Není to tak dávno, co jsme spekulovali nad příchodem Porsche Panamera s parametry vrcholného hypersportu 918 Spyder. Zdálo se to jako utopie, nakonec ale taková „hyperlimuzína“ skutečně vznikne. Do 918 jí tedy ještě pár koní schází, i tak se ale s přehledem řadí na vrchol své kategorie.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid známe již od pařížského autosalonu. Jeho plug-in hybridní ústrojí produkuje maximálně 340 kW (452 k) a 700 Nm. To nejsou nízké hodnoty, přesto pořád existují zájemci, kteří chtějí víc. A přesně pro ně nyní německá automobilka připravila Panameru Turbo S E-Hybrid, jakousi 918 Spyder mezi limuzínami. Pod její kapotou spolu pracují osmiválec o výkonu 404 kW (550 k) a elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Systémově model nabízí 500 kW (680 k) a 850 Nm, které přenáší osmistupňový dvouspojkový automat PDK na všechna kola. Ten mimochodem vychází z řešení, použitého u 918 Spyder.
Stejně působivé jako výkon jsou i dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h zrychluje Panamera za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 310 km/h. Použitím elektromotoru je přitom normovaná spotřeba jen 2,9 l/100 km (jak moc reálné je to číslo jistě pochopíte sami), navíc umí auto 50 kilometrů čistě na elektřinu. Energii elektromotoru dodává vodou chlazený lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh, jehož nabití z 3,6 kW nabíječky zabere 6 hodin. Příplatková 7,2 kW nabíječka stáhne dobu na 2,4 hodiny. Spustit dobíjení lze také přes infotanment PCM nebo mobilní aplikaci. Zajímavým řešením je pomocná klimatizace, jenž umí ochladit nebo vyhřát prostor pro cestující i během nabíjení.
Když Panamera startuje, je v permanenci elektrický režim E-Power. Při určité intenzitě sešlápnutí plynového pedálu, případně při vybití akumulátoru, se aktivuje režim Hybrid Auto, v němž je k dispozici celých 680 koní. I přes rychlost ale Panamera Turbo S E-Hybrid nezapomíná na komfort, proto je ve standardu třeba tříkomorové vzduchové odpružení či podvozek PDCC Sport. Za příplatek je možná dostat také verzi Executive s o 150 milimetrů prodlouženým rozvorem a řízením zadní nápravy. Vizuálně pak obě délky poznáte podle specifického designu 21palcových kol nebo adaptivních aerodynamických prvků. Cena začíná na 185 736 eurech (cca 5 019 000 korun), provedení Executive vyjde minimálně na 199 183 eur (cca 5 382 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.