Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. května 2018, 13:42 Google+

Rok 2017 byl výjimečný, pokud jde o průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let jejich hodnota podle výzkumu Jato Dynamics vzrostla a činila 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016 roku. Souvisí to s rostoucím zájmem o segment SUV a poklesem popularity dieselových motorů částečně ve prospěch motorů benzínových.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nejnižší průměrnou emisi CO2 ze značek populárních v Evropě měly nové Toyoty prodané v roce 2017. V minulém roce klesla průměrná emise CO2 nových modelů Toyoty o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Druhé místo zaujal Peugeot, jehož průměrná emise během roku stoupla o 2,7 g/km na 104,5 g/km. Na třetí pozici se umístil Citroen s výsledkem 105,5 g/km s nárůstem 2,2 g/km.

img-responsive

Společnost Jato sestavila žebříček Top 20 nejprodávanějších značek v Evropě, automobilky jsou seřazeny podle průměrných emisí CO2 | foto: Toyota

Mladoboleslavská domácí automobilka Škoda Auto si také bohužel pohoršila a to ze všech sledovaných nejvíce - o +4.1 g/km na výsledných 115.9 g/km, čímž spadla z místa pátého na místo osmé. Výzkum JATO Dynamics zahrnoval 23 evropských trhů.

Ke snížení průměrné emise vozů Toyoty došlo díky nárůstu zájmu o hybridy, které v uplynulém roce tvořily 53 procent celkového prodeje značky. Konvenční benzínové automobily představují 42 procent celkového počtu Toyot, naftové motory pak mělo 7,5 procent vozů.

Hybridy jako cesta k redukci emisí

Podle Jato Dynamics budou auta s plně hybridním pohonem schopné provozu pouze na elektromotor bez napájení z externí sítě představovat ideální alternativu dieselových motorů. Vznětové motory jsou sice výkonné a emitují méně CO2 než konvenční auta, nicméně mají na svědomí nárůst zdraví škodlivých emisí oxidů dusíku a prachových částic.

img-responsive

Toyota C-HR 1.8 Hybrid (2017) | foto: Roman Havlín

Hybridní pohon emituje méně CO2 a škodlivin než konvenční motory bez podpory elektropohonu. Je také odolnější a spolehlivější než kupříkladu turbodmychadla – v případě hybridu dodatečný výkon a točivý moment, potřebné k dynamickému zrychlení, pocházejí z bezemisního elektromotoru. Hybridní pohon představuje způsob, jak splnit stále přísnější normy týkající se zplodin za ceny přijatelné pro široký okruh kupujících.

Růst emisí má na svědomí většina evropských zemí

Z 23 evropských států zahrnutých ve výzkumu Jato Dynamics je nejekologičtější zemí Norsko, Česká republika je na 19. místě. Norsko za poslední rok snížilo průměrnou emisi prodávaných aut o celých 10,1 procenta a je lídr elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v tomto státě.

img-responsive

Ulice Hamburgu lemují nové značky zakazující vjezd vozidel s dieselovými motory, město tak chce chránit zdraví obyvatel | foto: youtube.com

Žádná jiná evropská země nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi prvními pěti jsou kromě Norska ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Celých 15 z 23 zkoumaných států zaznamenalo vloni nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus NX 300h

Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem

První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

Peugeot 208 Rally 4

Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Už jsou tady! Premiéra Škody Octavia Scout a RS

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

reklama

Doporučujeme

Cyklista objevil v dopravní zácpě ukradené auto své ženy

Nejbláznivější nález ukradeného vozu? Pachatele stojícího v zácpě odhalil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

  2. VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

  3. Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

  4. První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

  5. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  6. Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud