Loga STI v poslední době nenosí jen pravověrná „superSubaru“, ale i modely s písmenky tS. Ta značí jisté změny vzhledu i techniky, chybí ale výraznější zásahy do motorového prostoru a celkově je takové Subaru jen lehce přiostřené. Nově do této rodinky přibývá crossover XV.
Letos v lednu ukázalo Subaru v Tokiu hned dva nové modely s logy STI. Levorg už se do výroby dostal, na řadu teď přišel také crossover XV, odvozený od Imprezy. Zatímco kombi se ve své nové podobě jmenuje STI Sport, zvýšený hatchback se musí spokojit se jménem tS, navíc podpořené hybridním pohonným ústrojím. O tom ale až za chvíli. V porovnání s lednovým konceptem se produkční verze příliš nezměnila, zachovány zůstaly především atraktivní oranžové detaily karosérie. Ty se objevují na nových náraznících a nástavcích prahů, Subaru dále použilo masku chladiče s logem STI, nové okolí mlhovek, zadní spoiler, černé kryty zrcátek a samozřejmě loga STI a tS různě po karosérii. Kola s oranžovými prvky mají 17 palců, k dispozici pak budou jen tři odstíny karosérie – bílá Crystal Pearl, černá Crystal Silica a modrá Hyper.
Kabina uvítá pasažéry trochu divoce zbarveným čalouněním sedadel v kombinaci kůže a semiše. Středy sedaček jsou černé, bočnice jsou béžové a oranžové. Druhý jmenovaný odstín má také prošívání téměř všech prvků interiéru, respektive loketní opěrky ve dveřích a okolí tří otočných ovladačů na středové konzoli. Kožený volant (stejným potahem disponují i horní část přístrojové desky a hlavice řadicí páky a páky ruční brzdy) má ve svém středu logo STI, stejné se nachází i na opěrkách hlav předních sedaček a prazích dveří. Dekory obstarávají černé a metalické lišty.
Po technické stránce asi nejvíce zaujmou přední zavěšení, zadní tlumiče, pružiny, přední výztuhy a další komponenty podvozku naladěné specialisty divize STI. Pod kapotou 4485 milimetrů dlouhého vozu už to taková sláva není. Nachází se tam totiž dvoulitrový Boxer, který dává maximálně 110 kW (150 k) při 6000 ot./min a 196 Nm při 4200 ot./min, v kombinaci s elektromotorem. Ten je uložen v bezestupňovém automatu Lineartronic a dává dalších 9 kW (12 k) a 65 Nm. Poháněna jsou všechna kola. Jak už bylo řečeno, XV Hybrid tS míří do sériové výroby. Cena vozu je nejméně 3 326 400 jenů (cca 797 000 korun). K nám se japonský crossover s prvky a logy STI zcela určitě nepodívá.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.