Éra čtyřdveřových kupé započala někdy v roce 2004 představením Mercedesu CLS první generace. Kritika malého prostoru vzadu nad hlavou rychle vystřídala chvála elegantního vzhledu. Proto přišla i druhá generace a velice pravděpodobně se chystá i ta třetí. Její možnou podobu naznačuje Mercedes-AMG GT Concept, myslící si trochu i na pozice Porsche Panamera.
Divize AMG letos slaví padesáté narozeniny a moc lepších dárků než takto atraktivní koncept si ani nemohla dát. Jedná se o třetí model, který si technici v AMG vyvíjeli úplně sami a v budoucnu by mohl stát nejen inspirací chystanému pokračovateli CLS, ale též nové limuzíně v rodině AMG GT. S ní ostatně sdílí mnohá stylistická řešení, kupříkladu přední masku Panamericana, aktivní klapky v nasávacích otvorech, kapotu zasahující až k podběhům nebo zadní karbonový difuzor s centrální koncovkou výfuku.
Nová jsou úzká přední světla s denním svícením s technologií „nano active fiber“. Tu využívají i zadní lampy, zatímco vpředu jsou plnohodnotné LED diody. Za koly se zlatými elementy se skrývají karbon-kermaické brzdy s bronzovými třmeny. Pod kapotou se objevuje kombinace spalovacího a elektrického motoru, zvaná EQ Power+ (ano, najdeme ji i v útrobách monopostu formule 1). Objevit se má v budoucnu u všech modelů Mercedes-AMG. Jejím základem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který v kombinaci s již zmíněným elektromotorem dává 600 kW (816 k).
Stovku pokoří limuzína za méně než tři sekundy, a to i díky pohonu všech kol 4Matic+ s vektorováním točivého momentu. Baterie s neupřesněnými parametry patří do modulární rodiny, u níž je možné kapacitu navyšovat, nebo naopak snižovat. Nabíjet lze také pomocí rekuperace brzdné energie. Závěrem se sluší dodat, že AMG GT Concept umí jet v elektrickém, hybridním i čistě spalovacím režimu, o výrobě zatím automobilka mlčí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.