Mitsubishi svou budoucnost staví na crossoverech a SUV, nejlépe potom s plug-in hybridním nebo jinak alternativním pohonem. Proměně tak bohužel neunikne ani terénní stálice se jménem Pajero. Předobrazem jejího nástupce je pařížský koncept GT-PHEV, který je vším, jen ne vozem na rozbité cesty.
Dynamic Shield, řešení přední části, které má v budoucnu spojit všechny nové modely Mitsubishi. Ze sériových aut ho již dostaly Outlander a ASX, disponuje jím ale také každý nový koncept tří diamantů. Ten poslední, známý jako GT-PHEV, naznačuje, jakým směrem se chce v budoucnu ubírat řada Pajero. Z legendární off-roadu se pravděpodobně stane velké SUV, v žargonu automobilky Ground Tourer, což značí vozidlo, křižující napříč krajinou. Jeho design není nezajímavý, mohutnou přední část s vysoko umístěnými tenkými blinkry a denním svícením a výraznými vertikálními LED zdroji v nárazníku pro dálková a potkávací světla už jsme ale viděli na mnoha předchozích modelech značky. Maska chladiče s výrazným chromovaným ohraničením je pak právě produktem stylu Dynamic Shield.
Z profilu vyniknou výrazné blatníky a dva prolisy v oblasti dveří. Umístění klik mimochodem prozrazuje, že dveře budou otevírány proti sobě. Zajímavý kontrast vytváří přechod bílé karosérie v zatmavená skla a vínovou střechu s proskleným středem. Zadní partie jsou o něco nápaditější než ty přední, charakteristický je především světelný pás po celé šířce vozu. V nárazníku nechybí výrazný difuzor.
Pro samotný interiér jsou typické horizontální linie a zvýšená pozice středové konzole, tvary ale možná nejsou tak futuristické, jak byste čekali. Pracoviště řidiče se čtyřramenným volantem a digitální přístrojovou deskou má připomenout kokpit letadla. Po stranách „budíků“ jsou dvě menší obrazovky, poskytující informace z kamer, nahrazujících konvenční zrcátka. Středová konzole je tady spíše tunelem, na němž najdeme další displej, dva otočné ovladače, elektronickou parkovací brzdu a touchpad. Pro všechny cestující je připravena štědrá dávka prostoru, čalounění sedadel, výplní dveří nebo palubní desky obstarává kůže v odstínu Burgundy (ladí se střechou), doplněná klasickou černou usní.
O pohon se stará plug-in hybridní soustava, složená z celkem čtyř motorů. Spalovací agregát o objemu 2.5 litru (umí se chovat jako generátor) a jeden elektromotor s výkonem 90 kW (122 k) jsou umístěny vpředu, pohon zadní nápravy má na starosti dvojice elektromotorů, každý s výkonem 45 kW (61 k). Tím dochází k vytvoření elektrického pohonu všech kol Super All Wheel Control (S-AWC) s aktivním předním diferenciálem, elektrickým systémem Active Yaw Control vzadu a aktivní kontrolou stability. Elektrický dojezd vozu činí 120 kilometrů, celkový potom 1200 kilometrů, což je dost na ono křižování krajinou. Vypouštěno je navíc průměrně jen 26 g CO2/km. Přísun energie elektromotoru mají na starosti akumulátory s kapacitou 25 kWh, umístěné pod podlahou vozu. Mitusbishi GT-PHEV rovněž disponuje několika senzory a kamerami, zkoumající terén před vozidlem a upravující tak pohonné ústrojí do ideálního nastavení daným podmínkám.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.