Tesla Motors sice nemá na růžích ustláno, neustále ale přichází s novými modely nebo alespoň novými verzemi stávajících modelů. Proto se v průběhu jara dočkal Model S modernizace vzhledu i techniky. Nyní Američané přichází s dalším vylepšením, které jinak rodinný model katapultuje na úroveň hypersportů.
Letos v dubnu přišla na trh Tesla Model S v omlazené podobě už bez masky chladiče. V nabídce však zůstal skutečně rychlý model P90D s módem Ludicrous, díky němuž zrychluje vůz o výkonu 345 kW (469 k) na 100 km/h za 3 sekundy (z 0 na 96 km/h to zabere 2,8 sekundy). Už to je na vůz s plnou luxusní výbavou a až sedmi místy k sezení, dvě sedadla v kufru jsou ovšem jen provizorní, neskutečné číslo. Tesla se však hranici výkonu rozhodla posunout ještě dál a představila Model S P100D. Její hlavní novinkou je použití baterie s kapacitou 100 kWh.
Ta umožnila nejen zvýšit dojezd na 613 kilometrů podle evropského nebo 507 kilometrů podle amerického cyklu, ale zároveň snížit hranici, potřebnou ke zrychlení na 60 mil za hodinu (96 km/h). Z klidu to tak Model S P100D v módu Ludicrous zvládne za 2,5 sekundy, což z něj dle automobilky dělá aktuálně nejrychlejší produkční auto na světě. Pokud do srovnání přidáme i minulost, pak je Tesla třetím nejrychlejším vozem. Před ní už jsou podle dat magazínu Motor Trend jen LaFerrari a Porsche 918 Spyder, jimž doba potřebná k akceleraci z 0 na 96 km/h zabere 2,4 sekundy. Ani jedno už ale oficiálně jako nové nekoupíte.
Američané si ale nárokují i další „nej“ tituly. Verzi P100D totiž dostalo také SUV Model X, které s ním na 96 km/h zrychluje v režimu Ludicrous za 2,9 sekundy. A to, jak asi tušíte, je aktuálně i historicky nejlepší čas mezi všemi SUV. Na jedno nabití pak sedmimístný vůz dokáže ujet 542 kilometrů podle evropského nebo 465 kilometrů podle amerického cyklu. Objednávat obě auta lze již dnes, ceny ale nejsou vůbec nízké. Ve své tiskové zprávě to konec konců zmiňuje i Tesla samotná, jež ale dodává, že díky těm, co si koupí dražší Model S nebo X může financovat vývoj a výrobu menšího Modelu 3. Ve většině Evropy tak limuzína startuje na 127 700 eurech (cca 3 450 000 korun), SUV potom na 128 700 eurech (cca 3 477 000 korun). Pro stávající majitele verze P90D nebo ty, kteří ji již mají objednanou, existuje možnost výměny za baterii s větší kapacitou. V USA tato možnost přijde na 20 000 dolarů (cca 479 000 korun) pro stávající majitele, respektive na 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) pro již objednané, ale nedoručené vozy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.