Rychlá nemusí být jen Tesla. Tento kapesní elektromobil ji zadupe do země

Renault Zoe e-Sport ukazuje závodnickou tvář elektrického hatchbacku.
Renault Zoe e-Sport ukazuje závodnickou tvář elektrického hatchbacku., foto: Renault
ar6 7. března 2017 20:40
Sdílej:

Ostré hatchbacky Renault vždy uměl. Vzpomeňte na Clio Williams, Clio V6 nebo Mégane RS R26.R. Koncept Zoe e-Sport je ale i na poměry Francouzů velkou divočinou. Vychází z techniky pro šampionát elektrických formulí a ve sprintu by zničil i mnohem silnější vozy.

Renault Zoe je nejoblíbenější elektromobil značky a jeden z nejoblíbenějších elektromobilů na evropských trzích vůbec. Z něj ale u konceptu e-Sport příliš nezůstalo. Především pohonné ústrojí je naprosto odlišné, když se skládá z celkem dvou elektromotorů s výkonem 340 kW (462 k) a točivým momentem 640 Nm. Každý je umístěn na opačné straně vozu a má k dispozici vlastní akumulátor s kapacitou 40 kWh. Chlazení obstarává voda a vzduch. Auto funguje v jednom ze čtyř režimů, který přizpůsobí pohon k rychlé nebo naopak úsporné jízdě.

Při využití maximálního potenciálu zrychluje agresivní hatchback z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhne na 210 km/h. Dáno je to také poměrně nízkou hmotností jen 1460 kilogramů, včetně řidiče. Přizpůsobena byla i další technika, Zoe e-Sport tak má jako základ ocelové trubkové šasi, vpředu i vzadu jsou dvojité lichoběžníky, tlumiče Öhlins jsou nastavitelné do jednoho ze čtyř režimů a samozřejmostí jsou i snížená světlá výška a širší nápravy. Na jejich koncích jsou 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35. O zastavení se starají větší brzdové kotouče.

Vnější vzhled už modrým lakem se žlutými detaily prozrazuje příslušnost k monopostu pro šampionát Formula E. Karosérie je pochopitelně vyrobena z karbonu, což dávají najevo i některé díly. Nechybí ale samozřejmě ani typické prvky silničních Renaultů – přední světla s optikou ve tvaru písmene C nebo lamela v předním nárazníku jako u Clia RS. Celek pak zakončují nasávací otvory před zadními koly, difuzor a výrazný karbonový spoiler. Uvnitř uhodí do očí ocelová bezpečnostní klec společně s anatomickými sedadly Recaro. Volant spolu s digitálním displejem místo přístrojů opět připomíná elektrické formule, naproti tomu minimalistická středová konzole odkazuje na silniční supersporty. Dodejme, že převládající barva je modrá, z materiálů dominují hliník a Alcantara.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.