Na čínském trhu působí Buick, v kooperaci s partnerskou automobilkou SAIC, již od roku 1998. Za tu dobu si stihli Američané vybudovat velice slušnou pozici a prodat tam přes šest milionů automobilů. A to není zanedbatelné číslo, proto se není co divit, že ač je model LaCrosse HEV globálním, svůj debut zažije na autosalonu v Pekingu.
Na první pohled asi standardní LaCrosse od toho hybridního nepoznáte. Snad možná jen specifické logo výrobce, určené výhradně pro ekologická auta, a maska chladiče s aktivními lamelami prozrazují, že čistě spalovací motor pod kapotou asi čekat nelze.
Místo něj tam sídlí kombinace zážehové osmnáctistovky SIDI a elektromotoru, jemuž dodávají energii lithium-iontové akumulátory s kapacitou 1,5 kWh. Průměrná spotřeba se i kvůli speciálně upravené klimatizaci nebo elektrickému posilovači řízení pohybuje na hranici 4,7 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h nicméně proběhne za slušných 8,9 sekundy.
LaCrosse HEV není prvním ekologickým modelem Buicku v Číně. Nabídka už totiž obsahuje LaCrosse eAssist a LaCrosse Eco-Hybrid. Především v porovnání s prvně jmenovaným má ale novinka o 35 procent nižší spotřebu paliva.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?