Přehlídka automobilové krásy v Monterey není jen o unikátních veteránech nebo moderních hypersportech. V menšině se zde prezentují i vozy, které si může teoreticky dovolit i normální smrtelník. Jedním z nich je elektrické MPV čínské značky Iconiq.
Pamatujete si na Lykan Hypersport, který mimo jiné létal díky sedmému Rychle a zběsile mezi mrakodrapy v Dubaji? Pak možná víte, že za ním stojí arabská značka W Motors. Ta za normálních okolností nemá s elektrickými MPV nic společného a spíše se zaměřuje na hypersporty, mezi které se řadí i její poslední produkt známý jako Fenyr SuperSport. Jenomže i tato automobilka podlehla ekonomicky zajímavému partnerství s Číňany a na Monterey Car Week tak po boku výše zmíněného Fenyru bude stát i Iconiq Seven. Ten byl vyvinut za pomoci techniků arabské automobilky a kdo se na vůz zaměří více, možná najde s oběma sporťáky i několik společných detailů.
Jde hlavně o tvar předních světlometů, složených z horizontálních i vertikálních LED zdrojů. Pod nimi se pak přes téměř celou šířku předních partií táhne úzký nasávací otvor. Maska chladiče je nepřekvapivě zakrytovaná, Iconiq Seven je totiž čistým elektromobilem. Profil nabízí hned několik výrazných prolisů, dělající vůz opticky možná o trochu dynamičtější. Dveře (vpředu s kamerami místo zrcátek) se podle umístění klik pravděpodobně otevírají proti sobě, přičemž toto řešení je v segmentu ojedinělé. Zadní část je poměrně mohutná a vedle nasávacích otvorů v blatnících a vysoko zasahujícího nárazníku zaujme hlavně full-LED světly.
Soudě dle názvu je uvnitř vozu místo pro sedm cestujících, vzhledem k téměř rovné střeše se pak prakticky nedá pochybovat o mimořádné praktičnosti. Jak už bylo řečeno, pohon je plně elektrický a údajně s jeho vývojem pomáhala rakouská Magna Steyr, bližší detaily ale chybí. Přesto se Iconiq Seven chystá do sériové výroby, která bude určena především taxi službám nebo firmám s nutností přepravy více osob (ideálně třeba letiště nebo hotely). Do velkých měst se totiž elektromobily docela hodí a čínská vláda má pro jejich podporu velice štědrý dotační program.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.