Paříž byla vždy místem, kde domácí automobilky představovaly futuristické koncepty. Dnešní doba je ale malinko odlišná a místo aut budoucnosti stojí na stáncích „velké trojky“ množství různě velkých SUV. Čestnou výjimku představují Citroën CXperience a Renault Trezor. Ten má sice hodně podivné jméno, jinak ale je to možná nejkrásnější auto celé výstavy.
Renault koncepty vždy uměl, stačí si vzpomenout na šest let starý DeZir, který nakonec inspiroval nové Clio a i další sériové modely. Stejný osud může mít i Trezor, Francouzi totiž tvrdí, že je to právě on, kdo nese novou designovou filozofii značky. A při pohledu na pouze 1080 milimetrů vysoké kupé s délkou 4700 milimetrů a šířkou extrémních 2180 milimetrů je rozhodně na co se těšit. Přední části dominují prakticky až k silnici protažená LED světla ve tvaru písmene C, ta už nicméně známe například z Talismanu nebo Koleosu. Co zaujme, to je naprostá absence masky chladiče, způsobená plně elektrickým pohonem. K němu se ale ještě dostaneme.
Charakteristickým atributem karbonové karosérie je dlouhá přední kapota s hexagonálními nasávacími otvory a co možná nejvíc dozadu posunutá kabina. To je způsob, jak Renault odkazuje na klasická sportovní kupé. Zadní část zdůrazňuje difuzorem, podsvětleným logem i úzkými LED světly šířku celého vozu. Ve vyboulených blatnících jsou 21palcová kola vpředu a 22palcová kola vzadu, obutá do pneumatik Continental se specifickým červeným proužkem. Červená barva je také použita na zabarvení skel a proskleného segmentu střechy, což vytváří zajímavý kontrast ke stříbrné karosérii.
Hledáte konvenční dveře? Zapomeňte na ně, Renault se totiž inspiroval třeba Škodou 110 Super Sport. Pro nástup a výstup se totiž odklopí celá střecha, včetně kapoty, a do kabiny se tak musí „přeskočit“ boční panel. Dřevěná palubní deska je v duchu doby prudce moderní, když obsahuje především velký zakřivený OLED displej, rozdělený na dvě části, plynule přecházející v kapličku přístrojů. Při nástupu do vozu infotainment řidiče uvítá a automaticky se spáruje s jeho chytrým telefonem, jenž se tak zobrazuje přímo před ním. Nechybí možnost personalizace nebo chytré aplikace. Menší obrazovku hostí rovněž volant s dotykovými ovladači. Čalounění dvoumístného interiéru tvoří červená kůže, po odklopení střechy se navíc v horní části palubní desky objeví úložný prostor.
Pod kapotou je již avizovaný elektromotor, vycházející z konstrukce pro závodní sérii Formula E. Maximální výkon jednotky je 260 kW (350 k), točivý moment 380 Nm je pak dostupný prakticky ihned, což také umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy. Energii poskytují dvě baterie s vlastním chlazením, stav jejich nabití indikuje například obrazovka místo klasického víčka nádrže. Součástí systému pohonu je i rekuperace brzdné energie. Základem auta je centrální karbonový monokok, na nějž jsou napojeny trubkové ocelové rámy vpředu a vzadu. O karosérii z uhlíkových vláken již byla řeč, hmotnost vozu tak nepřekročí 1600 kilogramů. Vlastní je Trezoru také vynikající aerodynamika se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,22, respektive nízké těžiště díky světlé výšce jen 25 centimetrů.
Jak velí moderní doba, ani sportovní kupé nebylo ušetřeno instalace autonomního řízení. Když tedy zrovna nevyužijete režimy Neutral a Sport, můžete nechat řízení na elektronice. Aby bylo jasné, že auto nemá za volantem řidiče, změní se vnější osvětlení automobilu. Uvnitř dojde k rozšíření volantu, čímž se zlepší výhled posádky na již zmíněné OLED obrazovky. Skrze ně pak mohou sledovat film, fotografie nebo hrát hry. Autonomní řízení je pro Renault aktuálně velkým tématem, do roku 2020 se totiž má v určité formě objevit v některém z mainstreamových modelů.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.