Městský elektromobil automobilky BMW čekají od příštího roku velké změny. Díky větším bateriím by se totiž jeho dojezd mohl prodloužit až o 60%, díky čemuž by tento prcek mohl urazit na jedno nabití teoreticky až 480 kilometrů.
Současný dojezd automobilu BMW i3 s 94 Ah baterií se podle tetovacího cyklu NEDC teoreticky pohybuje okolo 300 kilometrů. Zdůrazňujeme teoreticky, neboť v praxi záleží na mnoha okolnostech. Podle webu Carscoops bychom se však již brzy mohli dočkat změny.
Automobilky BMW by totiž od příštího roku měla nabídnout upravené BMW i3 s bateriemi o kapacitě 120 Ah, což by mělo markantně zvýšit dojezd. O kolik kilometrů automobilka nespecifikovala, avšak podle BMW Blog by mohl být nárůst až 60 %.
Pokud by tedy lidé z BMW Blogu měli pravdu, pak by se teoretický dojezd zvýšil z 300 km na 480 km, což už by v očích veřejnosti mohlo o tento elektromobil zvýšit zájem. Na přesná data si však budeme muset počkat až do autosalonu ve Frankfurt, kde by měla být modernizovaná verze vystavena.
Otázkou však také zůstává, zda BMW nabídne silnější baterie jako příplatkovou výbavu, nebo jako nový standard. Pokud se však podíváme na nabídku společností Tesla a Nissan, pak by bylo moudré nabízet 120 Ah baterie již v základu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.