Elektromobily v ohrožení? Hrozí nedostatek baterií

Volkswagen I.D. CROZZ
Volkswagen I.D. CROZZ, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. července 2017 11:10 | akt. 12. července 2017 12:32
Sdílej:

Zatímco automobilky se nás snaží přesvědčit o smysluplnosti pohonu na elektrickou energii a pracují na vývoji různých elektromobilů a ekologických hybridů, Volkswagen se podíval do blízké budoucnosti a zjistil, že pro naše velkolepé plány a sny o elektromobilitě zkrátka nebudeme mít dostatek baterií.

Ulrich Eichhorn, šéf výzkumu a vývoje v automobilce Volkswagen, se během minulého měsíce v jednom z rozhovorů pro média rozhovořil o problému, kterému budou všechny automobilky zaměřené na elektromobilitu brzy čelit. Podle dostupných dat a prohlášení automobilek totiž do roku 2025 nebude dostatek baterií pro výrobu elektromobilů.

Podle propočtů, které Eichhorn vypracoval, bude v roce 2025 jen samotná automobilka Volkswagen potřebovat více než 220 gigawatthodin energie pro své elektromobily. Pokud se však i ostatní světoví výrobci budou snažit dosáhnout 25% podílu elektromobilů na celkovém prodeji vozidel do roku 2025, pak by jen automobilový průmysl potřeboval do roku 2025 baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin.

Taková kapacita je ekvivalentem zhruba 40 "Gigafactory" automobilky Tesla. Ta má však prozatím k dispozici pouze jednu rozestavěnou továrnu, která má být dokončena až v roce 2020. Druhý Tesla Gigafactory by měla být vybudována v Evropě. Její lokace a začátek stavby však bude upřesněn až v průběhu tohoto roku - mezi horké kandidáty však patří i Česká republika.

Automobilka Volkswagen samozřejmě pracuje i na vlastním vývoji technologií pro baterie, tento vývoj je však velmi zdlouhavý a finančně nákladný. Podle zpráv z webu Automotive News by měli vědci z VW aktivně pracovat na vývoji lithium-sulfurových baterií (Li-S) a lithium-vzduchových baterií. Jejich zavedení do komerčního provozu je však otázkou minimálně dalších 15 let.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.