Buick LaCrosse dostane hybridní variantu, premiéru si odbude v Číně

Buick LaCrosse přichází také v hybridním provedení HEV.
Buick LaCrosse přichází také v hybridním provedení HEV., foto: Buick
ar6 22. dubna 2016 03:35
Sdílej:

Na čínském trhu působí Buick, v kooperaci s partnerskou automobilkou SAIC, již od roku 1998. Za tu dobu si stihli Američané vybudovat velice slušnou pozici a prodat tam přes šest milionů automobilů. A to není zanedbatelné číslo, proto se není co divit, že ač je model LaCrosse HEV globálním, svůj debut zažije na autosalonu v Pekingu.

Na první pohled asi standardní LaCrosse od toho hybridního nepoznáte. Snad možná jen specifické logo výrobce, určené výhradně pro ekologická auta, a maska chladiče s aktivními lamelami prozrazují, že čistě spalovací motor pod kapotou asi čekat nelze.

Místo něj tam sídlí kombinace zážehové osmnáctistovky SIDI a elektromotoru, jemuž dodávají energii lithium-iontové akumulátory s kapacitou 1,5 kWh. Průměrná spotřeba se i kvůli speciálně upravené klimatizaci nebo elektrickému posilovači řízení pohybuje na hranici 4,7 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h nicméně proběhne za slušných 8,9 sekundy.

LaCrosse HEV není prvním ekologickým modelem Buicku v Číně. Nabídka už totiž obsahuje LaCrosse eAssist a LaCrosse Eco-Hybrid. Především v porovnání s prvně jmenovaným má ale novinka o 35 procent nižší spotřebu paliva.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.