Qoros při své první misi v Evropě nezaujal a raději se stáhl do domovské Číny. Tam se ale snaží nastartovat mimo jiné spoluprácí se švédským Koenigseggem. Po loňských spíše technických experimentech přichází letos velice zajímavý koncept K-EV.
Až doposud čínsko-izraelská automobilka Qoros sázela především na rodinná auta. Sedan a hatchback nižší střední třídy tak doplnilo koncepční kombi a loni také středně velké SUV. S konceptem K-EV, na jehož vývoji se podílel Koenigsegg, se ale otevřela téměř nová kapitola historie značky.
Luxusní limuzína se totiž chlubí velice pohledným a navíc aerodynamickým designem, který na obou koncích karosérie determinují vertikálně umístěné světlomety. Přidejte si k tomu také výrazný difuzor, přední splitter, nástavce prahů a velká kola. Nejzajímavější jsou ale stejně asymetrické dveře – u řidiče se prosklená plocha otevírá nahoru, u spolujezdce konvenčně, nebo horizontálním posunutím. Na obou stranách je každopádně hodně skla.
Tak se do interiéru dostává maximum světla, přičemž ani kabina není nezajímavá. Je téměř kompletně vyrobena z uhlíkových vláken (ten je hojně použit i v konstrukci vozu), Qoros navíc slibuje také výraznější oddělení prostoru vpředu a vzadu. Technicky je nejzajímavější elektrické pohonné ústrojí, přenášející výkon na všechna kola. Jeho základem je totiž technologie z Koenigseggu Regera. Zatím jde jen o koncept, v roce 2019 chce ale údajně značka představit sériový elektromobil, vycházející z modelu K-EV.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.