Zatímco automobilky se nás snaží přesvědčit o smysluplnosti pohonu na elektrickou energii a pracují na vývoji různých elektromobilů a ekologických hybridů, Volkswagen se podíval do blízké budoucnosti a zjistil, že pro naše velkolepé plány a sny o elektromobilitě zkrátka nebudeme mít dostatek baterií.
Ulrich Eichhorn, šéf výzkumu a vývoje v automobilce Volkswagen, se během minulého měsíce v jednom z rozhovorů pro média rozhovořil o problému, kterému budou všechny automobilky zaměřené na elektromobilitu brzy čelit. Podle dostupných dat a prohlášení automobilek totiž do roku 2025 nebude dostatek baterií pro výrobu elektromobilů.
Podle propočtů, které Eichhorn vypracoval, bude v roce 2025 jen samotná automobilka Volkswagen potřebovat více než 220 gigawatthodin energie pro své elektromobily. Pokud se však i ostatní světoví výrobci budou snažit dosáhnout 25% podílu elektromobilů na celkovém prodeji vozidel do roku 2025, pak by jen automobilový průmysl potřeboval do roku 2025 baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin.
Taková kapacita je ekvivalentem zhruba 40 "Gigafactory" automobilky Tesla. Ta má však prozatím k dispozici pouze jednu rozestavěnou továrnu, která má být dokončena až v roce 2020. Druhý Tesla Gigafactory by měla být vybudována v Evropě. Její lokace a začátek stavby však bude upřesněn až v průběhu tohoto roku - mezi horké kandidáty však patří i Česká republika.
Automobilka Volkswagen samozřejmě pracuje i na vlastním vývoji technologií pro baterie, tento vývoj je však velmi zdlouhavý a finančně nákladný. Podle zpráv z webu Automotive News by měli vědci z VW aktivně pracovat na vývoji lithium-sulfurových baterií (Li-S) a lithium-vzduchových baterií. Jejich zavedení do komerčního provozu je však otázkou minimálně dalších 15 let.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?