Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. května 2018, 13:42 Google+

Rok 2017 byl výjimečný, pokud jde o průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let jejich hodnota podle výzkumu Jato Dynamics vzrostla a činila 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016 roku. Souvisí to s rostoucím zájmem o segment SUV a poklesem popularity dieselových motorů částečně ve prospěch motorů benzínových.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nejnižší průměrnou emisi CO2 ze značek populárních v Evropě měly nové Toyoty prodané v roce 2017. V minulém roce klesla průměrná emise CO2 nových modelů Toyoty o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Druhé místo zaujal Peugeot, jehož průměrná emise během roku stoupla o 2,7 g/km na 104,5 g/km. Na třetí pozici se umístil Citroen s výsledkem 105,5 g/km s nárůstem 2,2 g/km.

img-responsive

Společnost Jato sestavila žebříček Top 20 nejprodávanějších značek v Evropě, automobilky jsou seřazeny podle průměrných emisí CO2 | foto: Toyota

Mladoboleslavská domácí automobilka Škoda Auto si také bohužel pohoršila a to ze všech sledovaných nejvíce - o +4.1 g/km na výsledných 115.9 g/km, čímž spadla z místa pátého na místo osmé. Výzkum JATO Dynamics zahrnoval 23 evropských trhů.

Ke snížení průměrné emise vozů Toyoty došlo díky nárůstu zájmu o hybridy, které v uplynulém roce tvořily 53 procent celkového prodeje značky. Konvenční benzínové automobily představují 42 procent celkového počtu Toyot, naftové motory pak mělo 7,5 procent vozů.

Hybridy jako cesta k redukci emisí

Podle Jato Dynamics budou auta s plně hybridním pohonem schopné provozu pouze na elektromotor bez napájení z externí sítě představovat ideální alternativu dieselových motorů. Vznětové motory jsou sice výkonné a emitují méně CO2 než konvenční auta, nicméně mají na svědomí nárůst zdraví škodlivých emisí oxidů dusíku a prachových částic.

img-responsive

Toyota C-HR 1.8 Hybrid (2017) | foto: Roman Havlín

Hybridní pohon emituje méně CO2 a škodlivin než konvenční motory bez podpory elektropohonu. Je také odolnější a spolehlivější než kupříkladu turbodmychadla – v případě hybridu dodatečný výkon a točivý moment, potřebné k dynamickému zrychlení, pocházejí z bezemisního elektromotoru. Hybridní pohon představuje způsob, jak splnit stále přísnější normy týkající se zplodin za ceny přijatelné pro široký okruh kupujících.

Růst emisí má na svědomí většina evropských zemí

Z 23 evropských států zahrnutých ve výzkumu Jato Dynamics je nejekologičtější zemí Norsko, Česká republika je na 19. místě. Norsko za poslední rok snížilo průměrnou emisi prodávaných aut o celých 10,1 procenta a je lídr elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v tomto státě.

img-responsive

Ulice Hamburgu lemují nové značky zakazující vjezd vozidel s dieselovými motory, město tak chce chránit zdraví obyvatel | foto: youtube.com

Žádná jiná evropská země nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi prvními pěti jsou kromě Norska ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Celých 15 z 23 zkoumaných států zaznamenalo vloni nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi RS6 Avant

Chcete jezdit jako mistr světa F1? Nyní máte možnost

Mitsubishi nabízí Outlander PHEV s výkonem až 224 koní a spotřebou 1,8 l/100km za 959 900 Kč

Má VÝKON a jezdí za HUBIČKU. Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV ZA 959 900 Kč

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

KDE KONČÍ? Co se děje s auty, která bazary nevykoupí?

Racing Expo Ferrari

Racing Expo, stovky výjimečných vozů v obří fotogalerie

Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

hyundai genesis

BOŽSKÝ KLID v autě. Redukce hluku o polovinu. Jak funguje převratný systém RANC?

BMW X2 předvádí v losím testu extrémní nedotáčivost

LOSÍ TEST s potížemi. Co se děje u BMW, že je i Škoda Karoq jistější?

Škoda postupně odhaluje čtvrtou generaci Octavie

Nová Škoda Octavia: Větší kufr i tyto nové funkce

Volha 24 s výkonem 700 koní

Dokonalý sleeper Volha 24 s výkonem 700 koní

Škoda Fabia

Škoda Fabia v bazarech. Jak se změnily ceny, nájezdy a nabízené modely?

reklama

Doporučujeme

Cyklista objevil v dopravní zácpě ukradené auto své ženy

Nejbláznivější nález ukradeného vozu? Pachatele stojícího v zácpě odhalil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Octavia: Větší kufr i tyto nové funkce

  2. Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

  3. Dokonalý sleeper Volha 24 s výkonem 700 koní

  4. Má VÝKON a jezdí za HUBIČKU. Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander PHEV ZA 959 900 Kč

  5. LOSÍ TEST s potížemi. Co se děje u BMW, že je i Škoda Karoq jistější?

  6. Racing Expo, stovky výjimečných vozů v obří fotogalerie

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud