Přehlídka automobilové krásy v Monterey není jen o unikátních veteránech nebo moderních hypersportech. V menšině se zde prezentují i vozy, které si může teoreticky dovolit i normální smrtelník. Jedním z nich je elektrické MPV čínské značky Iconiq.
Pamatujete si na Lykan Hypersport, který mimo jiné létal díky sedmému Rychle a zběsile mezi mrakodrapy v Dubaji? Pak možná víte, že za ním stojí arabská značka W Motors. Ta za normálních okolností nemá s elektrickými MPV nic společného a spíše se zaměřuje na hypersporty, mezi které se řadí i její poslední produkt známý jako Fenyr SuperSport. Jenomže i tato automobilka podlehla ekonomicky zajímavému partnerství s Číňany a na Monterey Car Week tak po boku výše zmíněného Fenyru bude stát i Iconiq Seven. Ten byl vyvinut za pomoci techniků arabské automobilky a kdo se na vůz zaměří více, možná najde s oběma sporťáky i několik společných detailů.
Jde hlavně o tvar předních světlometů, složených z horizontálních i vertikálních LED zdrojů. Pod nimi se pak přes téměř celou šířku předních partií táhne úzký nasávací otvor. Maska chladiče je nepřekvapivě zakrytovaná, Iconiq Seven je totiž čistým elektromobilem. Profil nabízí hned několik výrazných prolisů, dělající vůz opticky možná o trochu dynamičtější. Dveře (vpředu s kamerami místo zrcátek) se podle umístění klik pravděpodobně otevírají proti sobě, přičemž toto řešení je v segmentu ojedinělé. Zadní část je poměrně mohutná a vedle nasávacích otvorů v blatnících a vysoko zasahujícího nárazníku zaujme hlavně full-LED světly.
Soudě dle názvu je uvnitř vozu místo pro sedm cestujících, vzhledem k téměř rovné střeše se pak prakticky nedá pochybovat o mimořádné praktičnosti. Jak už bylo řečeno, pohon je plně elektrický a údajně s jeho vývojem pomáhala rakouská Magna Steyr, bližší detaily ale chybí. Přesto se Iconiq Seven chystá do sériové výroby, která bude určena především taxi službám nebo firmám s nutností přepravy více osob (ideálně třeba letiště nebo hotely). Do velkých měst se totiž elektromobily docela hodí a čínská vláda má pro jejich podporu velice štědrý dotační program.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?