Není to tak dávno, co jsme spekulovali nad příchodem Porsche Panamera s parametry vrcholného hypersportu 918 Spyder. Zdálo se to jako utopie, nakonec ale taková „hyperlimuzína“ skutečně vznikne. Do 918 jí tedy ještě pár koní schází, i tak se ale s přehledem řadí na vrchol své kategorie.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid známe již od pařížského autosalonu. Jeho plug-in hybridní ústrojí produkuje maximálně 340 kW (452 k) a 700 Nm. To nejsou nízké hodnoty, přesto pořád existují zájemci, kteří chtějí víc. A přesně pro ně nyní německá automobilka připravila Panameru Turbo S E-Hybrid, jakousi 918 Spyder mezi limuzínami. Pod její kapotou spolu pracují osmiválec o výkonu 404 kW (550 k) a elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Systémově model nabízí 500 kW (680 k) a 850 Nm, které přenáší osmistupňový dvouspojkový automat PDK na všechna kola. Ten mimochodem vychází z řešení, použitého u 918 Spyder.
Stejně působivé jako výkon jsou i dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h zrychluje Panamera za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 310 km/h. Použitím elektromotoru je přitom normovaná spotřeba jen 2,9 l/100 km (jak moc reálné je to číslo jistě pochopíte sami), navíc umí auto 50 kilometrů čistě na elektřinu. Energii elektromotoru dodává vodou chlazený lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh, jehož nabití z 3,6 kW nabíječky zabere 6 hodin. Příplatková 7,2 kW nabíječka stáhne dobu na 2,4 hodiny. Spustit dobíjení lze také přes infotanment PCM nebo mobilní aplikaci. Zajímavým řešením je pomocná klimatizace, jenž umí ochladit nebo vyhřát prostor pro cestující i během nabíjení.
Když Panamera startuje, je v permanenci elektrický režim E-Power. Při určité intenzitě sešlápnutí plynového pedálu, případně při vybití akumulátoru, se aktivuje režim Hybrid Auto, v němž je k dispozici celých 680 koní. I přes rychlost ale Panamera Turbo S E-Hybrid nezapomíná na komfort, proto je ve standardu třeba tříkomorové vzduchové odpružení či podvozek PDCC Sport. Za příplatek je možná dostat také verzi Executive s o 150 milimetrů prodlouženým rozvorem a řízením zadní nápravy. Vizuálně pak obě délky poznáte podle specifického designu 21palcových kol nebo adaptivních aerodynamických prvků. Cena začíná na 185 736 eurech (cca 5 019 000 korun), provedení Executive vyjde minimálně na 199 183 eur (cca 5 382 000 korun).
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.