Nová generace Lexusu LS v lednu v Detroitu zaujala. Oproti všem stále stejným Audi, BMW a Mercedesům jsou její ostré křivky a obrovská maska chladiče vítaným oživením. Do Ženevy dorazila evropská podoba modelu, samozřejmě s hybridním pohonem.
Hybrid a Lexus, to jsou dva pojmy, které k době zkrátka neodmyslitelně patří. Ani nová generace limuzíny LS se bez kombinace (tentokrát) 3.5litrového šestiválce Dual VVT-i a dvou elektromotorů neobejde. Celkově ústrojí Multi Stage Hybrid produkuje 264 kW (359 k) a 356 Nm, na silnici tuto porci přenáší čtyřstupňová automatická převodovka (je řidičsky zajímavější než automat CVT, přičemž mezi pohybem plynového pedálu a skutečným zrychlováním vozidla je přirozenější vazba). Použitá elektronika ale zajišťuje, že se chová jako desetistupňový automat. Podobně jako v kupé LC 500h se stejnou technikou umí převodovka také řadit v manuálním režimu. V řeči čísel limuzína zrychluje z 0 na 97 km/h za 5,4 sekundy.
Přísun energie elektromotorům má na starosti lithium-iontový akumulátor, který je o 20 procent menší než nikl-metal hydridový v předchozí generaci vozu. Zároveň má ale větší hustotu a je také lehčí. Další kilogramy dolů zaznamenala limuzína použitím modulární platformy GA-L, kterou má ve svých útrobách i kupé LC. Zajímavostí je, že rozvorem 3125 milimetrů novinka překonává dokonce předchozí generaci s prodlouženým rozvorem. Kam tedy půjde nové „eLko“ je ve hvězdách. Na délku má pak LS 5235 milimetrů, na šířku 1900 milimetrů a na výšku 1450 milimetrů.
Na výrazném designu se nezměnilo vůbec nic, zmínit tak můžeme denní svícení a zadní světla ve tvaru písmene L, vřetenovitou masku chladiče nebo kola o průměru 19 a 20 palců. Stejně tak se kromě nutných hybridních detailů neměnila kabina. Najdeme v ní tak 12,3palcový infotainment, až 24palcový head up displej, ve 28 směrech nastavitelná přední sedadla a dřevěné obložení. Na některé prvky byl použit laserový řez, zadní sedadla mají odvětrávání, vyhřívání i masážní motorky. Z dlouhé řady bezpečnostních prvků stojí za vypíchnutí detekce chodců s aktivním řízením. Elektronika je tak chodce schopná sama objet.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?