Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

-mao / AutoRoad.cz, 22. května 2018, 13:42 Google+

Rok 2017 byl výjimečný, pokud jde o průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let jejich hodnota podle výzkumu Jato Dynamics vzrostla a činila 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016 roku. Souvisí to s rostoucím zájmem o segment SUV a poklesem popularity dieselových motorů částečně ve prospěch motorů benzínových.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nejnižší průměrnou emisi CO2 ze značek populárních v Evropě měly nové Toyoty prodané v roce 2017. V minulém roce klesla průměrná emise CO2 nových modelů Toyoty o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Druhé místo zaujal Peugeot, jehož průměrná emise během roku stoupla o 2,7 g/km na 104,5 g/km. Na třetí pozici se umístil Citroen s výsledkem 105,5 g/km s nárůstem 2,2 g/km.

img-responsive

Společnost Jato sestavila žebříček Top 20 nejprodávanějších značek v Evropě, automobilky jsou seřazeny podle průměrných emisí CO2 | foto: Toyota

Mladoboleslavská domácí automobilka Škoda Auto si také bohužel pohoršila a to ze všech sledovaných nejvíce - o +4.1 g/km na výsledných 115.9 g/km, čímž spadla z místa pátého na místo osmé. Výzkum JATO Dynamics zahrnoval 23 evropských trhů.

Ke snížení průměrné emise vozů Toyoty došlo díky nárůstu zájmu o hybridy, které v uplynulém roce tvořily 53 procent celkového prodeje značky. Konvenční benzínové automobily představují 42 procent celkového počtu Toyot, naftové motory pak mělo 7,5 procent vozů.

Hybridy jako cesta k redukci emisí

Podle Jato Dynamics budou auta s plně hybridním pohonem schopné provozu pouze na elektromotor bez napájení z externí sítě představovat ideální alternativu dieselových motorů. Vznětové motory jsou sice výkonné a emitují méně CO2 než konvenční auta, nicméně mají na svědomí nárůst zdraví škodlivých emisí oxidů dusíku a prachových částic.

img-responsive

Toyota C-HR 1.8 Hybrid (2017) | foto: Roman Havlín

Hybridní pohon emituje méně CO2 a škodlivin než konvenční motory bez podpory elektropohonu. Je také odolnější a spolehlivější než kupříkladu turbodmychadla – v případě hybridu dodatečný výkon a točivý moment, potřebné k dynamickému zrychlení, pocházejí z bezemisního elektromotoru. Hybridní pohon představuje způsob, jak splnit stále přísnější normy týkající se zplodin za ceny přijatelné pro široký okruh kupujících.

Růst emisí má na svědomí většina evropských zemí

Z 23 evropských států zahrnutých ve výzkumu Jato Dynamics je nejekologičtější zemí Norsko, Česká republika je na 19. místě. Norsko za poslední rok snížilo průměrnou emisi prodávaných aut o celých 10,1 procenta a je lídr elektrifikace vozového parku. V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v tomto státě.

img-responsive

Ulice Hamburgu lemují nové značky zakazující vjezd vozidel s dieselovými motory, město tak chce chránit zdraví obyvatel | foto: youtube.com

Žádná jiná evropská země nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km. Mezi prvními pěti jsou kromě Norska ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Celých 15 z 23 zkoumaných států zaznamenalo vloni nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Emise v Evropě poprvé vzrostly. Nárůst zaznamenala i Škoda, nejekologičtější byla Toyota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

James May předvedl unboxing skutečného automobilu - Toyoty Yaris GRMN (YouTube/JM's unemployment tube)

James May natočil nejlepší unboxing na internetu, z krabice vybalil skutečný sporťák

Ilustrační foto

Do Česka míří mrazy, víte co s kapalinou v ostřikovačích?

TMS-65U  Zdroj: wikimedia.orq/Mil.ru, Creative Commons Attribution 4.0

Motor stíhačky na korbě náklaďáku? Sovětský veterán plní v ruské armádě řadu úkolů

Společnost Bridgehill se pochlubila zajímavým produktem, který by mohl hasičům výrazně usnadnit práci

Hašení hořících aut bez vody? V Norsku přišli s překvapivě elegantním řešením

Allyn Pierce riskoval během záchrany pacientů život a upekl svou Toyotu Tundra (Facebook/Allyn Pierce)

Zdravotník během záchrany pacientů upekl svou Toyotu, automobilka mu již slíbila novou

Díky silnější regeneraci energie lze Teslu Model 3 dobít i během tažení (YouTube/TechForum)

Jak dobít elektromobil bez nabíječky? Tesla opět předvádí překvapivé možnosti

reklama
reklama

Doporučujeme

Cyklista objevil v dopravní zácpě ukradené auto své ženy

Nejbláznivější nález ukradeného vozu? Pachatele stojícího v zácpě odhalil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč ukazují tachometry jinou rychlost aneb jak rychle můžeme opravdu jet?

  2. Tesla Model 3 v závodech deklasovala konkurenci, pak se ale stalo něco nepochopitelného

  3. Souboj o nejrychlejší SUV? Souboj čtyř titánů měl jednoznačného vítěze

  4. Italský elegán s americkým motorem? Iso Grifo kdysi okouzlilo svět, dnes ho lidé nepoznávají

  5. Hašení hořících aut bez vody? V Norsku přišli s překvapivě elegantním řešením

  6. Kalifornští hasiči zachránili vzácný Shelby Mustang před plameny

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud