Rychlá nemusí být jen Tesla. Tento kapesní elektromobil ji zadupe do země

Renault Zoe e-Sport ukazuje závodnickou tvář elektrického hatchbacku.
Renault Zoe e-Sport ukazuje závodnickou tvář elektrického hatchbacku., foto: Renault
ar6 7. března 2017 20:40
Sdílej:

Ostré hatchbacky Renault vždy uměl. Vzpomeňte na Clio Williams, Clio V6 nebo Mégane RS R26.R. Koncept Zoe e-Sport je ale i na poměry Francouzů velkou divočinou. Vychází z techniky pro šampionát elektrických formulí a ve sprintu by zničil i mnohem silnější vozy.

Renault Zoe je nejoblíbenější elektromobil značky a jeden z nejoblíbenějších elektromobilů na evropských trzích vůbec. Z něj ale u konceptu e-Sport příliš nezůstalo. Především pohonné ústrojí je naprosto odlišné, když se skládá z celkem dvou elektromotorů s výkonem 340 kW (462 k) a točivým momentem 640 Nm. Každý je umístěn na opačné straně vozu a má k dispozici vlastní akumulátor s kapacitou 40 kWh. Chlazení obstarává voda a vzduch. Auto funguje v jednom ze čtyř režimů, který přizpůsobí pohon k rychlé nebo naopak úsporné jízdě.

Při využití maximálního potenciálu zrychluje agresivní hatchback z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhne na 210 km/h. Dáno je to také poměrně nízkou hmotností jen 1460 kilogramů, včetně řidiče. Přizpůsobena byla i další technika, Zoe e-Sport tak má jako základ ocelové trubkové šasi, vpředu i vzadu jsou dvojité lichoběžníky, tlumiče Öhlins jsou nastavitelné do jednoho ze čtyř režimů a samozřejmostí jsou i snížená světlá výška a širší nápravy. Na jejich koncích jsou 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35. O zastavení se starají větší brzdové kotouče.

Vnější vzhled už modrým lakem se žlutými detaily prozrazuje příslušnost k monopostu pro šampionát Formula E. Karosérie je pochopitelně vyrobena z karbonu, což dávají najevo i některé díly. Nechybí ale samozřejmě ani typické prvky silničních Renaultů – přední světla s optikou ve tvaru písmene C nebo lamela v předním nárazníku jako u Clia RS. Celek pak zakončují nasávací otvory před zadními koly, difuzor a výrazný karbonový spoiler. Uvnitř uhodí do očí ocelová bezpečnostní klec společně s anatomickými sedadly Recaro. Volant spolu s digitálním displejem místo přístrojů opět připomíná elektrické formule, naproti tomu minimalistická středová konzole odkazuje na silniční supersporty. Dodejme, že převládající barva je modrá, z materiálů dominují hliník a Alcantara.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.