Mitsubishi svou budoucnost staví na crossoverech a SUV, nejlépe potom s plug-in hybridním nebo jinak alternativním pohonem. Proměně tak bohužel neunikne ani terénní stálice se jménem Pajero. Předobrazem jejího nástupce je pařížský koncept GT-PHEV, který je vším, jen ne vozem na rozbité cesty.
Dynamic Shield, řešení přední části, které má v budoucnu spojit všechny nové modely Mitsubishi. Ze sériových aut ho již dostaly Outlander a ASX, disponuje jím ale také každý nový koncept tří diamantů. Ten poslední, známý jako GT-PHEV, naznačuje, jakým směrem se chce v budoucnu ubírat řada Pajero. Z legendární off-roadu se pravděpodobně stane velké SUV, v žargonu automobilky Ground Tourer, což značí vozidlo, křižující napříč krajinou. Jeho design není nezajímavý, mohutnou přední část s vysoko umístěnými tenkými blinkry a denním svícením a výraznými vertikálními LED zdroji v nárazníku pro dálková a potkávací světla už jsme ale viděli na mnoha předchozích modelech značky. Maska chladiče s výrazným chromovaným ohraničením je pak právě produktem stylu Dynamic Shield.
Z profilu vyniknou výrazné blatníky a dva prolisy v oblasti dveří. Umístění klik mimochodem prozrazuje, že dveře budou otevírány proti sobě. Zajímavý kontrast vytváří přechod bílé karosérie v zatmavená skla a vínovou střechu s proskleným středem. Zadní partie jsou o něco nápaditější než ty přední, charakteristický je především světelný pás po celé šířce vozu. V nárazníku nechybí výrazný difuzor.
Pro samotný interiér jsou typické horizontální linie a zvýšená pozice středové konzole, tvary ale možná nejsou tak futuristické, jak byste čekali. Pracoviště řidiče se čtyřramenným volantem a digitální přístrojovou deskou má připomenout kokpit letadla. Po stranách „budíků“ jsou dvě menší obrazovky, poskytující informace z kamer, nahrazujících konvenční zrcátka. Středová konzole je tady spíše tunelem, na němž najdeme další displej, dva otočné ovladače, elektronickou parkovací brzdu a touchpad. Pro všechny cestující je připravena štědrá dávka prostoru, čalounění sedadel, výplní dveří nebo palubní desky obstarává kůže v odstínu Burgundy (ladí se střechou), doplněná klasickou černou usní.
O pohon se stará plug-in hybridní soustava, složená z celkem čtyř motorů. Spalovací agregát o objemu 2.5 litru (umí se chovat jako generátor) a jeden elektromotor s výkonem 90 kW (122 k) jsou umístěny vpředu, pohon zadní nápravy má na starosti dvojice elektromotorů, každý s výkonem 45 kW (61 k). Tím dochází k vytvoření elektrického pohonu všech kol Super All Wheel Control (S-AWC) s aktivním předním diferenciálem, elektrickým systémem Active Yaw Control vzadu a aktivní kontrolou stability. Elektrický dojezd vozu činí 120 kilometrů, celkový potom 1200 kilometrů, což je dost na ono křižování krajinou. Vypouštěno je navíc průměrně jen 26 g CO2/km. Přísun energie elektromotoru mají na starosti akumulátory s kapacitou 25 kWh, umístěné pod podlahou vozu. Mitusbishi GT-PHEV rovněž disponuje několika senzory a kamerami, zkoumající terén před vozidlem a upravující tak pohonné ústrojí do ideálního nastavení daným podmínkám.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.