Zatímco automobilky se nás snaží přesvědčit o smysluplnosti pohonu na elektrickou energii a pracují na vývoji různých elektromobilů a ekologických hybridů, Volkswagen se podíval do blízké budoucnosti a zjistil, že pro naše velkolepé plány a sny o elektromobilitě zkrátka nebudeme mít dostatek baterií.
Ulrich Eichhorn, šéf výzkumu a vývoje v automobilce Volkswagen, se během minulého měsíce v jednom z rozhovorů pro média rozhovořil o problému, kterému budou všechny automobilky zaměřené na elektromobilitu brzy čelit. Podle dostupných dat a prohlášení automobilek totiž do roku 2025 nebude dostatek baterií pro výrobu elektromobilů.
Podle propočtů, které Eichhorn vypracoval, bude v roce 2025 jen samotná automobilka Volkswagen potřebovat více než 220 gigawatthodin energie pro své elektromobily. Pokud se však i ostatní světoví výrobci budou snažit dosáhnout 25% podílu elektromobilů na celkovém prodeji vozidel do roku 2025, pak by jen automobilový průmysl potřeboval do roku 2025 baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin.
Taková kapacita je ekvivalentem zhruba 40 "Gigafactory" automobilky Tesla. Ta má však prozatím k dispozici pouze jednu rozestavěnou továrnu, která má být dokončena až v roce 2020. Druhý Tesla Gigafactory by měla být vybudována v Evropě. Její lokace a začátek stavby však bude upřesněn až v průběhu tohoto roku - mezi horké kandidáty však patří i Česká republika.
Automobilka Volkswagen samozřejmě pracuje i na vlastním vývoji technologií pro baterie, tento vývoj je však velmi zdlouhavý a finančně nákladný. Podle zpráv z webu Automotive News by měli vědci z VW aktivně pracovat na vývoji lithium-sulfurových baterií (Li-S) a lithium-vzduchových baterií. Jejich zavedení do komerčního provozu je však otázkou minimálně dalších 15 let.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?