Qoros při své první misi v Evropě nezaujal a raději se stáhl do domovské Číny. Tam se ale snaží nastartovat mimo jiné spoluprácí se švédským Koenigseggem. Po loňských spíše technických experimentech přichází letos velice zajímavý koncept K-EV.
Až doposud čínsko-izraelská automobilka Qoros sázela především na rodinná auta. Sedan a hatchback nižší střední třídy tak doplnilo koncepční kombi a loni také středně velké SUV. S konceptem K-EV, na jehož vývoji se podílel Koenigsegg, se ale otevřela téměř nová kapitola historie značky.
Luxusní limuzína se totiž chlubí velice pohledným a navíc aerodynamickým designem, který na obou koncích karosérie determinují vertikálně umístěné světlomety. Přidejte si k tomu také výrazný difuzor, přední splitter, nástavce prahů a velká kola. Nejzajímavější jsou ale stejně asymetrické dveře – u řidiče se prosklená plocha otevírá nahoru, u spolujezdce konvenčně, nebo horizontálním posunutím. Na obou stranách je každopádně hodně skla.
Tak se do interiéru dostává maximum světla, přičemž ani kabina není nezajímavá. Je téměř kompletně vyrobena z uhlíkových vláken (ten je hojně použit i v konstrukci vozu), Qoros navíc slibuje také výraznější oddělení prostoru vpředu a vzadu. Technicky je nejzajímavější elektrické pohonné ústrojí, přenášející výkon na všechna kola. Jeho základem je totiž technologie z Koenigseggu Regera. Zatím jde jen o koncept, v roce 2019 chce ale údajně značka představit sériový elektromobil, vycházející z modelu K-EV.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?