Není to tak dávno, co jsme spekulovali nad příchodem Porsche Panamera s parametry vrcholného hypersportu 918 Spyder. Zdálo se to jako utopie, nakonec ale taková „hyperlimuzína“ skutečně vznikne. Do 918 jí tedy ještě pár koní schází, i tak se ale s přehledem řadí na vrchol své kategorie.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid známe již od pařížského autosalonu. Jeho plug-in hybridní ústrojí produkuje maximálně 340 kW (452 k) a 700 Nm. To nejsou nízké hodnoty, přesto pořád existují zájemci, kteří chtějí víc. A přesně pro ně nyní německá automobilka připravila Panameru Turbo S E-Hybrid, jakousi 918 Spyder mezi limuzínami. Pod její kapotou spolu pracují osmiválec o výkonu 404 kW (550 k) a elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Systémově model nabízí 500 kW (680 k) a 850 Nm, které přenáší osmistupňový dvouspojkový automat PDK na všechna kola. Ten mimochodem vychází z řešení, použitého u 918 Spyder.
Stejně působivé jako výkon jsou i dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h zrychluje Panamera za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 310 km/h. Použitím elektromotoru je přitom normovaná spotřeba jen 2,9 l/100 km (jak moc reálné je to číslo jistě pochopíte sami), navíc umí auto 50 kilometrů čistě na elektřinu. Energii elektromotoru dodává vodou chlazený lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh, jehož nabití z 3,6 kW nabíječky zabere 6 hodin. Příplatková 7,2 kW nabíječka stáhne dobu na 2,4 hodiny. Spustit dobíjení lze také přes infotanment PCM nebo mobilní aplikaci. Zajímavým řešením je pomocná klimatizace, jenž umí ochladit nebo vyhřát prostor pro cestující i během nabíjení.
Když Panamera startuje, je v permanenci elektrický režim E-Power. Při určité intenzitě sešlápnutí plynového pedálu, případně při vybití akumulátoru, se aktivuje režim Hybrid Auto, v němž je k dispozici celých 680 koní. I přes rychlost ale Panamera Turbo S E-Hybrid nezapomíná na komfort, proto je ve standardu třeba tříkomorové vzduchové odpružení či podvozek PDCC Sport. Za příplatek je možná dostat také verzi Executive s o 150 milimetrů prodlouženým rozvorem a řízením zadní nápravy. Vizuálně pak obě délky poznáte podle specifického designu 21palcových kol nebo adaptivních aerodynamických prvků. Cena začíná na 185 736 eurech (cca 5 019 000 korun), provedení Executive vyjde minimálně na 199 183 eur (cca 5 382 000 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.