Nákladní kamionová dopravy bývá často označována za jednoho z největších znečišťovatelů ovzduší v městech a jejich blízkém okolí, ovšem to už by se brzy mohlo změnit. Po ukončení všech nezbytných testů je totiž Toyota připravena nasadit do provozu svůj ekologický tahač nazvaný "Project Portal".
O projektu Portal už se živě spekulovalo v dubnu tohoto roku, ovšem tou dobou jsme měli k dispozici pouze pár technické údaje a příslib, že po ukončení potřebných testů a zkoušek bude tahač nasazen do provozu v rámci přístaviště Los Angeles.
Nyní se ale konečně dozvídáme, že všechny potřebné zkoušky projekt Portal splnil a od 23. října tohoto roku bude nasazen v přístavech "Port of Los Angeles" a "Long Beach", odkud bude přepravovat zboží do nejbližších železničních překladišť. Takové nasazení je vzhledem k limitovanému dojezdu náklaďáků zcela ideální, navíc zde budou jen minimální časové prostoje, neboť stroje jsou poháněny palivovými články.
Přesněji řečeno, pod kapotou každého tahače najdeme dvě pohonná ústrojí z Toyoty Mirai, která se stala prvním sériově vyráběným automobilem využívajícím technologii palivových článků. Kromě toho je navíc každý tahač vybaven 12 kWh baterií. Tahač by tak měl nabídnout výkon cca 670 koní a točivý moment takřka 1800 Nm. Natankovaný tahač by tak měl být schopen přepravit až 36,2 tuny na vzdálenost cca 320 km.
Bob Carter, viceprezident Toyoty pro severoamerický trh, v tiskové zprávě uvedl, že automobilka Toyota i nadále stojí v čele vývoje a výzkumu technologie palivových článků. Po modelu Mirai, prvním sériově vyráběném osobním automobilu na palivové články, tak nyní představuje i historicky první tahač, který je schopný naprosto ekologické přepravy těžkého nákladu. Toyota se tak snaží předvést široké veřejnosti další ze schopností a možností využití naprosto ekologické technologie palivových článků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.