Aktuálně nejrychlejší auto na světě? To se budete divit

Tesla Motors představuje aktuálně nejrychlejší auto na světě.
Tesla Motors představuje aktuálně nejrychlejší auto na světě., foto: Tesla Motors
ar6 28. srpna 2016 16:29
Sdílej:

Tesla Motors sice nemá na růžích ustláno, neustále ale přichází s novými modely nebo alespoň novými verzemi stávajících modelů. Proto se v průběhu jara dočkal Model S modernizace vzhledu i techniky. Nyní Američané přichází s dalším vylepšením, které jinak rodinný model katapultuje na úroveň hypersportů.

Letos v dubnu přišla na trh Tesla Model S v omlazené podobě už bez masky chladiče. V nabídce však zůstal skutečně rychlý model P90D s módem Ludicrous, díky němuž zrychluje vůz o výkonu 345 kW (469 k) na 100 km/h za 3 sekundy (z 0 na 96 km/h to zabere 2,8 sekundy). Už to je na vůz s plnou luxusní výbavou a až sedmi místy k sezení, dvě sedadla v kufru jsou ovšem jen provizorní, neskutečné číslo. Tesla se však hranici výkonu rozhodla posunout ještě dál a představila Model S P100D. Její hlavní novinkou je použití baterie s kapacitou 100 kWh.

Ta umožnila nejen zvýšit dojezd na 613 kilometrů podle evropského nebo 507 kilometrů podle amerického cyklu, ale zároveň snížit hranici, potřebnou ke zrychlení na 60 mil za hodinu (96 km/h). Z klidu to tak Model S P100D v módu Ludicrous zvládne za 2,5 sekundy, což z něj dle automobilky dělá aktuálně nejrychlejší produkční auto na světě. Pokud do srovnání přidáme i minulost, pak je Tesla třetím nejrychlejším vozem. Před ní už jsou podle dat magazínu Motor Trend jen LaFerrari a Porsche 918 Spyder, jimž doba potřebná k akceleraci z 0 na 96 km/h zabere 2,4 sekundy. Ani jedno už ale oficiálně jako nové nekoupíte.

Američané si ale nárokují i další „nej“ tituly. Verzi P100D totiž dostalo také SUV Model X, které s ním na 96 km/h zrychluje v režimu Ludicrous za 2,9 sekundy. A to, jak asi tušíte, je aktuálně i historicky nejlepší čas mezi všemi SUV. Na jedno nabití pak sedmimístný vůz dokáže ujet 542 kilometrů podle evropského nebo 465 kilometrů podle amerického cyklu. Objednávat obě auta lze již dnes, ceny ale nejsou vůbec nízké. Ve své tiskové zprávě to konec konců zmiňuje i Tesla samotná, jež ale dodává, že díky těm, co si koupí dražší Model S nebo X může financovat vývoj a výrobu menšího Modelu 3. Ve většině Evropy tak limuzína startuje na 127 700 eurech (cca 3 450 000 korun), SUV potom na 128 700 eurech (cca 3 477 000 korun). Pro stávající majitele verze P90D nebo ty, kteří ji již mají objednanou, existuje možnost výměny za baterii s větší kapacitou. V USA tato možnost přijde na 20 000 dolarů (cca 479 000 korun) pro stávající majitele, respektive na 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) pro již objednané, ale nedoručené vozy.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.