Ekologicky smýšlející vozidla jsou sice přínosem pro přírodu a ekologisté z nich div nemají orgasmus, jenže je tady jeden problém. Ten se týká jejich zvukového projevu, alespoň podle Američanů.
Americký Národní úřad pro bezpečnost na silnicích si totiž stěžuje na to, že lidé se při pohybu přes silnici orientují podle sluchu, což je právě u eko aut celkem problém. Ty mnohdy sotva bzučí a slyšíte jen valivý odpor pneumatik, což může vyústit až v kolizi a smrtelné zranění chodců.
A právě proto chce NHTSA zavést povinné zvukové signály pro všechny elektromobily a hybridy. Tato povinnost by měla začít platit již od roku 2019, přičemž akustické varování chodců by mělo být aktivní až do rychlosti 30 km/h. Tímto systémem by měla být vybavena všechna čtyřkolová vozidla s maximální vahou 4,5 tuny.
Odborníci z NHTSA pak podle průzkumu uvádějí, že nový předpis by ročně mohl zabránit až 2 400 úrazům, a to jen na území USA. Tohle nařízení by pak mohlo zabránit kolizím na přechodech hlavně u slepců. Právě ti se musí řídit povětšinou sluchem, což je u hybridů v elektrickém režimu problém.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.