Paříž byla vždy místem, kde domácí automobilky představovaly futuristické koncepty. Dnešní doba je ale malinko odlišná a místo aut budoucnosti stojí na stáncích „velké trojky“ množství různě velkých SUV. Čestnou výjimku představují Citroën CXperience a Renault Trezor. Ten má sice hodně podivné jméno, jinak ale je to možná nejkrásnější auto celé výstavy.
Renault koncepty vždy uměl, stačí si vzpomenout na šest let starý DeZir, který nakonec inspiroval nové Clio a i další sériové modely. Stejný osud může mít i Trezor, Francouzi totiž tvrdí, že je to právě on, kdo nese novou designovou filozofii značky. A při pohledu na pouze 1080 milimetrů vysoké kupé s délkou 4700 milimetrů a šířkou extrémních 2180 milimetrů je rozhodně na co se těšit. Přední části dominují prakticky až k silnici protažená LED světla ve tvaru písmene C, ta už nicméně známe například z Talismanu nebo Koleosu. Co zaujme, to je naprostá absence masky chladiče, způsobená plně elektrickým pohonem. K němu se ale ještě dostaneme.
Charakteristickým atributem karbonové karosérie je dlouhá přední kapota s hexagonálními nasávacími otvory a co možná nejvíc dozadu posunutá kabina. To je způsob, jak Renault odkazuje na klasická sportovní kupé. Zadní část zdůrazňuje difuzorem, podsvětleným logem i úzkými LED světly šířku celého vozu. Ve vyboulených blatnících jsou 21palcová kola vpředu a 22palcová kola vzadu, obutá do pneumatik Continental se specifickým červeným proužkem. Červená barva je také použita na zabarvení skel a proskleného segmentu střechy, což vytváří zajímavý kontrast ke stříbrné karosérii.
Hledáte konvenční dveře? Zapomeňte na ně, Renault se totiž inspiroval třeba Škodou 110 Super Sport. Pro nástup a výstup se totiž odklopí celá střecha, včetně kapoty, a do kabiny se tak musí „přeskočit“ boční panel. Dřevěná palubní deska je v duchu doby prudce moderní, když obsahuje především velký zakřivený OLED displej, rozdělený na dvě části, plynule přecházející v kapličku přístrojů. Při nástupu do vozu infotainment řidiče uvítá a automaticky se spáruje s jeho chytrým telefonem, jenž se tak zobrazuje přímo před ním. Nechybí možnost personalizace nebo chytré aplikace. Menší obrazovku hostí rovněž volant s dotykovými ovladači. Čalounění dvoumístného interiéru tvoří červená kůže, po odklopení střechy se navíc v horní části palubní desky objeví úložný prostor.
Pod kapotou je již avizovaný elektromotor, vycházející z konstrukce pro závodní sérii Formula E. Maximální výkon jednotky je 260 kW (350 k), točivý moment 380 Nm je pak dostupný prakticky ihned, což také umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy. Energii poskytují dvě baterie s vlastním chlazením, stav jejich nabití indikuje například obrazovka místo klasického víčka nádrže. Součástí systému pohonu je i rekuperace brzdné energie. Základem auta je centrální karbonový monokok, na nějž jsou napojeny trubkové ocelové rámy vpředu a vzadu. O karosérii z uhlíkových vláken již byla řeč, hmotnost vozu tak nepřekročí 1600 kilogramů. Vlastní je Trezoru také vynikající aerodynamika se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,22, respektive nízké těžiště díky světlé výšce jen 25 centimetrů.
Jak velí moderní doba, ani sportovní kupé nebylo ušetřeno instalace autonomního řízení. Když tedy zrovna nevyužijete režimy Neutral a Sport, můžete nechat řízení na elektronice. Aby bylo jasné, že auto nemá za volantem řidiče, změní se vnější osvětlení automobilu. Uvnitř dojde k rozšíření volantu, čímž se zlepší výhled posádky na již zmíněné OLED obrazovky. Skrze ně pak mohou sledovat film, fotografie nebo hrát hry. Autonomní řízení je pro Renault aktuálně velkým tématem, do roku 2020 se totiž má v určité formě objevit v některém z mainstreamových modelů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?