Nová generace Lexusu LS v lednu v Detroitu zaujala. Oproti všem stále stejným Audi, BMW a Mercedesům jsou její ostré křivky a obrovská maska chladiče vítaným oživením. Do Ženevy dorazila evropská podoba modelu, samozřejmě s hybridním pohonem.
Hybrid a Lexus, to jsou dva pojmy, které k době zkrátka neodmyslitelně patří. Ani nová generace limuzíny LS se bez kombinace (tentokrát) 3.5litrového šestiválce Dual VVT-i a dvou elektromotorů neobejde. Celkově ústrojí Multi Stage Hybrid produkuje 264 kW (359 k) a 356 Nm, na silnici tuto porci přenáší čtyřstupňová automatická převodovka (je řidičsky zajímavější než automat CVT, přičemž mezi pohybem plynového pedálu a skutečným zrychlováním vozidla je přirozenější vazba). Použitá elektronika ale zajišťuje, že se chová jako desetistupňový automat. Podobně jako v kupé LC 500h se stejnou technikou umí převodovka také řadit v manuálním režimu. V řeči čísel limuzína zrychluje z 0 na 97 km/h za 5,4 sekundy.
Přísun energie elektromotorům má na starosti lithium-iontový akumulátor, který je o 20 procent menší než nikl-metal hydridový v předchozí generaci vozu. Zároveň má ale větší hustotu a je také lehčí. Další kilogramy dolů zaznamenala limuzína použitím modulární platformy GA-L, kterou má ve svých útrobách i kupé LC. Zajímavostí je, že rozvorem 3125 milimetrů novinka překonává dokonce předchozí generaci s prodlouženým rozvorem. Kam tedy půjde nové „eLko“ je ve hvězdách. Na délku má pak LS 5235 milimetrů, na šířku 1900 milimetrů a na výšku 1450 milimetrů.
Na výrazném designu se nezměnilo vůbec nic, zmínit tak můžeme denní svícení a zadní světla ve tvaru písmene L, vřetenovitou masku chladiče nebo kola o průměru 19 a 20 palců. Stejně tak se kromě nutných hybridních detailů neměnila kabina. Najdeme v ní tak 12,3palcový infotainment, až 24palcový head up displej, ve 28 směrech nastavitelná přední sedadla a dřevěné obložení. Na některé prvky byl použit laserový řez, zadní sedadla mají odvětrávání, vyhřívání i masážní motorky. Z dlouhé řady bezpečnostních prvků stojí za vypíchnutí detekce chodců s aktivním řízením. Elektronika je tak chodce schopná sama objet.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?