Nákladní kamionová dopravy bývá často označována za jednoho z největších znečišťovatelů ovzduší v městech a jejich blízkém okolí, ovšem to už by se brzy mohlo změnit. Po ukončení všech nezbytných testů je totiž Toyota připravena nasadit do provozu svůj ekologický tahač nazvaný "Project Portal".
O projektu Portal už se živě spekulovalo v dubnu tohoto roku, ovšem tou dobou jsme měli k dispozici pouze pár technické údaje a příslib, že po ukončení potřebných testů a zkoušek bude tahač nasazen do provozu v rámci přístaviště Los Angeles.
Nyní se ale konečně dozvídáme, že všechny potřebné zkoušky projekt Portal splnil a od 23. října tohoto roku bude nasazen v přístavech "Port of Los Angeles" a "Long Beach", odkud bude přepravovat zboží do nejbližších železničních překladišť. Takové nasazení je vzhledem k limitovanému dojezdu náklaďáků zcela ideální, navíc zde budou jen minimální časové prostoje, neboť stroje jsou poháněny palivovými články.
Přesněji řečeno, pod kapotou každého tahače najdeme dvě pohonná ústrojí z Toyoty Mirai, která se stala prvním sériově vyráběným automobilem využívajícím technologii palivových článků. Kromě toho je navíc každý tahač vybaven 12 kWh baterií. Tahač by tak měl nabídnout výkon cca 670 koní a točivý moment takřka 1800 Nm. Natankovaný tahač by tak měl být schopen přepravit až 36,2 tuny na vzdálenost cca 320 km.
Bob Carter, viceprezident Toyoty pro severoamerický trh, v tiskové zprávě uvedl, že automobilka Toyota i nadále stojí v čele vývoje a výzkumu technologie palivových článků. Po modelu Mirai, prvním sériově vyráběném osobním automobilu na palivové články, tak nyní představuje i historicky první tahač, který je schopný naprosto ekologické přepravy těžkého nákladu. Toyota se tak snaží předvést široké veřejnosti další ze schopností a možností využití naprosto ekologické technologie palivových článků.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?