Kauza Dieselgate se s koncernem Volkswagen táhne již od září 2015, kdy americká Agentura pro životní prostředí zveřejnila informace o tom, že VW montuje do svých vozů s dieselovým motorem software, který falšuje výsledky emisních měření.
K celému odhalení by ale nejspíš nedošlo, pokud by jeden ze zaměstnanců americké pobočky VW nepromluvil. Ve spisu ke kauze Dieselgate se o tomto člověku mluví jen jako o "Spolupracujícím svědku 1" a dlouho o něm bylo známo jen to, že pracuje v oddělení vývoje motorů. Nedávno se ale objevily nové informace.
Přesněji řečeno, nové informace přináší kniha "Faster, Higher, Farther: The Volkswagen Scandal" od reportéra NY Times jménem Jack Ewing. Ten ve své knize celý skandál podrobně sleduje a rozebírá. Ačkoliv má kniha vyjít až v květnu, redakce Automotive News už od vydavatele jeden výtisk obdržela a nalezla v něm pravděpodobné jméno onoho tajemného svědka.
Tím by měl být jistý Stuart Johnson, vedoucí oddělení pro techniku a životní prostředí společnosti VW, sídlící v Auburn Hills, stát Michigan. V knize se totiž objevuje pasáž, kde je právě Johnson označen jako člověk, který poprvé informoval agenturu CARB (California Air Resources Board) o existenci zařízení, které pomáhá upravovat výkony motorů tak, aby množství vznikajících oxidů dusíku splňovalo zákonné limity. Autor se dále zmiňuje o tom, že Johnson měl tímto odhalením porušit příkazy, které mu dali jeho přímí nadřízení.
Právník pana Johnsona ani mluvčí amerického zastoupení koncernu VW se k tomu nechtěli nijak vyjadřovat.
Pro připomenutí, kauza Dieselgate koncern VW stála 4.3 miliardy dolarů jen na pokutách za falšování emisních testů. Dále musel VW vykoupit skoro půl milionu automobilů a uhradit úpravy na vozech, kde byl falšující software nainstalován. Kromě vozů značky VW se skandál týká i automobilek Audi, Škoda a Seat.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?