Od vypuknutí skandálu Dieselgate to s dieselovými motory nevypadá vůbec dobře. Některé státy hodlají zavést pro vozidla se vznětovými motory vyšší daně, některá města jim chtějí úplně zakázat vjezd a poptávka po nich stále klesá. Objev britského vědeckého týmu by však mohl všechno změnit.
Jednoduché, dostupné a v spolehlivé zařízení by mohlo během dvou let ukončit novodobý hon na čarodějnice v podobě vznětových motorů. Díky týmu britských odborníků na automobilový výzkum na univerzitě v Loughborough by totiž mohlo být možné téměř úplně odbourat emise NOx u naftových motorů.
Zařízení s označením ACCT (ammonia creation and conversion technology / technologie tvorby a konverze amoniaku) totiž dosahuje takové úspěšnosti, že jeho autoři už jsou doslova obklopeni zástupy automobilek, výrobci dílů i majiteli velkých flotil dieselových vozidel, kteří v jejich nápadu vidí řešení palčivého problému.
Výzkumný tým, který vede profesor Graham Hargrave a výzkumný pracovník Jonathan Wilson, pracuje na technologiích ekologického zpracování výfukových plynů již řadu let, nicméně skutečných úspěchů dosahují až v posledních dvou.
Mimochodem, obrovskou předností systému ACCT je skutečnost, že jeho výroba by neměla být komplikovaná ani nákladná. Výzkumný tým navíc věří, že pokud by se podařilo najít tu "správnou podporu" (partnera / investora), mohla by se sériová produkce rozběhnout již během dvou let.
Podle webu AutoCar by celý princip fungování systému ACCT měl být velmi jednoduchý, neboť i nadále pracuje s močovinou známou pod pojmem AdBlue. Díky speciální úpravě v komoře hned u výfukového potrubí však z AdBlue vzniká zvláštní ACCT kapalina.
Podobně jako systémy selektivní katalytické redukce (SCR), i ACCT využívá uvolnění amoniak k "roztržení" molekul NOx, díky čemuž vzniká pouze dusík a voda. Zásadní rozdíl mezi oběma systémy jak však v tom, že ACCT funguje i za nižších teplot výfukových spalin, s čímž ostatní systémy zatím neúspěšně bojují.
První testy nového systému byly provedeny na automobilu značky Škoda, který jako vůz taxi-služby jezdil po městě s neustále aktivovaným systémem Stop-Start. Výsledek měření pak ukázal, že systém ACCT zachytil 98 procent všech emisí NOx, zatím co klasická konverze podle normy Euro 6 zachytila pouze 60 % NOx. Vědci však upozorňují, že se jednalo o test hrubého systému, který je potřeba ještě doladit pro co nejlepší výkony. Zasvěcení experti tak začínají pomalu mluvit o dieselu s takřka nulovými emisemi a příchod technologie ACCT velebí jako důležitější, než příchod systému Common-rail.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?