Ostré hatchbacky Renault vždy uměl. Vzpomeňte na Clio Williams, Clio V6 nebo Mégane RS R26.R. Koncept Zoe e-Sport je ale i na poměry Francouzů velkou divočinou. Vychází z techniky pro šampionát elektrických formulí a ve sprintu by zničil i mnohem silnější vozy.
Renault Zoe je nejoblíbenější elektromobil značky a jeden z nejoblíbenějších elektromobilů na evropských trzích vůbec. Z něj ale u konceptu e-Sport příliš nezůstalo. Především pohonné ústrojí je naprosto odlišné, když se skládá z celkem dvou elektromotorů s výkonem 340 kW (462 k) a točivým momentem 640 Nm. Každý je umístěn na opačné straně vozu a má k dispozici vlastní akumulátor s kapacitou 40 kWh. Chlazení obstarává voda a vzduch. Auto funguje v jednom ze čtyř režimů, který přizpůsobí pohon k rychlé nebo naopak úsporné jízdě.
Při využití maximálního potenciálu zrychluje agresivní hatchback z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhne na 210 km/h. Dáno je to také poměrně nízkou hmotností jen 1460 kilogramů, včetně řidiče. Přizpůsobena byla i další technika, Zoe e-Sport tak má jako základ ocelové trubkové šasi, vpředu i vzadu jsou dvojité lichoběžníky, tlumiče Öhlins jsou nastavitelné do jednoho ze čtyř režimů a samozřejmostí jsou i snížená světlá výška a širší nápravy. Na jejich koncích jsou 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35. O zastavení se starají větší brzdové kotouče.
Vnější vzhled už modrým lakem se žlutými detaily prozrazuje příslušnost k monopostu pro šampionát Formula E. Karosérie je pochopitelně vyrobena z karbonu, což dávají najevo i některé díly. Nechybí ale samozřejmě ani typické prvky silničních Renaultů – přední světla s optikou ve tvaru písmene C nebo lamela v předním nárazníku jako u Clia RS. Celek pak zakončují nasávací otvory před zadními koly, difuzor a výrazný karbonový spoiler. Uvnitř uhodí do očí ocelová bezpečnostní klec společně s anatomickými sedadly Recaro. Volant spolu s digitálním displejem místo přístrojů opět připomíná elektrické formule, naproti tomu minimalistická středová konzole odkazuje na silniční supersporty. Dodejme, že převládající barva je modrá, z materiálů dominují hliník a Alcantara.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.