Hybrid je zpátky a s ním i zastaralý automat. Proč jej Lexus u LS použil?

Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska.
Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska., foto: Lexus
AutoRoad.cz 8. března 2017 23:23
Sdílej:

Nová generace Lexusu LS v lednu v Detroitu zaujala. Oproti všem stále stejným Audi, BMW a Mercedesům jsou její ostré křivky a obrovská maska chladiče vítaným oživením. Do Ženevy dorazila evropská podoba modelu, samozřejmě s hybridním pohonem.

Hybrid a Lexus, to jsou dva pojmy, které k době zkrátka neodmyslitelně patří. Ani nová generace limuzíny LS se bez kombinace (tentokrát) 3.5litrového šestiválce Dual VVT-i a dvou elektromotorů neobejde. Celkově ústrojí Multi Stage Hybrid produkuje 264 kW (359 k) a 356 Nm, na silnici tuto porci přenáší čtyřstupňová automatická převodovka (je řidičsky zajímavější než automat CVT, přičemž mezi pohybem plynového pedálu a skutečným zrychlováním vozidla je přirozenější vazba). Použitá elektronika ale zajišťuje, že se chová jako desetistupňový automat. Podobně jako v kupé LC 500h se stejnou technikou umí převodovka také řadit v manuálním režimu. V řeči čísel limuzína zrychluje z 0 na 97 km/h za 5,4 sekundy.

Přísun energie elektromotorům má na starosti lithium-iontový akumulátor, který je o 20 procent menší než nikl-metal hydridový v předchozí generaci vozu. Zároveň má ale větší hustotu a je také lehčí. Další kilogramy dolů zaznamenala limuzína použitím modulární platformy GA-L, kterou má ve svých útrobách i kupé LC. Zajímavostí je, že rozvorem 3125 milimetrů novinka překonává dokonce předchozí generaci s prodlouženým rozvorem. Kam tedy půjde nové „eLko“ je ve hvězdách. Na délku má pak LS 5235 milimetrů, na šířku 1900 milimetrů a na výšku 1450 milimetrů.

Na výrazném designu se nezměnilo vůbec nic, zmínit tak můžeme denní svícení a zadní světla ve tvaru písmene L, vřetenovitou masku chladiče nebo kola o průměru 19 a 20 palců. Stejně tak se kromě nutných hybridních detailů neměnila kabina. Najdeme v ní tak 12,3palcový infotainment, až 24palcový head up displej, ve 28 směrech nastavitelná přední sedadla a dřevěné obložení. Na některé prvky byl použit laserový řez, zadní sedadla mají odvětrávání, vyhřívání i masážní motorky. Z dlouhé řady bezpečnostních prvků stojí za vypíchnutí detekce chodců s aktivním řízením. Elektronika je tak chodce schopná sama objet.

Témata:
Stalo se
Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.