Qoros při své první misi v Evropě nezaujal a raději se stáhl do domovské Číny. Tam se ale snaží nastartovat mimo jiné spoluprácí se švédským Koenigseggem. Po loňských spíše technických experimentech přichází letos velice zajímavý koncept K-EV.
Až doposud čínsko-izraelská automobilka Qoros sázela především na rodinná auta. Sedan a hatchback nižší střední třídy tak doplnilo koncepční kombi a loni také středně velké SUV. S konceptem K-EV, na jehož vývoji se podílel Koenigsegg, se ale otevřela téměř nová kapitola historie značky.
Luxusní limuzína se totiž chlubí velice pohledným a navíc aerodynamickým designem, který na obou koncích karosérie determinují vertikálně umístěné světlomety. Přidejte si k tomu také výrazný difuzor, přední splitter, nástavce prahů a velká kola. Nejzajímavější jsou ale stejně asymetrické dveře – u řidiče se prosklená plocha otevírá nahoru, u spolujezdce konvenčně, nebo horizontálním posunutím. Na obou stranách je každopádně hodně skla.
Tak se do interiéru dostává maximum světla, přičemž ani kabina není nezajímavá. Je téměř kompletně vyrobena z uhlíkových vláken (ten je hojně použit i v konstrukci vozu), Qoros navíc slibuje také výraznější oddělení prostoru vpředu a vzadu. Technicky je nejzajímavější elektrické pohonné ústrojí, přenášející výkon na všechna kola. Jeho základem je totiž technologie z Koenigseggu Regera. Zatím jde jen o koncept, v roce 2019 chce ale údajně značka představit sériový elektromobil, vycházející z modelu K-EV.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?