Subaru XV dostane prvky STI, přeplňovaný Boxer však nečekejte

Subaru XV Hybrid přichází v provedení tS s prvky divize STI.
Subaru XV Hybrid přichází v provedení tS s prvky divize STI., foto: Subaru
ar6 6. srpna 2016 19:10
Sdílej:

Loga STI v poslední době nenosí jen pravověrná „superSubaru“, ale i modely s písmenky tS. Ta značí jisté změny vzhledu i techniky, chybí ale výraznější zásahy do motorového prostoru a celkově je takové Subaru jen lehce přiostřené. Nově do této rodinky přibývá crossover XV.

Letos v lednu ukázalo Subaru v Tokiu hned dva nové modely s logy STI. Levorg už se do výroby dostal, na řadu teď přišel také crossover XV, odvozený od Imprezy. Zatímco kombi se ve své nové podobě jmenuje STI Sport, zvýšený hatchback se musí spokojit se jménem tS, navíc podpořené hybridním pohonným ústrojím. O tom ale až za chvíli. V porovnání s lednovým konceptem se produkční verze příliš nezměnila, zachovány zůstaly především atraktivní oranžové detaily karosérie. Ty se objevují na nových náraznících a nástavcích prahů, Subaru dále použilo masku chladiče s logem STI, nové okolí mlhovek, zadní spoiler, černé kryty zrcátek a samozřejmě loga STI a tS různě po karosérii. Kola s oranžovými prvky mají 17 palců, k dispozici pak budou jen tři odstíny karosérie – bílá Crystal Pearl, černá Crystal Silica a modrá Hyper.

Kabina uvítá pasažéry trochu divoce zbarveným čalouněním sedadel v kombinaci kůže a semiše. Středy sedaček jsou černé, bočnice jsou béžové a oranžové. Druhý jmenovaný odstín má také prošívání téměř všech prvků interiéru, respektive loketní opěrky ve dveřích a okolí tří otočných ovladačů na středové konzoli. Kožený volant (stejným potahem disponují i horní část přístrojové desky a hlavice řadicí páky a páky ruční brzdy) má ve svém středu logo STI, stejné se nachází i na opěrkách hlav předních sedaček a prazích dveří. Dekory obstarávají černé a metalické lišty.

Po technické stránce asi nejvíce zaujmou přední zavěšení, zadní tlumiče, pružiny, přední výztuhy a další komponenty podvozku naladěné specialisty divize STI. Pod kapotou 4485 milimetrů dlouhého vozu už to taková sláva není. Nachází se tam totiž dvoulitrový Boxer, který dává maximálně 110 kW (150 k) při 6000 ot./min a 196 Nm při 4200 ot./min, v kombinaci s elektromotorem. Ten je uložen v bezestupňovém automatu Lineartronic a dává dalších 9 kW (12 k) a 65 Nm. Poháněna jsou všechna kola. Jak už bylo řečeno, XV Hybrid tS míří do sériové výroby. Cena vozu je nejméně 3 326 400 jenů (cca 797 000 korun). K nám se japonský crossover s prvky a logy STI zcela určitě nepodívá.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.