Kdy tohle skončí? I Panamera má spotřebu jako miniauto

Porsche Panamera 4 E-Hybrid je zatím nejúspornějším modelem celé řady.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid je zatím nejúspornějším modelem celé řady., foto: Porsche
ar6 9. září 2016 03:00
Sdílej:

Bylo tomu tak u předchůdce a je tomu tak i dnes. O čem je řeč? O Porsche Panamera, které se ani ve druhé generaci nebude spoléhat výhradně na spalovací motory. V Paříži se totiž představí provedení 4 E-Hybrid, značící plug-in hybridní ústrojí v útrobách luxusní limuzíny.

Při premiéře nové Panamery přišly na řadu modely Turbo, 4S a 4S Diesel. Všechny tankují výlučně fosilní paliva, už tehdy ale bylo jasné, že dojde i na nějakou formu hybridu. Spekulovalo se dokonce o upraveném ústrojí z 918 Spyder, zatím se však zájemci o konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 musí spokojit s „běžným“ plug-in hybridem 4 E-Hybrid. Pod jeho kapotou jsou zkombinovány zážehový šestiválec se dvěma turbodmychadly a elektromotor. První nabízí výkon 243 kW (330 k) a točivý moment 450 Nm, druhý má 100 kW (136 k) a 400 Nm. Start vozu probíhá výhradně na elektřinu a při rychlosti maximálně 140 km/h může bezemisní jízda pokračovat ještě dalších 50 kilometrů.

Limuzína je tak kdykoliv schopná naplno využít systémový výkon 340 kW (452 k), točivý moment 700 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy i maximální rychlost 278 km/h. Spotřeba je přitom průměrně 2,5 l/100 km. Stejně jako u čistě spalovacích modelů jsou poháněna všechna čtyři kola, a to přes osmistupňový dvouspojkový automat PDK. Energii poskytuje elektromotoru vodou chlazený lithium-iontový akumulátor, umístěný pod podlahou kufru, s kapacitou 14,1 kWh. Nabití ze zásuvky 10 A trvá 5,8 hodiny, 32 A zásuvka dobu zkrátí na 3,6 hodiny. Začátek nabíjecího procesu lze nastavit přes multimediální systém PCM nebo speciální aplikaci Porsche Car Connect pro chytré telefony či hodiny Apple Watch. Zajímavostí je pomocná klimatizace, upravující teplotu vzduchu v kabině i během nabíjení.

Často bude nejspíše v permanenci otočný volič jízdních režimů na volantu, jenž je součástí balíčku Sport Chrono. Jeho prostřednictvím lze totiž upravovat chování automobilu. Klasikou jsou módy Sport a Sport Plus, kdy především v tom druhém je využíván plný potenciál pohonného ústrojí a také baterií, které jsou dobíjeny tak rychle, jak je to jen možné, aby poskytovaly dostatečnou energii na podporu spalovacího motoru. Čistě elektrický je režim E-Power, Hybrid Auto pro změnu znamená automatické přepínání mezi pohonem na elektřinu nebo benzín. E-Hold udržuje aktuální stav baterie pro případ, že by řidič chtěl přepnout zpět do elektrického režimu, E-Charge znamená dobíjení akumulátoru vidlicovým šestiválcem.

Vedle otočného voliče na volantu je pak v interiéru několik dalších novinek. 12,3palcový displej infotainmentu PCM zobrazuje spolu s přístrojovou deskou informace o pohonném ústrojí, a to včetně aktuálně zbývající energie pro případné využití při potřebě maximálního výkonu. Již zmíněný panel přístrojů je tvořený dvěma sedmipalcovými displeji a centrálním analogovým otáčkoměrem. Objednávky přijímají němečtí prodejci již nyní, ceny startují na 107 553 eurech (cca 2 906 000 korun). První vozy dostanou evropští zákazníci fyzicky v půlce dubna příštího roku, další kontinenty pak budou následovat.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?