Původní Opel Ampera byl dvojčetem Chevroletu Volt, což znamenalo poměrně zavalitou karosérii liftback a také pohonné ústrojí, které ale vedle čisté elektřiny umělo jezdit i jako hybrid. Nová Ampera-e, ono dodatečné písmeno má zřejmě zdůraznit opravdu čistě elektrický pohon, na to jde stejně a přece jinak. Opět se jedná o dvojče zámořského Chevroletu, místo druhého Voltu si ale v Rüsselsheimu vybrali hatchback Bolt. To znamená konvenční pětidveřovou karosérii typu hatchback, pět míst k sezení a elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 360 Nm.
Opel slibuje dynamiku srovnatelnou s modely divize OPC, samozřejmě jde jen o reklamní trik. Tedy vlastně ne tak docela, jen místo klasické akcelerace z 0 na 100 km/h je porovnáváno zrychlení z 0 na 50 km/h. To zvládne Ampera-e za 3,2 sekundy, pružné zrychlení za 80 na 120 km/h pak vozu zabere 4,5 sekundy. Ve své podstatě mají tyto hodnoty svůj význam, v městském provozu totiž více než padesátkou jezdit nebudete a doba, za níž tuto rychlost dosáhnete, bude tedy středem zájmu. Maximální rychlost je mimochodem 150 km/h, dojezd Němci zatím neuvádí. Bolt má však k dispozici pod podlahou umístěné lithium-iontové akumulátory o kapacitě 60 kWh, stačící na 322 kilometrů. To se dost blíží slovům Opelu o dojezdu větším než u většiny elektromobilů.
Vnější vzhled jsme si měli možnost poprvé prohlédnout už v únoru, od té doby se auto nezměnilo. Opět to tak znamená křivky Chevroletu, doplněné novou maskou chladiče a jiným nasávacím otvorem v předním nárazníku. LED diodová světla vpředu i vzadu nebo stylové propojení boční linie oken s tím zadním zůstaly. Kabina nabídne díky pod podlahou umístěným akumulátorům dostatek místa pro pět cestujících, chybět nebude ani nejmodernější multimediální výbava. To znamená poslední generaci systému IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, WiFi připojením k internetu nebo telematický systém OnStar. Přístrojová deska bude pravděpodobně digitální. Premiéru si Ampera-e odbude za pár týdnů v Paříži, ceny by podle Auto Bildu mohly startovat na úrovni 33 000 eur (cca 891 000 korun). Na elektromobil pro masy, jak sliboval Chevrolet Bolt, to tedy zatím nevypadá.