Německá koncernová kauza Dieselgate jak se zdá nikterak neutichá. Nově je totiž v problémech značka Opel, která dost možná přijde o povolení pro silniční provoz u modelu Insignia.
Nejen Volkswagen totiž při emisních testech prokázal nadměrné množství oxidů dusíku. Opel však po tomto zjistění reagoval celkem sebejistě a prohlásil, že v žádném případě nepoužívá lživý software. U vozidel koncernu VW tenhle systém uměl rozpoznat, že auto je v laboratoři a podle toho přepnul nastavení motoru. U Opelu ale "chytré" chování řídící jednotky mělo za výsledek, že motor se při testech neměl poškodit.
Aby se vše urovnalo, Opel se uchýlil k tomu, že upravil software pohonné jednotky, což má za následek, že nyní jeho modely splňují předepsané emise pouze v laboratoři, ovšem nikoliv v reálním provozu. A právě tento fakt nahrává do karet ekologům z organizace Deutsche Umwelthilfe. Na základě deníku Spiegel totiž podali na Opel žalobu, ve které chtějí, aby německý úřad KBA zrušil povolení pro silniční provoz u modelu Insignia.
Prakticky jde o to, že je nelegální měnit nastavení řídicí jednotky s ohledem na ochranu motoru. Jelikož podle nich Opel falšoval výsledky a používal lživý software, měl by tenhle model zcela zmizet ze silnic. O to horší bude, když německý správní soud žalobu nesmete ze stolu a potvrdí její smysluplnost. Díky tomu by o schválení k provozu na pozemních komunikacích přišli desetitisíce nových Opelů.
Podle dosavadních statistik přitom výrobce dokázal vyrobit již 900 tisíc Insignií, což není zrovna zanedbatelné množství. Z toho ale tvoří nemalé procento benzinové verze, takže je otázka, kolik z nich bude naftových a registrovaných v Německu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?