Není to tak dávno, co jsme spekulovali nad příchodem Porsche Panamera s parametry vrcholného hypersportu 918 Spyder. Zdálo se to jako utopie, nakonec ale taková „hyperlimuzína“ skutečně vznikne. Do 918 jí tedy ještě pár koní schází, i tak se ale s přehledem řadí na vrchol své kategorie.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid známe již od pařížského autosalonu. Jeho plug-in hybridní ústrojí produkuje maximálně 340 kW (452 k) a 700 Nm. To nejsou nízké hodnoty, přesto pořád existují zájemci, kteří chtějí víc. A přesně pro ně nyní německá automobilka připravila Panameru Turbo S E-Hybrid, jakousi 918 Spyder mezi limuzínami. Pod její kapotou spolu pracují osmiválec o výkonu 404 kW (550 k) a elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Systémově model nabízí 500 kW (680 k) a 850 Nm, které přenáší osmistupňový dvouspojkový automat PDK na všechna kola. Ten mimochodem vychází z řešení, použitého u 918 Spyder.
Stejně působivé jako výkon jsou i dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h zrychluje Panamera za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 310 km/h. Použitím elektromotoru je přitom normovaná spotřeba jen 2,9 l/100 km (jak moc reálné je to číslo jistě pochopíte sami), navíc umí auto 50 kilometrů čistě na elektřinu. Energii elektromotoru dodává vodou chlazený lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh, jehož nabití z 3,6 kW nabíječky zabere 6 hodin. Příplatková 7,2 kW nabíječka stáhne dobu na 2,4 hodiny. Spustit dobíjení lze také přes infotanment PCM nebo mobilní aplikaci. Zajímavým řešením je pomocná klimatizace, jenž umí ochladit nebo vyhřát prostor pro cestující i během nabíjení.
Když Panamera startuje, je v permanenci elektrický režim E-Power. Při určité intenzitě sešlápnutí plynového pedálu, případně při vybití akumulátoru, se aktivuje režim Hybrid Auto, v němž je k dispozici celých 680 koní. I přes rychlost ale Panamera Turbo S E-Hybrid nezapomíná na komfort, proto je ve standardu třeba tříkomorové vzduchové odpružení či podvozek PDCC Sport. Za příplatek je možná dostat také verzi Executive s o 150 milimetrů prodlouženým rozvorem a řízením zadní nápravy. Vizuálně pak obě délky poznáte podle specifického designu 21palcových kol nebo adaptivních aerodynamických prvků. Cena začíná na 185 736 eurech (cca 5 019 000 korun), provedení Executive vyjde minimálně na 199 183 eur (cca 5 382 000 korun).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.