Éra čtyřdveřových kupé započala někdy v roce 2004 představením Mercedesu CLS první generace. Kritika malého prostoru vzadu nad hlavou rychle vystřídala chvála elegantního vzhledu. Proto přišla i druhá generace a velice pravděpodobně se chystá i ta třetí. Její možnou podobu naznačuje Mercedes-AMG GT Concept, myslící si trochu i na pozice Porsche Panamera.
Divize AMG letos slaví padesáté narozeniny a moc lepších dárků než takto atraktivní koncept si ani nemohla dát. Jedná se o třetí model, který si technici v AMG vyvíjeli úplně sami a v budoucnu by mohl stát nejen inspirací chystanému pokračovateli CLS, ale též nové limuzíně v rodině AMG GT. S ní ostatně sdílí mnohá stylistická řešení, kupříkladu přední masku Panamericana, aktivní klapky v nasávacích otvorech, kapotu zasahující až k podběhům nebo zadní karbonový difuzor s centrální koncovkou výfuku.
Nová jsou úzká přední světla s denním svícením s technologií „nano active fiber“. Tu využívají i zadní lampy, zatímco vpředu jsou plnohodnotné LED diody. Za koly se zlatými elementy se skrývají karbon-kermaické brzdy s bronzovými třmeny. Pod kapotou se objevuje kombinace spalovacího a elektrického motoru, zvaná EQ Power+ (ano, najdeme ji i v útrobách monopostu formule 1). Objevit se má v budoucnu u všech modelů Mercedes-AMG. Jejím základem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který v kombinaci s již zmíněným elektromotorem dává 600 kW (816 k).
Stovku pokoří limuzína za méně než tři sekundy, a to i díky pohonu všech kol 4Matic+ s vektorováním točivého momentu. Baterie s neupřesněnými parametry patří do modulární rodiny, u níž je možné kapacitu navyšovat, nebo naopak snižovat. Nabíjet lze také pomocí rekuperace brzdné energie. Závěrem se sluší dodat, že AMG GT Concept umí jet v elektrickém, hybridním i čistě spalovacím režimu, o výrobě zatím automobilka mlčí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.