Dnešní doba stále přeje spalovacím motorům a hybridy či elektromobily jsou brány pouze jako alternativa. Již brzy se ale může stát, že právě z ekologických modelů se stejnou jedničky a z benzínových či naftových motorů alternativní pohony. Na základě podobných aut by pak byla postavena celá modelová řada, včetně kombi. Jak by taková hybridní kombi vypadala dnes?
Velké baterie a nízká užitná hodnota, to jsou dva hlavní faktory, proč se zatím na trhu nevyskytuje příliš rodinných aut s hybridním pohonem. V nižší střední třídě dokonce figuruje jedno jediné kombi s alternativním typem paliva. Toyota Auris Touring Sports navíc není pouze hybridem, existuje i ve spalovací variantě. Mnohem zajímavější je představa, že by se praktické a mezi rodinami žádané karosérie dočkal Prius, průkopník na poli hybridních automobilů. Pětidveřová karosérie typu liftback už sama o sobě není nepraktická, teprve kombi by ale posunulo maximální využití vozu. A to navzdory existenci Priusu+, MPV s technikou minulého Priusu.
Jak ukazuje grafik X-Tomi, Priusu Touring Sports by to překvapivě mohlo i slušet. Rozhodně se nekoná nějaká soutěž o co největší rakev za zadními sedadly. Prodloužená zadní část ke zbytku karosérie opravdu sedí, troufáme si tvrdit že více než ke konvenčnímu Aurisu. Hlavní výhodou takové karosérie by byl nárůst zavazadlového prostoru – ze standardních 502 litrů by se stalo něco mezi 600 až 700 litry. Netknuté by naopak zůstalo pohonné ústrojí, složené z 1.8 VVT-i a elektromotoru. Maximální výkon 90 kW (122 k) přenáší na kola automat e-CVT. Elektrická energie se ukládá do NiMH akumulátorů, průměrná spotřeba je 3,3 l/100 km. Ceny u nás startují na 744 900 korunách.
Úhlavním rivalem Priusu je od letošního roku Hyundai Ioniq, první auto na světě, dostupné jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. Karosérie svým tvarem Toyotu až nápadně připomíná, jednotlivé prvky jsou ale samozřejmě jiné. Pokud by však došlo na Prius Touring Sports, Ioniq Wagon by se minimálně dostal do úrovně potenciálního uvedení. Na rozdíl od Toyoty jihokorejskému zástupci praktičtější zadní část úplně nesluší, opět by ale došlo na navýšení kufru ze současných 443 litrů až někam k šesti stovkám. Výhodou Hyundaie je silnější pohonné ústrojí – 1.6 GDI a elektromotor mají maximálně 104 kW (141 k). Sílu přenáší na kola šestistupňový dvouspojkový automat, energie se ukládá do LiPol akumulátoru. Spotřeba je průměrně 3,4 l/100 km, základní česká cena 699 990 korun.
Dočkáme-li se však někdy souboje těchto dvou hybridních kombíků je otázkou. Trh na masivní invazi hybridů zjevně ještě není připraven, v Americe pak podobná auta příliš na růžích ustláno nemají. Praktičtější varianta Priusu i Ioniqu tak prozatím asi zůstane jen snem šikovného počítačového grafika a naftová Octavia s naftovým Golfem mohou být naprosto v klidu.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.