jedné části země do druhé."

Problém je navíc částečně ukryt i v samotných čínských elektromobilech. Transportation Research Institute z University of Michigan minulý rok zveřejnil informace, podle kterých jsou automobily se spalovacími motory, které spotřebují méně než 7 litrů paliva na 100 km, více eco-friendly, než elektromobily které Čína chrlí na trh. Výhoda automobilů se spalovacími motory se navíc násobí, pokud připočteme daň, kterou si na přírodě vybírá jen výroba elektromobilů, jak uvedl Financial Times.

Výzkum univerzit Harvard a Tsinghua v Pekingu současně odhalil, že čínská výroba elektromobilů, plug-in hybridů a automobilů s palivovými články generuje zhruba o 50 % skleníkových plynů více, než výroba tradičních automobilů se spalovacím motorem.

Další výzkum čínské ropné společnosti CNPC uvádí, že bateriemi poháněné elektromobily způsobují dvojnásobné emise jedovatých částic PM2.5 odpovědných za největší problémy Číny se smogem, než automobily s tradičními spalovacími motory.

Poslední výzkum vztahující se k tématu pochází ještě z roku 2015 a uvádí, že zhruba 72 % elektrické energie používané v Číně pochází z uhelných elektráren. Tohle číslo mělo do roku 2040 spadnout pod hranici 50 %, ovšem i tak to znamená další desetiletí, během kterých budou ovzduší znečišťovat uhelné elektrárny, který produkují energii pro výrobu "zelených vozidel. Docela ironické, že?

Google+ Vytisknout

Diskuze: Elektromobily jiným pohledem. Proč se o tomhle nikde nemluví?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.05.2018 07:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Porsche Cayenne

Soumrak dieselů pokračuje, Švýcarsko zakázalo některé modely Mercedes a Porsche

Škoda Octavia RS245 se výraznou měrou podílela na stanovení nového světového rekordu

Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Nové BMW řady 3

Nové BMW řady 3 ladí formu na Nürburgringu. Čím nás novinka tentokrát překvapí?

Čínský nadšenec si sestrojil oblek vybavený kolečky a elektromotorem, se kterým se vydal do hustého městského provozu

Nový způsob dopravy po městě? Čínský kolečkový oblek zatím nejvíce upoutal policii

Peel P50

Nejpomalejší auto světa? Do Guinessovy knihy rekordů se zapsalo jinak

Ferrari 512S Modulo

Vesmírné Ferrari 512S Modulo konečně vyrazí na silnice, skvost od Pininfariny čekal téměř 50 let

První oficiální snímky nového BMW Z4

Nový roadster BMW Z4 odhalen únikem, tyto fotky neměl ještě týden nikdo vidět

Alfa Romeo Spider z roku 1976, jejímž prvním vlastníkem byl legendární boxer Muhammad Ali

Čím jezdil nejslavnější boxer světa? V tomhle roadsteru byste ho nejspíš nečekali

Oficiální snímky nového Ferrari 488 Pista

Kolik vydělávají luxusní automobilky? Takové částky byste zřejmě nečekali

Schéma vytváření záchranářské uličky platné od října tohoto roku

Další změny na silnicích? Ministerstvo dopravy konečně napravuje letitý problém

reklama
reklama

Doporučujeme

Replika prvního vyrobeného Porsche 356 Roadster

Renovace nebo replikace? První vyrobené Porsche 356 Roadster urazilo pořádnou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kalašnikov na dvou kolech? Nové děsivé motorky pro Putinovu kolonu

  2. Automatická převodovka: Jaké chyby s ní nejčastěji děláme?

  3. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  4. Legendární dodávka kapely Aerosmith? Takhle po desetiletích pátrání dopadla

  5. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

  6. Škoda jako kabriolet? Češi legendární 440 milovali, i když nikdy nevznikla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud