Éra čtyřdveřových kupé započala někdy v roce 2004 představením Mercedesu CLS první generace. Kritika malého prostoru vzadu nad hlavou rychle vystřídala chvála elegantního vzhledu. Proto přišla i druhá generace a velice pravděpodobně se chystá i ta třetí. Její možnou podobu naznačuje Mercedes-AMG GT Concept, myslící si trochu i na pozice Porsche Panamera.
Divize AMG letos slaví padesáté narozeniny a moc lepších dárků než takto atraktivní koncept si ani nemohla dát. Jedná se o třetí model, který si technici v AMG vyvíjeli úplně sami a v budoucnu by mohl stát nejen inspirací chystanému pokračovateli CLS, ale též nové limuzíně v rodině AMG GT. S ní ostatně sdílí mnohá stylistická řešení, kupříkladu přední masku Panamericana, aktivní klapky v nasávacích otvorech, kapotu zasahující až k podběhům nebo zadní karbonový difuzor s centrální koncovkou výfuku.
Nová jsou úzká přední světla s denním svícením s technologií „nano active fiber“. Tu využívají i zadní lampy, zatímco vpředu jsou plnohodnotné LED diody. Za koly se zlatými elementy se skrývají karbon-kermaické brzdy s bronzovými třmeny. Pod kapotou se objevuje kombinace spalovacího a elektrického motoru, zvaná EQ Power+ (ano, najdeme ji i v útrobách monopostu formule 1). Objevit se má v budoucnu u všech modelů Mercedes-AMG. Jejím základem je dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který v kombinaci s již zmíněným elektromotorem dává 600 kW (816 k).
Stovku pokoří limuzína za méně než tři sekundy, a to i díky pohonu všech kol 4Matic+ s vektorováním točivého momentu. Baterie s neupřesněnými parametry patří do modulární rodiny, u níž je možné kapacitu navyšovat, nebo naopak snižovat. Nabíjet lze také pomocí rekuperace brzdné energie. Závěrem se sluší dodat, že AMG GT Concept umí jet v elektrickém, hybridním i čistě spalovacím režimu, o výrobě zatím automobilka mlčí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.