Kauza Dieselgate, to nejsou jen čtyřválcové dvoulitry TDI a malé tříválcové dvanáctistovky TDI. S emisemi podváděly také větší třílitrové šestiválce TDI, objevující se vedle Volkswagenů pod kapotami Audi a Porsche. A právě u šestiválců je nyní známá výše finančního vyrovnání, které musí německý gigant zaplatit.
Vypořádávání se s Dieselgate se pro Evropu a Ameriku značným způsobem liší. Je tedy třeba mít na paměti, že za mořem už se Volkswagen dohodl na finančním vyrovnání, týkající se dvoulitrových čtyřválců. Částka, kterou výrobce zaplatí, je podle agentury Reuters asi 10,7 miliard dolarů (cca 278,93 miliard korun) a obsahuje i možnost vykoupit všech 475 tisíc postižených automobilů. Další 2,7 miliardy dolarů (cca 70,38 miliard korun) pošle Volkswagen do speciálního fondu, určeného pro snížení emisí naftových motorů.
Tolik nedávná historie, nyní se totiž celá aféra přesouvá k modelům s třílitrovým šestiválcem pod kapotou. Těch je ve Spojených státech 80 tisíc, nově uzavřená dohoda říká, že 20 tisíc starších modelů s tímto motorem bude vykoupeno zpět a 6, tisíc novějších vozů značek Audi, Porsche a Volkswagen projde úpravou softwaru. Mimo to přiteče do výše zmíněného fondu asi 225 milionů dolarů (cca 5,86 miliard korun). Celkovou částku pak mohou jednotlivé státy použít na výměnu starých vozů s vysokými emisemi za nové a mnohem úspornější kousky. Týká se to například školních autobusů starých více než 10 let.
S problémy se Němci musejí vyrovnávat i v jednotlivých státech. Například v Kalifornii musí Volkswagen zaplatit 25 milionů dolarů (cca 651,7 milionů korun) státní komisi pro stav ovzduší, zároveň podle magazínu Automotive News musí automobilka přidat do svého portfolia tři elektromobily, a to do roku 2020. V průměru navíc musí prodat 5000 bezemisních automobilů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.