Před třemi lety založilo BMW spolu s Brilliance v Číně automobilku Zinoro. Jejím primárním cílem je produkovat elektrická nebo hybridní auta, přičemž doposud jediným sériovým strojem bylo elektrické SUV 1E, vycházející z první generace BMW X1. Nyní se na trh chystá plug-in hybrid 60H a opět v něm můžete poznat německé SUV.
Několik týdnů zpátky měla na pekingském autosalonu světovou premiéru prodloužená X1, speciálně určená pro čínské publikum. Její produkce probíhá ve společné továrně BMW a Brilliance. Nyní se na jeho základech objevuje plug-in hybrid, nesoucí logo automobilky Zinoro. Jméno 60H potom odkazuje k dojezdu, písmeno H pro změnu naznačuje, že jde o hybrid.
Zvenku německé SUV poznáte docela těžko. Čínští designéři odvedli poměrně zdařilou práci, když implementovali nové nárazníky, masku chladiče i světla. Tyto změny mají za následek mimo jiné délku 4582 milimetrů, která se od X1 odlišuje. Rozvor náprav s hodnotou 2780 milimetrů však zůstal zachován. Uvnitř je tedy více místa než v evropské specifikaci nejmenšího SUV s modrobílou vrtulí, jak však vypadá palubní deska můžeme zatím pouze odhadovat.
Pohonné ústrojí tvoří přeplňovaná tříválcová patnáctistovka o výkonu 136 koní a elektromotor o výkonu 15 koní, dohromady tak soustava dává 151 koní. V režimu plného výkonu zabere akcelerace z 0 na 100 km/h 7,6 sekundy, při snaze o úspornou jízdu klesne spotřeba na 1,8 l/100 km. Svůj podíl na tom má jistě elektrický dojezd 60 kilometrů. Poháněná jsou přední kola. Cenu zatím Zinoro nezveřejnilo, pobídky čínské vlády ale můžou dosáhnout až do výše 90 000 juanů (cca 328 000 korun). A na rozdíl od modelu 1E bude 60H, který elektromobil nahrazuje, dostupný i běžným zákazníkům v showroomech.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.