Futuristický Nissan BladeGlider doznal mnoha úprav, zamíří do výroby?

ar6, 5. srpna 2016, 04:00 Google+

Před třemi lety Nissan překvapil návštěvníky tokijského autosalonu neotřelou studií BlideGlider. Ta byla zajímavá nejen úzkou přední a naopak širokou zadní nápravou, ale i celkovým tvarem karosérie a sezením ve stylu McLarenu F1. Dnes se sporťák dostal do další fáze, při níž už reálně jezdí a má nový design.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan BladeGlider je v nejnovější podobě plně pojízdný.

Nissan BladeGlider je v nejnovější podobě plně pojízdný. | foto: Nissan

Sdílejte článek

Už při představení Nissan zvažoval nejméně malosériovou výrobu BladeGlideru s elektrickým pohonným ústrojím a pohonem zadních kol. Postupem času to ale s plánem produkční verzi začalo vypadat bledě, a to až do tohoto týdne, kdy Japonci odhalili další fázi „projektu“ BlideGlider. Oproti dřívějšku je tady zásadní rozdíl už v tom, že je auto plně funkční. Na naladění pohonného ústrojí spolupracoval Nissan s Williams Advanced Engineering, výsledkem jsou dva elektromotory o výkonu 130 kW (177 k) pro každé zadní kolo. Součástí systému je také vektorování točivého momentu s režimy Off, Agile a Drift, které při neotáčivosti dokáže poslat více výkonu na vnější kolo a tím zlepšit jízdní vlastnosti.

V součinnosti obou elektromotorů disponuje BladeGlider výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 707 Nm, které při váze 1300 kilogramů stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 5 vteřin a maximální rychlost větší než 190 km/h. Energii poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 220 kWh. Oproti provedení z Tokia se také změnil vzhled 4300 milimetrů dlouhého, 1850 milimetrů širokého a 1300 milimetrů vysokého stroje s rozvorem náprav o hodnotě 2800 milimetrů. Tvar karosérie připomínající raketu sice zůstal, rozchod kol vpředu je ale ještě užší než dřív, vzadu se naopak vzdálenost mezi koly rozšířila. Kompletně přepracován byl také design přední a zadní části, nové je též lakování nebo vzhled kol.

Zachovány zůstaly dlouhé dveře, otevírající se nahoru proti směru jízdy. Odnímatelná střecha byla vyztužena strukturou proti převrácení. Samotná automobilka slibuje zážitky otevřeného závodního vozu s bezpečnostní kupé. Klasická zrcátka nahradily kamery, jejichž výstup je po stranách volantu. Ten má také integrovaný displej, zobrazující provozní informace o autě (rychlost nebo stav baterií). Sezení je pořád stejné jako v McLarenu F1, tedy řidič centrálně a po jeho stranách trochu vzadu dva spolujezdci. Každé sedadlo má čtyřbodové bezpečnostní pásy, anatomické tvarování a potah specifickou tkaninou. Horní část sedačky má oranžovou nebo zelenou barvu.


Prezentace vozu proběhne v srpnu v Riu de Janeiru, kde se ukáží hned dva kousky. Jeden bude k dispozici na statickou obhlídku, druhý dostanou k dispozici novináři a VIP hosté. Mohlo by to tedy znamenat, že je BladeGlider zase o něco blíže alespoň malosériové výrobě? Podle všeho bohužel nikoliv. Auto je sice údajně velice blízko tomu, jak by se chovala jeho produkční varianta, do výroby ale nikdy nezamíří. Řekl to alespoň pro Aurocar marketingový ředitel značky Roel de Vries. V plánu je nicméně na tomto vozidle otestovat některé technologie a ty později využít pro sériové elektrické kupé.

Vytisknout

Diskuze: Futuristický Nissan BladeGlider doznal mnoha úprav, zamíří do výroby?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi oživuje označení XM, ponese ho MPV pro Indonésii.

Označení XM je zpět, francouzská limuzína ho však nenosí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud