Ostré hatchbacky Renault vždy uměl. Vzpomeňte na Clio Williams, Clio V6 nebo Mégane RS R26.R. Koncept Zoe e-Sport je ale i na poměry Francouzů velkou divočinou. Vychází z techniky pro šampionát elektrických formulí a ve sprintu by zničil i mnohem silnější vozy.
Renault Zoe je nejoblíbenější elektromobil značky a jeden z nejoblíbenějších elektromobilů na evropských trzích vůbec. Z něj ale u konceptu e-Sport příliš nezůstalo. Především pohonné ústrojí je naprosto odlišné, když se skládá z celkem dvou elektromotorů s výkonem 340 kW (462 k) a točivým momentem 640 Nm. Každý je umístěn na opačné straně vozu a má k dispozici vlastní akumulátor s kapacitou 40 kWh. Chlazení obstarává voda a vzduch. Auto funguje v jednom ze čtyř režimů, který přizpůsobí pohon k rychlé nebo naopak úsporné jízdě.
Při využití maximálního potenciálu zrychluje agresivní hatchback z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhne na 210 km/h. Dáno je to také poměrně nízkou hmotností jen 1460 kilogramů, včetně řidiče. Přizpůsobena byla i další technika, Zoe e-Sport tak má jako základ ocelové trubkové šasi, vpředu i vzadu jsou dvojité lichoběžníky, tlumiče Öhlins jsou nastavitelné do jednoho ze čtyř režimů a samozřejmostí jsou i snížená světlá výška a širší nápravy. Na jejich koncích jsou 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35. O zastavení se starají větší brzdové kotouče.
Vnější vzhled už modrým lakem se žlutými detaily prozrazuje příslušnost k monopostu pro šampionát Formula E. Karosérie je pochopitelně vyrobena z karbonu, což dávají najevo i některé díly. Nechybí ale samozřejmě ani typické prvky silničních Renaultů – přední světla s optikou ve tvaru písmene C nebo lamela v předním nárazníku jako u Clia RS. Celek pak zakončují nasávací otvory před zadními koly, difuzor a výrazný karbonový spoiler. Uvnitř uhodí do očí ocelová bezpečnostní klec společně s anatomickými sedadly Recaro. Volant spolu s digitálním displejem místo přístrojů opět připomíná elektrické formule, naproti tomu minimalistická středová konzole odkazuje na silniční supersporty. Dodejme, že převládající barva je modrá, z materiálů dominují hliník a Alcantara.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?