Německé BMW se nechalo slyšet, že v současné době pilně pracuje vývoji nástupce elektrického modelu i3. Ten by měl přijít za přibližně tři roky, protože ještě předtím přijde nová i5.
Aktuálně totiž tenhle bavorák zrovna netrhá prodejní rekordy a jeho letos navýšený dojezd stále nestačí vůči konkurenci. Je sice pravdou, že za poslední tři roky se prodalo 60 tisíc vozů, jenže schválně si vzpomeňte, kdy jste naposledy tenhle malý elektro vůz potkali.
Navíc, na trhu jsou o něco lepší a levnější konkurenti, jako třeba Chevrolet Bolt. Americká Tesla Model 3 je pak spíše spekulativním protivníkem, jelikož se tahle značka potýká s problémy. Druhá generace i3 proto nabídne jednu zásadní novinku, kterou je prodloužení reálného dojezdu.
Aktuální verze BMW i3 přitom může dostat dostat lithium-iontové baterie od firmy Samsung, které nabídnou zvýšenou kapacitu z 25 kWh na 33 kWh. Díky tomu by mělo aktuální i3 na jedno nabití ujet 300 kilometrů, ovšem jen podle normovaného cyklu NEDC. V reálném životě to bude jistě o něco méně, na čemž se může projevit i to, v jakém zrovna jedete počasí.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.