Loga STI v poslední době nenosí jen pravověrná „superSubaru“, ale i modely s písmenky tS. Ta značí jisté změny vzhledu i techniky, chybí ale výraznější zásahy do motorového prostoru a celkově je takové Subaru jen lehce přiostřené. Nově do této rodinky přibývá crossover XV.
Letos v lednu ukázalo Subaru v Tokiu hned dva nové modely s logy STI. Levorg už se do výroby dostal, na řadu teď přišel také crossover XV, odvozený od Imprezy. Zatímco kombi se ve své nové podobě jmenuje STI Sport, zvýšený hatchback se musí spokojit se jménem tS, navíc podpořené hybridním pohonným ústrojím. O tom ale až za chvíli. V porovnání s lednovým konceptem se produkční verze příliš nezměnila, zachovány zůstaly především atraktivní oranžové detaily karosérie. Ty se objevují na nových náraznících a nástavcích prahů, Subaru dále použilo masku chladiče s logem STI, nové okolí mlhovek, zadní spoiler, černé kryty zrcátek a samozřejmě loga STI a tS různě po karosérii. Kola s oranžovými prvky mají 17 palců, k dispozici pak budou jen tři odstíny karosérie – bílá Crystal Pearl, černá Crystal Silica a modrá Hyper.
Kabina uvítá pasažéry trochu divoce zbarveným čalouněním sedadel v kombinaci kůže a semiše. Středy sedaček jsou černé, bočnice jsou béžové a oranžové. Druhý jmenovaný odstín má také prošívání téměř všech prvků interiéru, respektive loketní opěrky ve dveřích a okolí tří otočných ovladačů na středové konzoli. Kožený volant (stejným potahem disponují i horní část přístrojové desky a hlavice řadicí páky a páky ruční brzdy) má ve svém středu logo STI, stejné se nachází i na opěrkách hlav předních sedaček a prazích dveří. Dekory obstarávají černé a metalické lišty.
Po technické stránce asi nejvíce zaujmou přední zavěšení, zadní tlumiče, pružiny, přední výztuhy a další komponenty podvozku naladěné specialisty divize STI. Pod kapotou 4485 milimetrů dlouhého vozu už to taková sláva není. Nachází se tam totiž dvoulitrový Boxer, který dává maximálně 110 kW (150 k) při 6000 ot./min a 196 Nm při 4200 ot./min, v kombinaci s elektromotorem. Ten je uložen v bezestupňovém automatu Lineartronic a dává dalších 9 kW (12 k) a 65 Nm. Poháněna jsou všechna kola. Jak už bylo řečeno, XV Hybrid tS míří do sériové výroby. Cena vozu je nejméně 3 326 400 jenů (cca 797 000 korun). K nám se japonský crossover s prvky a logy STI zcela určitě nepodívá.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.