Konec ikonického off-roadu, Mitsubishi Pajero se změní na tuctové SUV

ar6, 14. září 2016, 11:50 Aktualizováno 29.9.2016, 08:01 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Mitsubishi svou budoucnost staví na crossoverech a SUV, nejlépe potom s plug-in hybridním nebo jinak alternativním pohonem. Proměně tak bohužel neunikne ani terénní stálice se jménem Pajero. Předobrazem jejího nástupce je pařížský koncept GT-PHEV, který je vším, jen ne vozem na rozbité cesty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi GT-PHEV je ukázkou budoucích SUV tří diamantů.

Mitsubishi GT-PHEV je ukázkou budoucích SUV tří diamantů. | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Dynamic Shield, řešení přední části, které má v budoucnu spojit všechny nové modely Mitsubishi. Ze sériových aut ho již dostaly Outlander a ASX, disponuje jím ale také každý nový koncept tří diamantů. Ten poslední, známý jako GT-PHEV, naznačuje, jakým směrem se chce v budoucnu ubírat řada Pajero. Z legendární off-roadu se pravděpodobně stane velké SUV, v žargonu automobilky Ground Tourer, což značí vozidlo, křižující napříč krajinou. Jeho design není nezajímavý, mohutnou přední část s vysoko umístěnými tenkými blinkry a denním svícením a výraznými vertikálními LED zdroji v nárazníku pro dálková a potkávací světla už jsme ale viděli na mnoha předchozích modelech značky. Maska chladiče s výrazným chromovaným ohraničením je pak právě produktem stylu Dynamic Shield.

Z profilu vyniknou výrazné blatníky a dva prolisy v oblasti dveří. Umístění klik mimochodem prozrazuje, že dveře budou otevírány proti sobě. Zajímavý kontrast vytváří přechod bílé karosérie v zatmavená skla a vínovou střechu s proskleným středem. Zadní partie jsou o něco nápaditější než ty přední, charakteristický je především světelný pás po celé šířce vozu. V nárazníku nechybí výrazný difuzor.

Pro samotný interiér jsou typické horizontální linie a zvýšená pozice středové konzole, tvary ale možná nejsou tak futuristické, jak byste čekali. Pracoviště řidiče se čtyřramenným volantem a digitální přístrojovou deskou má připomenout kokpit letadla. Po stranách „budíků“ jsou dvě menší obrazovky, poskytující informace z kamer, nahrazujících konvenční zrcátka. Středová konzole je tady spíše tunelem, na němž najdeme další displej, dva otočné ovladače, elektronickou parkovací brzdu a touchpad. Pro všechny cestující je připravena štědrá dávka prostoru, čalounění sedadel, výplní dveří nebo palubní desky obstarává kůže v odstínu Burgundy (ladí se střechou), doplněná klasickou černou usní.

O pohon se stará plug-in hybridní soustava, složená z celkem čtyř motorů. Spalovací agregát o objemu 2.5 litru (umí se chovat jako generátor) a jeden elektromotor s výkonem 90 kW (122 k) jsou umístěny vpředu, pohon zadní nápravy má na starosti dvojice elektromotorů, každý s výkonem 45 kW (61 k). Tím dochází k vytvoření elektrického pohonu všech kol Super All Wheel Control (S-AWC) s aktivním předním diferenciálem, elektrickým systémem Active Yaw Control vzadu a aktivní kontrolou stability. Elektrický dojezd vozu činí 120 kilometrů, celkový potom 1200 kilometrů, což je dost na ono křižování krajinou. Vypouštěno je navíc průměrně jen 26 g CO2/km. Přísun energie elektromotoru mají na starosti akumulátory s kapacitou 25 kWh, umístěné pod podlahou vozu. Mitusbishi GT-PHEV rovněž disponuje několika senzory a kamerami, zkoumající terén před vozidlem a upravující tak pohonné ústrojí do ideálního nastavení daným podmínkám.

Vytisknout

Diskuze: Konec ikonického off-roadu, Mitsubishi Pajero se změní na tuctové SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nová Honda Civic Type R je správně agresivní, do prodeje se dostane příští rok.

Překvapení od Hondy! Nový Civic Type R je hodně agresivní, o výstřel do prázdna…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud