Bylo tomu tak u předchůdce a je tomu tak i dnes. O čem je řeč? O Porsche Panamera, které se ani ve druhé generaci nebude spoléhat výhradně na spalovací motory. V Paříži se totiž představí provedení 4 E-Hybrid, značící plug-in hybridní ústrojí v útrobách luxusní limuzíny.
Při premiéře nové Panamery přišly na řadu modely Turbo, 4S a 4S Diesel. Všechny tankují výlučně fosilní paliva, už tehdy ale bylo jasné, že dojde i na nějakou formu hybridu. Spekulovalo se dokonce o upraveném ústrojí z 918 Spyder, zatím se však zájemci o konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 musí spokojit s „běžným“ plug-in hybridem 4 E-Hybrid. Pod jeho kapotou jsou zkombinovány zážehový šestiválec se dvěma turbodmychadly a elektromotor. První nabízí výkon 243 kW (330 k) a točivý moment 450 Nm, druhý má 100 kW (136 k) a 400 Nm. Start vozu probíhá výhradně na elektřinu a při rychlosti maximálně 140 km/h může bezemisní jízda pokračovat ještě dalších 50 kilometrů.
Limuzína je tak kdykoliv schopná naplno využít systémový výkon 340 kW (452 k), točivý moment 700 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy i maximální rychlost 278 km/h. Spotřeba je přitom průměrně 2,5 l/100 km. Stejně jako u čistě spalovacích modelů jsou poháněna všechna čtyři kola, a to přes osmistupňový dvouspojkový automat PDK. Energii poskytuje elektromotoru vodou chlazený lithium-iontový akumulátor, umístěný pod podlahou kufru, s kapacitou 14,1 kWh. Nabití ze zásuvky 10 A trvá 5,8 hodiny, 32 A zásuvka dobu zkrátí na 3,6 hodiny. Začátek nabíjecího procesu lze nastavit přes multimediální systém PCM nebo speciální aplikaci Porsche Car Connect pro chytré telefony či hodiny Apple Watch. Zajímavostí je pomocná klimatizace, upravující teplotu vzduchu v kabině i během nabíjení.
Často bude nejspíše v permanenci otočný volič jízdních režimů na volantu, jenž je součástí balíčku Sport Chrono. Jeho prostřednictvím lze totiž upravovat chování automobilu. Klasikou jsou módy Sport a Sport Plus, kdy především v tom druhém je využíván plný potenciál pohonného ústrojí a také baterií, které jsou dobíjeny tak rychle, jak je to jen možné, aby poskytovaly dostatečnou energii na podporu spalovacího motoru. Čistě elektrický je režim E-Power, Hybrid Auto pro změnu znamená automatické přepínání mezi pohonem na elektřinu nebo benzín. E-Hold udržuje aktuální stav baterie pro případ, že by řidič chtěl přepnout zpět do elektrického režimu, E-Charge znamená dobíjení akumulátoru vidlicovým šestiválcem.
Vedle otočného voliče na volantu je pak v interiéru několik dalších novinek. 12,3palcový displej infotainmentu PCM zobrazuje spolu s přístrojovou deskou informace o pohonném ústrojí, a to včetně aktuálně zbývající energie pro případné využití při potřebě maximálního výkonu. Již zmíněný panel přístrojů je tvořený dvěma sedmipalcovými displeji a centrálním analogovým otáčkoměrem. Objednávky přijímají němečtí prodejci již nyní, ceny startují na 107 553 eurech (cca 2 906 000 korun). První vozy dostanou evropští zákazníci fyzicky v půlce dubna příštího roku, další kontinenty pak budou následovat.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.