Nemine den, kdy některá z automobilek nepřijde s oznámením, že plánuje či připravuje spuštění výroby elektromobilů. Jednou z posledních je společnost Mercedes-Benz, která oznámila zahájení výroby elektromobilů již na rok 2019.
Automobilka Mercedes-Benz oznámila plány na výrobu několika různých elektromobilů, které by měly být produkovány v továrně v německém Rastattu, kde se v současné době vyrábí modely řady A-, B- a GLA. Se zahájením výroby elektromobilů se počítá během roku 2019.
Podle manažera torávny v Rastattu, Thomase Geiera, se má místní továrna stát centrem výroby nových kompaktních elektromobilů. Příští rok navíc továrna oslaví výročí 25. let od zahájení výroby, elektromobil k oslavě by se tak dozajista hodil.
Ačkoliv automobilka nechce zmínit, jaký elektromobil by zde měl být vyráběn, mnozí sází na realizaci již dříve představeného konceptu EQ A, který by měl představovat vstup do světa elektromobility značky M-B a zároveň být konkurentem městskému BMW i3.
Ačkoliv nejsou známé žádné konkrétní specifikace, s největší pravděpodobností bude vůz poháněn pouze jedním elektromotorem, jehož výkon bude putovat na přední kola. Ve hře by mohla být i výkonnější varianta s dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Očekává se, že na trh se vůz dostane v roce 2020.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.