Ekologicky smýšlející vozidla jsou sice přínosem pro přírodu a ekologisté z nich div nemají orgasmus, jenže je tady jeden problém. Ten se týká jejich zvukového projevu, alespoň podle Američanů.
Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích si totiž stěžuje na to, že lidé se při pohybu přes silnici orientují podle sluchu, což je právě u eko aut celkem problém. Ty mnohdy sotva bzučí a slyšíte jen valivý odpor pneumatik, což může vyústit až v kolizi a smrtelné zranění chodců.
A právě proto chce NHTSA zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy. Tato povinnost by měla začít platit již od roku 2019, přičemž akustické varování chodců by mělo být aktivní až do rychlosti 30 km/h. Tímto systémem by měla být vybavena všechna čtyřkolová vozidla s maximální vahou 4,5 tuny.
Odborníci z NHTSA pak podle průzkumu uvádějí, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům, a to jen na území USA. Tohle nařízení by pak mohlo zabránit kolizím na přechodech hlavně u slepců. Právě ti se musí řídit povětšinou sluchem, což je u hybridů v elektrickém režimu problém.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?