Na poli ostrých hatchbacků dnes nabízí Peugeot řady 208 a 308 GTI. Přestože jde o řidičsky i výkonově zajímavé vozy, nabídce francouzské automobilky chybí jakási výkonová špička, něco opravdu speciálního. Dlouho by to ale trvat nemělo, ve hře je totiž sériová výroba 308 HYbrid R!
Peugeot dlouhodobě produkuje řidičsky i technicky zajímavé sportovní hatchbacky, výjimkou snad budiž jen období kolem první dekády 21. století. I dnes nabízí 208 a 308 GTI, které rozhodně mezi konkurenty nejsou jen do počtu. Co ale Peugeotu chybí, to je nějaký speciální model, pomyslná vlajková loď. Dříve tuto roli plnilo kupé RCZ, v nabídce automobilky ho již ale nějaký ten pátek nenajdeme. Duchovním nástupcem by se mohla stát extrémnější verze 308, kterou by ve výrobě nejspíše rád viděl také nový šéf značky Jean-Philippe Imparato. „V naší nabídce existuje místo pro model nad 308 GTI. Nevím přesně jaký, ale určitě bych jej přivítal,“ řekl britskému Autocaru.
„Nemyslím si, že vyvineme nástupce kupé RCZ. Na každém stupni naší nabídky chceme mít model s působivou rychlostí. Pracujeme tedy na novém RCZ, nebo na faktu, že příští 308 bude bestií?“ dodal Imparato. Je tedy vysoce pravděpodobné, že se dočkáme hatchbacku 308 R, což nebude nic jiného než sériová verze konceptu 308 HYbrid R. Ten má ve svých útrobách přeplňovanou šestnáctistovku THP a dva elektromotory se souhrnným výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 730 Nm. Vůz umí pracovat v několika jízdních režimech, přičemž při využití maximálního výkonu má elektricky generovaný pohon všech kol. Koncept rovněž používá šestistupňovou robotizovanou převodovku, která by ale mohla být do série zaměněna za klasický manuál.
Jestli sériový model skutečně dostane takový výkon, a podle britských zdrojů vše nasvědčuje tomu, že ano, pak zrychlí 308 R z 0 na 100 km/h za rovné čtyři vteřiny, což deklasuje veškerou konkurenci včetně té hlavní – Fordu Focus RS. Bude to tak velký skok, že se Francouzi dostanou až do teritoria sporťáků Porsche nebo Ferrari. Tomu ale bude odpovídat také cena, což na druhou stranu koresponduje s plánem skupiny PSA posunout Peugeot do vyšších pater trhu. Jak moc vysoká částka to bude ale zatím neví nejspíše ani samotná automobilka. Představení sériového vozu na druhou stranu nemůže být tak daleko, životní cyklus standardní 308 se totiž brzy přehoupne do své druhé poloviny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.