Tesla Model S má nového soupeře. Hyperlimuzínu od Porsche

ar6, 26. února 2017, 14:44 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Není to tak dávno, co jsme spekulovali nad příchodem Porsche Panamera s parametry vrcholného hypersportu 918 Spyder. Zdálo se to jako utopie, nakonec ale taková „hyperlimuzína“ skutečně vznikne. Do 918 jí tedy ještě pár koní schází, i tak se ale s přehledem řadí na vrchol své kategorie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má blízko k Tesle Model S.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má blízko k Tesle Model S. | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche Panamera 4 E-Hybrid známe již od pařížského autosalonu. Jeho plug-in hybridní ústrojí produkuje maximálně 340 kW (452 k) a 700 Nm. To nejsou nízké hodnoty, přesto pořád existují zájemci, kteří chtějí víc. A přesně pro ně nyní německá automobilka připravila Panameru Turbo S E-Hybrid, jakousi 918 Spyder mezi limuzínami. Pod její kapotou spolu pracují osmiválec o výkonu 404 kW (550 k) a elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Systémově model nabízí 500 kW (680 k) a 850 Nm, které přenáší osmistupňový dvouspojkový automat PDK na všechna kola. Ten mimochodem vychází z řešení, použitého u 918 Spyder.

Stejně působivé jako výkon jsou i dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h zrychluje Panamera za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 310 km/h. Použitím elektromotoru je přitom normovaná spotřeba jen 2,9 l/100 km (jak moc reálné je to číslo jistě pochopíte sami), navíc umí auto 50 kilometrů čistě na elektřinu. Energii elektromotoru dodává vodou chlazený lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh, jehož nabití z 3,6 kW nabíječky zabere 6 hodin. Příplatková 7,2 kW nabíječka stáhne dobu na 2,4 hodiny. Spustit dobíjení lze také přes infotanment PCM nebo mobilní aplikaci. Zajímavým řešením je pomocná klimatizace, jenž umí ochladit nebo vyhřát prostor pro cestující i během nabíjení.

Když Panamera startuje, je v permanenci elektrický režim E-Power. Při určité intenzitě sešlápnutí plynového pedálu, případně při vybití akumulátoru, se aktivuje režim Hybrid Auto, v němž je k dispozici celých 680 koní. I přes rychlost ale Panamera Turbo S E-Hybrid nezapomíná na komfort, proto je ve standardu třeba tříkomorové vzduchové odpružení či podvozek PDCC Sport. Za příplatek je možná dostat také verzi Executive s o 150 milimetrů prodlouženým rozvorem a řízením zadní nápravy. Vizuálně pak obě délky poznáte podle specifického designu 21palcových kol nebo adaptivních aerodynamických prvků. Cena začíná na 185 736 eurech (cca 5 019 000 korun), provedení Executive vyjde minimálně na 199 183 eur (cca 5 382 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Tesla Model S má nového soupeře. Hyperlimuzínu od Porsche

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Grand Cherokee s naftovým motorem

Nový zákaz města Stuttgart nepotěší majitele nafťáků. Platit začne už brzy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud