Čínská sportovní či dokonce supersportovní auta zatím velkou díru do světa neudělala. To se ale může brzy změnit, protože ve druhé polovině letošního roku se do prodeje dostane futuristický BAIC Arcfox-7.
Elektromobily jsou aktuálně v Číně velice populární, a to i kvůli finančním pobídkám vlády, která chce snížit vysoké hodnoty emisí CO2 ve městech. A na této vlně se chce svézt i BAIC Arcfox-7, v jehož útrobách se ukrývá elektromotor o výkonu 611 koní s točivým momentem 1050 Nm, jemuž dodávají energii akumulátory o kapacitě 6,6 kWh. To není zrovna příliš, a tak nepřekvapí dojezd jen 299 kilometrů, který se navíc se sportovní jízdou bude ještě rapidně zmenšovat.
A že vlajková loď nově vznikající rodiny elektromobilů značky BAIC má v tomto ohledu co nabídnout. Z 0 na 100 km/h se dostane za méně než 3 sekundy a rozjede se až na 260 km/h. To není na vůz s pohotovostní hmotností 1755 kilogramů vůbec špatné. Zastavení vozu mají na starosti karbon-keramické brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Poháněna jsou pravděpodobně všechna kola.
Styling karosérie byl navrhován ve Španělsku, inspirací designérům byly monoposty formule E. Celé auto je tak velice futuristické – displeji na místech pro SPZ počínaje a velice nízko umístěnými LED světly konče. Nechybí nahoru vyklápějící se dveře, nízká stavba karosérie nebo velká kola. Uvnitř hraje prim digitální přístrojový panel, dále bude k dispozici menší obrazovka infotainmentu natočená směrem k řidiči i před spolujezdcem. Zajímavý je závodní volant, stejně jako větší množství dekoračních ploch z uhlíkových vláken. Ve výbavě se má objevit i volič jízdních režimů nebo startování prostřednictvím otisku prstu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?