Tesla Motors sice nemá na růžích ustláno, neustále ale přichází s novými modely nebo alespoň novými verzemi stávajících modelů. Proto se v průběhu jara dočkal Model S modernizace vzhledu i techniky. Nyní Američané přichází s dalším vylepšením, které jinak rodinný model katapultuje na úroveň hypersportů.
Letos v dubnu přišla na trh Tesla Model S v omlazené podobě už bez masky chladiče. V nabídce však zůstal skutečně rychlý model P90D s módem Ludicrous, díky němuž zrychluje vůz o výkonu 345 kW (469 k) na 100 km/h za 3 sekundy (z 0 na 96 km/h to zabere 2,8 sekundy). Už to je na vůz s plnou luxusní výbavou a až sedmi místy k sezení, dvě sedadla v kufru jsou ovšem jen provizorní, neskutečné číslo. Tesla se však hranici výkonu rozhodla posunout ještě dál a představila Model S P100D. Její hlavní novinkou je použití baterie s kapacitou 100 kWh.
Ta umožnila nejen zvýšit dojezd na 613 kilometrů podle evropského nebo 507 kilometrů podle amerického cyklu, ale zároveň snížit hranici, potřebnou ke zrychlení na 60 mil za hodinu (96 km/h). Z klidu to tak Model S P100D v módu Ludicrous zvládne za 2,5 sekundy, což z něj dle automobilky dělá aktuálně nejrychlejší produkční auto na světě. Pokud do srovnání přidáme i minulost, pak je Tesla třetím nejrychlejším vozem. Před ní už jsou podle dat magazínu Motor Trend jen LaFerrari a Porsche 918 Spyder, jimž doba potřebná k akceleraci z 0 na 96 km/h zabere 2,4 sekundy. Ani jedno už ale oficiálně jako nové nekoupíte.
Američané si ale nárokují i další „nej“ tituly. Verzi P100D totiž dostalo také SUV Model X, které s ním na 96 km/h zrychluje v režimu Ludicrous za 2,9 sekundy. A to, jak asi tušíte, je aktuálně i historicky nejlepší čas mezi všemi SUV. Na jedno nabití pak sedmimístný vůz dokáže ujet 542 kilometrů podle evropského nebo 465 kilometrů podle amerického cyklu. Objednávat obě auta lze již dnes, ceny ale nejsou vůbec nízké. Ve své tiskové zprávě to konec konců zmiňuje i Tesla samotná, jež ale dodává, že díky těm, co si koupí dražší Model S nebo X může financovat vývoj a výrobu menšího Modelu 3. Ve většině Evropy tak limuzína startuje na 127 700 eurech (cca 3 450 000 korun), SUV potom na 128 700 eurech (cca 3 477 000 korun). Pro stávající majitele verze P90D nebo ty, kteří ji již mají objednanou, existuje možnost výměny za baterii s větší kapacitou. V USA tato možnost přijde na 20 000 dolarů (cca 479 000 korun) pro stávající majitele, respektive na 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) pro již objednané, ale nedoručené vozy.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.