Etalonem mezi elektrickými limuzínami je Tesla Model S, nemuselo by to ale platit dlouho. Stále více značek totiž připravuje americké konkurenci tvrdě zatopit. Nejnověji se do tohoto pelotonu přidalo Audi, jehož A9 e-tron přijede do roku 2020 hned se třemi elektromotory.
Elektrická ofenziva čtyř kruhů začne již velice brzy. Alespoň s tím počítají plány koncernu Volkswagen, pomalu zvedajícího se po aféře Dieselgate. Prvním velkosériovým elektromobilem Audi tak bude SUV Q6 e-tron v roce 2018, po něm bude následovat nástupce A3 e-tron a pak už sedan A9 e-tron, nepřekvapivě využívající techniku SUV. „V roce 2020 budeme mít tři elektromobily. Začneme s produkční verzí konceptu e-tron quattro s dojezdem 500 kilometrů. Za další pět už bude čtvrtina našeho portfolia jezdit jen na baterie,“ řekl pro Autocar šéf Audi Rupert Stadler. Stejný muž také potvrdil výrobu A9 e-tron, která bude mezi luxusními automobily posazená co nejvýše.
Ze sdílení techniky s Q6 mimo jiné vyplývá, že konkurence Tesly bude mít dojezd minimálně 500 kilometrů, ale především hned tři elektromotory (a tím pádem elektrickou čtyřkolku)! Jinak zkrátka nejrychlejší auto na světě porazit nejde. Jeden elektrický motor vpředu by tak měl pohánět přední nápravu, další dvě jednotky vzadu se budou start o zadní kola. To znamená, že by A9 měla mít celkový výkon 320 kW (435 k) s možností krátkodobého zvýšení na 370 kW (503 k). Těchto hodnot dosahoval loňský koncept a od série se příliš lišit nebudou. Na rozdíl od konkurence dostanou elektrická Audi asynchronní motory. Stefan Knírech, šéf výzkumu a vývoje značky, tuto cestu označuje za účinnější než v případě synchronních motorů.
Nebude to ale jediná odlišnost celého pohonného ústrojí od konkurence. Pohon všech kol Audi by měl využívat elektronického vektorování točivého momentu pro rozdělení síly mezi zadní kola v závislosti na aktuální přilnavosti. Převodovka pak bude pracovat v režimu Drive nebo Sport. Pomalu se tak dostáváme k jízdním výkonům, které budou ve válce s Teslou tím jazýčkem na vahách. Přesné hodnoty pro A9 zatím známy nejsou, SUV Q6 ale udělá stovku za 4,6 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Sedan bude lepší, dvě sekundy se ale očekávat nedají. Důležitější než rychlost je nicméně úložiště energie v podobě kapalinou chlazených akumulátorů pod podlahou vozu s kapacitou 95 kWh. Nabíjení bude možné mimo jiné i bezdrátově, technika zajde dokonce tak daleko, že auto si samo najde parkovací místo s nabíječkou a zajede do něj. Zapomínat nesmíme ani na autonomní řízení na úrovni čtyři. Ta značí, že je vůz schopen jezdit sám nejen na dálnicích, ale i běžných silnicích. Stále ale existují některá omezení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?