Rychlý a dostupný elektromobil? Opel Ampera-e spíše zklame

ar6, 24. srpna 2016, 15:44 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Ačkoliv elektromobily nejsou v Evropě ani zdaleka nejpopulárnějším alternativou k běžným spalovacím vozům, pořád se nachází nové a nové značky, které do této části trhu vstupují. Například Opel už se jednou s Amperou spálil, zkouší to však podruhé. A lépe, tedy alespoň papírově.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Ampera-e míří v sériové podobě do Paříže.

Opel Ampera-e míří v sériové podobě do Paříže. | foto: Opel

Sdílejte článek

Původní Opel Ampera byl dvojčetem Chevroletu Volt, což znamenalo poměrně zavalitou karosérii liftback a také pohonné ústrojí, které ale vedle čisté elektřiny umělo jezdit i jako hybrid. Nová Ampera-e, ono dodatečné písmeno má zřejmě zdůraznit opravdu čistě elektrický pohon, na to jde stejně a přece jinak. Opět se jedná o dvojče zámořského Chevroletu, místo druhého Voltu si ale v Rüsselsheimu vybrali hatchback Bolt. To znamená konvenční pětidveřovou karosérii typu hatchback, pět míst k sezení a elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 360 Nm.

Opel slibuje dynamiku srovnatelnou s modely divize OPC, samozřejmě jde jen o reklamní trik. Tedy vlastně ne tak docela, jen místo klasické akcelerace z 0 na 100 km/h je porovnáváno zrychlení z 0 na 50 km/h. To zvládne Ampera-e za 3,2 sekundy, pružné zrychlení za 80 na 120 km/h pak vozu zabere 4,5 sekundy. Ve své podstatě mají tyto hodnoty svůj význam, v městském provozu totiž více než padesátkou jezdit nebudete a doba, za níž tuto rychlost dosáhnete, bude tedy středem zájmu. Maximální rychlost je mimochodem 150 km/h, dojezd Němci zatím neuvádí. Bolt má však k dispozici pod podlahou umístěné lithium-iontové akumulátory o kapacitě 60 kWh, stačící na 322 kilometrů. To se dost blíží slovům Opelu o dojezdu větším než u většiny elektromobilů.

Vnější vzhled jsme si měli možnost poprvé prohlédnout už v únoru, od té doby se auto nezměnilo. Opět to tak znamená křivky Chevroletu, doplněné novou maskou chladiče a jiným nasávacím otvorem v předním nárazníku. LED diodová světla vpředu i vzadu nebo stylové propojení boční linie oken s tím zadním zůstaly. Kabina nabídne díky pod podlahou umístěným akumulátorům dostatek místa pro pět cestujících, chybět nebude ani nejmodernější multimediální výbava. To znamená poslední generaci systému IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, WiFi připojením k internetu nebo telematický systém OnStar. Přístrojová deska bude pravděpodobně digitální. Premiéru si Ampera-e odbude za pár týdnů v Paříži, ceny by podle Auto Bildu mohly startovat na úrovni 33 000 eur (cca 891 000 korun). Na elektromobil pro masy, jak sliboval Chevrolet Bolt, to tedy zatím nevypadá.

Vytisknout

Diskuze: Rychlý a dostupný elektromobil? Opel Ampera-e spíše zklame

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lada Vesta Cross je novým pseudoterénním sedanem.

Volvo S60 Cross Country pro masy, Lada představuje Vestu Cross

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud