Bylo tomu tak u předchůdce a je tomu tak i dnes. O čem je řeč? O Porsche Panamera, které se ani ve druhé generaci nebude spoléhat výhradně na spalovací motory. V Paříži se totiž představí provedení 4 E-Hybrid, značící plug-in hybridní ústrojí v útrobách luxusní limuzíny.
Při premiéře nové Panamery přišly na řadu modely Turbo, 4S a 4S Diesel. Všechny tankují výlučně fosilní paliva, už tehdy ale bylo jasné, že dojde i na nějakou formu hybridu. Spekulovalo se dokonce o upraveném ústrojí z 918 Spyder, zatím se však zájemci o konkurenta Audi A8 nebo BMW řady 7 musí spokojit s „běžným“ plug-in hybridem 4 E-Hybrid. Pod jeho kapotou jsou zkombinovány zážehový šestiválec se dvěma turbodmychadly a elektromotor. První nabízí výkon 243 kW (330 k) a točivý moment 450 Nm, druhý má 100 kW (136 k) a 400 Nm. Start vozu probíhá výhradně na elektřinu a při rychlosti maximálně 140 km/h může bezemisní jízda pokračovat ještě dalších 50 kilometrů.
Limuzína je tak kdykoliv schopná naplno využít systémový výkon 340 kW (452 k), točivý moment 700 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy i maximální rychlost 278 km/h. Spotřeba je přitom průměrně 2,5 l/100 km. Stejně jako u čistě spalovacích modelů jsou poháněna všechna čtyři kola, a to přes osmistupňový dvouspojkový automat PDK. Energii poskytuje elektromotoru vodou chlazený lithium-iontový akumulátor, umístěný pod podlahou kufru, s kapacitou 14,1 kWh. Nabití ze zásuvky 10 A trvá 5,8 hodiny, 32 A zásuvka dobu zkrátí na 3,6 hodiny. Začátek nabíjecího procesu lze nastavit přes multimediální systém PCM nebo speciální aplikaci Porsche Car Connect pro chytré telefony či hodiny Apple Watch. Zajímavostí je pomocná klimatizace, upravující teplotu vzduchu v kabině i během nabíjení.
Často bude nejspíše v permanenci otočný volič jízdních režimů na volantu, jenž je součástí balíčku Sport Chrono. Jeho prostřednictvím lze totiž upravovat chování automobilu. Klasikou jsou módy Sport a Sport Plus, kdy především v tom druhém je využíván plný potenciál pohonného ústrojí a také baterií, které jsou dobíjeny tak rychle, jak je to jen možné, aby poskytovaly dostatečnou energii na podporu spalovacího motoru. Čistě elektrický je režim E-Power, Hybrid Auto pro změnu znamená automatické přepínání mezi pohonem na elektřinu nebo benzín. E-Hold udržuje aktuální stav baterie pro případ, že by řidič chtěl přepnout zpět do elektrického režimu, E-Charge znamená dobíjení akumulátoru vidlicovým šestiválcem.
Vedle otočného voliče na volantu je pak v interiéru několik dalších novinek. 12,3palcový displej infotainmentu PCM zobrazuje spolu s přístrojovou deskou informace o pohonném ústrojí, a to včetně aktuálně zbývající energie pro případné využití při potřebě maximálního výkonu. Již zmíněný panel přístrojů je tvořený dvěma sedmipalcovými displeji a centrálním analogovým otáčkoměrem. Objednávky přijímají němečtí prodejci již nyní, ceny startují na 107 553 eurech (cca 2 906 000 korun). První vozy dostanou evropští zákazníci fyzicky v půlce dubna příštího roku, další kontinenty pak budou následovat.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?