Éra čtyřdveřových kupé započala někdy v roce 2004 představením Mercedesu CLS první generace. Kritika malého prostoru vzadu nad hlavou rychle vystřídala chvála elegantního vzhledu. Proto přišla i druhá generace a velice pravděpodobně se chystá i ta třetí. Její možnou podobu naznačuje Mercedes-AMG GT Concept, myslící si trochu i na pozice Porsche Panamera.
Divize AMG letos slaví padesáté narozeniny a moc lepších dárků než takto atraktivní koncept si ani nemohla dát. Jedná se o třetí model, který si technici v AMG vyvíjeli úplně sami a v budoucnu by mohl stát nejen inspirací chystanému pokračovateli CLS, ale též nové limuzíně v rodině AMG GT. S ní ostatně sdílí mnohá stylistická řešení, kupříkladu přední masku Panamericana, aktivní klapky v nasávacích otvorech, kapotu zasahující až k podběhům nebo zadní karbonový difuzor s centrální koncovkou výfuku.
Nová jsou úzká přední světla s denním svícením s technologií „nano active fiber“. Tu využívají i zadní lampy, zatímco vpředu jsou plnohodnotné LED diody. Za koly se zlatými elementy se skrývají karbon-kermaické brzdy s bronzovými třmeny. Pod kapotou se objevuje kombinace spalovacího a elektrického motoru, zvaná EQ Power+ (ano, najdeme ji i v útrobách monopostu formule 1). Objevit se má v budoucnu u všech modelů Mercedes-AMG. Jejím základem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který v kombinaci s již zmíněným elektromotorem dává 600 kW (816 k).
Stovku pokoří limuzína za méně než tři sekundy, a to i díky pohonu všech kol 4Matic+ s vektorováním točivého momentu. Baterie s neupřesněnými parametry patří do modulární rodiny, u níž je možné kapacitu navyšovat, nebo naopak snižovat. Nabíjet lze také pomocí rekuperace brzdné energie. Závěrem se sluší dodat, že AMG GT Concept umí jet v elektrickém, hybridním i čistě spalovacím režimu, o výrobě zatím automobilka mlčí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?