Čínská sportovní či dokonce supersportovní auta zatím velkou díru do světa neudělala. To se ale může brzy změnit, protože ve druhé polovině letošního roku se do prodeje dostane futuristický BAIC Arcfox-7.
Elektromobily jsou aktuálně v Číně velice populární, a to i kvůli finančním pobídkám vlády, která chce snížit vysoké hodnoty emisí CO2 ve městech. A na této vlně se chce svézt i BAIC Arcfox-7, v jehož útrobách se ukrývá elektromotor o výkonu 611 koní s točivým momentem 1050 Nm, jemuž dodávají energii akumulátory o kapacitě 6,6 kWh. To není zrovna příliš, a tak nepřekvapí dojezd jen 299 kilometrů, který se navíc se sportovní jízdou bude ještě rapidně zmenšovat.
A že vlajková loď nově vznikající rodiny elektromobilů značky BAIC má v tomto ohledu co nabídnout. Z 0 na 100 km/h se dostane za méně než 3 sekundy a rozjede se až na 260 km/h. To není na vůz s pohotovostní hmotností 1755 kilogramů vůbec špatné. Zastavení vozu mají na starosti karbon-keramické brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu. Poháněna jsou pravděpodobně všechna kola.
Styling karosérie byl navrhován ve Španělsku, inspirací designérům byly monoposty formule E. Celé auto je tak velice futuristické – displeji na místech pro SPZ počínaje a velice nízko umístěnými LED světly konče. Nechybí nahoru vyklápějící se dveře, nízká stavba karosérie nebo velká kola. Uvnitř hraje prim digitální přístrojový panel, dále bude k dispozici menší obrazovka infotainmentu natočená směrem k řidiči i před spolujezdcem. Zajímavý je závodní volant, stejně jako větší množství dekoračních ploch z uhlíkových vláken. Ve výbavě se má objevit i volič jízdních režimů nebo startování prostřednictvím otisku prstu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.