Před třemi lety založilo BMW spolu s Brilliance v Číně automobilku Zinoro. Jejím primárním cílem je produkovat elektrická nebo hybridní auta, přičemž doposud jediným sériovým strojem bylo elektrické SUV 1E, vycházející z první generace BMW X1. Nyní se na trh chystá plug-in hybrid 60H a opět v něm můžete poznat německé SUV.
Několik týdnů zpátky měla na pekingském autosalonu světovou premiéru prodloužená X1, speciálně určená pro čínské publikum. Její produkce probíhá ve společné továrně BMW a Brilliance. Nyní se na jeho základech objevuje plug-in hybrid, nesoucí logo automobilky Zinoro. Jméno 60H potom odkazuje k dojezdu, písmeno H pro změnu naznačuje, že jde o hybrid.
Zvenku německé SUV poznáte docela těžko. Čínští designéři odvedli poměrně zdařilou práci, když implementovali nové nárazníky, masku chladiče i světla. Tyto změny mají za následek mimo jiné délku 4582 milimetrů, která se od X1 odlišuje. Rozvor náprav s hodnotou 2780 milimetrů však zůstal zachován. Uvnitř je tedy více místa než v evropské specifikaci nejmenšího SUV s modrobílou vrtulí, jak však vypadá palubní deska můžeme zatím pouze odhadovat.
Pohonné ústrojí tvoří přeplňovaná tříválcová patnáctistovka o výkonu 136 koní a elektromotor o výkonu 15 koní, dohromady tak soustava dává 151 koní. V režimu plného výkonu zabere akcelerace z 0 na 100 km/h 7,6 sekundy, při snaze o úspornou jízdu klesne spotřeba na 1,8 l/100 km. Svůj podíl na tom má jistě elektrický dojezd 60 kilometrů. Poháněná jsou přední kola. Cenu zatím Zinoro nezveřejnilo, pobídky čínské vlády ale můžou dosáhnout až do výše 90 000 juanů (cca 328 000 korun). A na rozdíl od modelu 1E bude 60H, který elektromobil nahrazuje, dostupný i běžným zákazníkům v showroomech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.