Se stále přísnějšími emisními normami bude poměrně razantně přibývat množství hybridů a elektromobilů. K tomuto trendu se navíc přidají značky, u nichž podobné auto může na první pohled působit poněkud exoticky. To je také případ ruské Lady, která o víkendu předvedla Vestu EV.
Ačkoliv by to někoho mohlo překvapit, Vesta EV není prvním elektromobilem v historii Lady. Průkopníkem bylo v tomto ohledu kombi 2801, vycházející ze standardního modelu 2102. Aby však do něj mohly být nainstalovány nikl-zinkové baterie s napětím 24 V, přišlo auto o zadní dveře, sedačky i 130 kilogramů užitečné hmotnosti. Lada 2801 byla představena v roce 1984 a celkem 47 exemplářů sloužilo poštovním úřadům napříč Ruskem. Do běžné výroby se vůz nedostal kvůli ceně a reálné využitelnosti – jen nabíjení trvalo 24 hodin.
Střih, moskevský autosalon 2012 a na něm opět elektrické kombi. Ten už nejde o Žigulík, ale novější Kalinu značenou jako EL Lada, tedy elektrická Lada. Ta dosahuje výkonu 60 kW (81 k), přičemž lithium-železo-fosfátové akumulátory o kapacitě 23 kWh stačí na papírový dojezd 140 kilometrů. Ruská zima však podle dostupných informací snižuje dojezd na 100 kilometrů, aktivní topení a vyhřívání sedadel znamená jen 50 až 70 kilometrů a úplně neekonomická jízda dokonce jen 45 kilometrů. Dobíjení zabere 8 hodin, maximální rychlost je 140 km/h. Na rozdíl od předchůdce se EL Lady vyrobilo o něco více kusů – 100 aut se dostalo do regionu Stavropol, kde byly použity jako taxíky, to stejné potom čekalo i některé další oblasti. V roce 2014 dokonce začal přímý prodej právnickým osobám za 960 000 rublů (cca 364 000 korun), vzhledem k neexistující infrastruktuře a problémům s dojezdem však ani tato cesta nebyla úspěšná.
Teď tedy přichází na scénu elektrická Vesta, jejíž oficiální premiéru zřejmě uvidíme za měsíc v Moskvě. První fotografie a informace ale zveřejnil na svém Facebooku již o víkendu, kdy se konala malá přehlídka elektrických a hybridních aut, marketingový ředitel AvtoVAZu Alexander Bredikhin. Až na nápisy byste však Vestu EV od té běžné nejspíše nepoznali. Na rozdíl od jiných elektromobilů nekřičí 4410 milimetrů dlouhý sedan do světa co je zač. Pod kapotou se nachází motor o výkonu 60 kW (81 k), udělující sedanu zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,5 sekundy a maximální rychlost 140 km/h. Akumulátory s kapacitou 25 kWh jsou lithium-iontové a jejich plné nabití zabere 9 hodin, konektor se nachází na místě palivové nádrže. Udávaný dojezd je 150 kilometrů v kombinovaném cyklu a 170 kilometrů ve městě. Další informace zatím nevíme, odpovědi by ale měl dát moskevský autosalon. Ten se i při neúčasti mnoha značek konat bude, Lada na něj přiveze také sériovou Vestu s karosérií kombi a pseudoterénní Vestu Cross.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?