Městský elektromobil automobilky BMW čekají od příštího roku velké změny. Díky větším bateriím by se totiž jeho dojezd mohl prodloužit až o 60%, díky čemuž by tento prcek mohl urazit na jedno nabití teoreticky až 480 kilometrů.
Současný dojezd automobilu BMW i3 s 94 Ah baterií se podle tetovacího cyklu NEDC teoreticky pohybuje okolo 300 kilometrů. Zdůrazňujeme teoreticky, neboť v praxi záleží na mnoha okolnostech. Podle webu Carscoops bychom se však již brzy mohli dočkat změny.
Automobilky BMW by totiž od příštího roku měla nabídnout upravené BMW i3 s bateriemi o kapacitě 120 Ah, což by mělo markantně zvýšit dojezd. O kolik kilometrů automobilka nespecifikovala, avšak podle BMW Blog by mohl být nárůst až 60 %.
Pokud by tedy lidé z BMW Blogu měli pravdu, pak by se teoretický dojezd zvýšil z 300 km na 480 km, což už by v očích veřejnosti mohlo o tento elektromobil zvýšit zájem. Na přesná data si však budeme muset počkat až do autosalonu ve Frankfurt, kde by měla být modernizovaná verze vystavena.
Otázkou však také zůstává, zda BMW nabídne silnější baterie jako příplatkovou výbavu, nebo jako nový standard. Pokud se však podíváme na nabídku společností Tesla a Nissan, pak by bylo moudré nabízet 120 Ah baterie již v základu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.