Německé BMW se nechalo slyšet, že v současné době pilně pracuje vývoji nástupce elektrického modelu i3. Ten by měl přijít za přibližně tři roky, protože ještě předtím přijde nová i5.
Aktuálně totiž tenhle bavorák zrovna netrhá prodejní rekordy a jeho letos navýšený dojezd stále nestačí vůči konkurenci. Je sice pravdou, že za poslední tři roky se prodalo 60 tisíc vozů, jenže schválně si vzpomeňte, kdy jste naposledy tenhle malý elektro vůz potkali.
Navíc, na trhu jsou o něco lepší a levnější konkurenti, jako třeba Chevrolet Bolt. Americká Tesla Model 3 je pak spíše spekulativním protivníkem, jelikož se tahle značka potýká s problémy. Druhá generace i3 proto nabídne jednu zásadní novinku, kterou je prodloužení reálného dojezdu.
Aktuální verze BMW i3 přitom může dostat dostat lithium-iontové baterie od firmy Samsung, které nabídnou zvýšenou kapacitu z 25 kWh na 33 kWh. Díky tomu by mělo aktuální i3 na jedno nabití ujet 300 kilometrů, ovšem jen podle normovaného cyklu NEDC. V reálném životě to bude jistě o něco méně, na čemž se může projevit i to, v jakém zrovna jedete počasí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?