Nákladní kamionová dopravy bývá často označována za jednoho z největších znečišťovatelů ovzduší v městech a jejich blízkém okolí, ovšem to už by se brzy mohlo změnit. Po ukončení všech nezbytných testů je totiž Toyota připravena nasadit do provozu svůj ekologický tahač nazvaný "Project Portal".
O projektu Portal už se živě spekulovalo v dubnu tohoto roku, ovšem tou dobou jsme měli k dispozici pouze pár technické údaje a příslib, že po ukončení potřebných testů a zkoušek bude tahač nasazen do provozu v rámci přístaviště Los Angeles.
Nyní se ale konečně dozvídáme, že všechny potřebné zkoušky projekt Portal splnil a od 23. října tohoto roku bude nasazen v přístavech "Port of Los Angeles" a "Long Beach", odkud bude přepravovat zboží do nejbližších železničních překladišť. Takové nasazení je vzhledem k limitovanému dojezdu náklaďáků zcela ideální, navíc zde budou jen minimální časové prostoje, neboť stroje jsou poháněny palivovými články.
Přesněji řečeno, pod kapotou každého tahače najdeme dvě pohonná ústrojí z Toyoty Mirai, která se stala prvním sériově vyráběným automobilem využívajícím technologii palivových článků. Kromě toho je navíc každý tahač vybaven 12 kWh baterií. Tahač by tak měl nabídnout výkon cca 670 koní a točivý moment takřka 1800 Nm. Natankovaný tahač by tak měl být schopen přepravit až 36,2 tuny na vzdálenost cca 320 km.
Bob Carter, viceprezident Toyoty pro severoamerický trh, v tiskové zprávě uvedl, že automobilka Toyota i nadále stojí v čele vývoje a výzkumu technologie palivových článků. Po modelu Mirai, prvním sériově vyráběném osobním automobilu na palivové články, tak nyní představuje i historicky první tahač, který je schopný naprosto ekologické přepravy těžkého nákladu. Toyota se tak snaží předvést široké veřejnosti další ze schopností a možností využití naprosto ekologické technologie palivových článků.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?