Qoros při své první misi v Evropě nezaujal a raději se stáhl do domovské Číny. Tam se ale snaží nastartovat mimo jiné spoluprácí se švédským Koenigseggem. Po loňských spíše technických experimentech přichází letos velice zajímavý koncept K-EV.
Až doposud čínsko-izraelská automobilka Qoros sázela především na rodinná auta. Sedan a hatchback nižší střední třídy tak doplnilo koncepční kombi a loni také středně velké SUV. S konceptem K-EV, na jehož vývoji se podílel Koenigsegg, se ale otevřela téměř nová kapitola historie značky.
Luxusní limuzína se totiž chlubí velice pohledným a navíc aerodynamickým designem, který na obou koncích karosérie determinují vertikálně umístěné světlomety. Přidejte si k tomu také výrazný difuzor, přední splitter, nástavce prahů a velká kola. Nejzajímavější jsou ale stejně asymetrické dveře – u řidiče se prosklená plocha otevírá nahoru, u spolujezdce konvenčně, nebo horizontálním posunutím. Na obou stranách je každopádně hodně skla.
Tak se do interiéru dostává maximum světla, přičemž ani kabina není nezajímavá. Je téměř kompletně vyrobena z uhlíkových vláken (ten je hojně použit i v konstrukci vozu), Qoros navíc slibuje také výraznější oddělení prostoru vpředu a vzadu. Technicky je nejzajímavější elektrické pohonné ústrojí, přenášející výkon na všechna kola. Jeho základem je totiž technologie z Koenigseggu Regera. Zatím jde jen o koncept, v roce 2019 chce ale údajně značka představit sériový elektromobil, vycházející z modelu K-EV.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?