Německé BMW se nechalo slyšet, že v současné době pilně pracuje vývoji nástupce elektrického modelu i3. Ten by měl přijít za přibližně tři roky, protože ještě předtím přijde nová i5.
Aktuálně totiž tenhle bavorák zrovna netrhá prodejní rekordy a jeho letos navýšený dojezd stále nestačí vůči konkurenci. Je sice pravdou, že za poslední tři roky se prodalo 60 tisíc vozů, jenže schválně si vzpomeňte, kdy jste naposledy tenhle malý elektro vůz potkali.
Navíc, na trhu jsou o něco lepší a levnější konkurenti, jako třeba Chevrolet Bolt. Americká Tesla Model 3 je pak spíše spekulativním protivníkem, jelikož se tahle značka potýká s problémy. Druhá generace i3 proto nabídne jednu zásadní novinku, kterou je prodloužení reálného dojezdu.
Aktuální verze BMW i3 přitom může dostat dostat lithium-iontové baterie od firmy Samsung, které nabídnou zvýšenou kapacitu z 25 kWh na 33 kWh. Díky tomu by mělo aktuální i3 na jedno nabití ujet 300 kilometrů, ovšem jen podle normovaného cyklu NEDC. V reálném životě to bude jistě o něco méně, na čemž se může projevit i to, v jakém zrovna jedete počasí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.